Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopcenie na wysokich obrotach, kolor szaro-niebieski


Ambos24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a wiec od pewnego czasu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego jak i ubytek oleju silnikowego. Ubywający płyn chłodniczy niby udało się zlokalizować i został uszczelniony kruciec wodny. Jednakże dzisiaj znowu zauważyłem ubytek plynu, dodatkowo zauważyłem ze górny przewód od chłodnicy jest bardzo twardy na rozgrzanym silniku. Ubytki oleju na 1000 km to około 800 ml. Pytanie jest takie. Co może być przyczyna takiego zachowania? Auto na rozgrzanym silniku na wysokich obrotach puszcza dymy w kolorze szaro-Niebieskim. Silnik 1.4 16v 

przebieg 183000 tys kilometrów  

tutaj dodaje filmik:

 

Edytowane przez Ambos24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto  masz  od  nowości ?

Nieszczelności  układu chłodzenia należy koniecznie wyeliminować,  aby  myśleć  o  dokładnej  i  trafnej  diagnozie . 

Czy  wskazania  wskaźnika  temperatury  są  prawidłowe  w  czasie  jazdy  ?  Czy   włącza  się  wentylator  chłodnicy ? 

Czy  górny  przewód  od  chłodnicy  jest  gorący  jak  jest  bardzo  twardy  na  rozgrzanym silniku ?

Przy  takim  przebiegu,  nie  zaszkodzi  wymienić  korek  zbiornika  wyrównawczego  i  jak  stwierdzisz  brak  wycieków ,

odpowietrzyć  dokładnie  układ  chłodzenia .

Ubytki  oleju  na 1000 km  to  około 800 ml  i auto  na  rozgrzanym  silniku  na  wysokich  obrotach  puszcza  dymy  w  kolorze

 szaro-niebieskim.  Jest  to   b.dużo   i  na    pewno  nie   pojawiło  się   znienacka.  Prawdopodobnie  uszczelniacze   zaworów  do  wymiany   plus   zastosowanie   oleju ;  VALVOLINE MaxLife 5W40 SYNTHETIC .  Jeżeli   to   nie   pomoże   to  w  następnej  kolejności  będzie  konieczność  wymiany  pierścieni   tłokowych 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, auto kupiłem 3 miesiące temu. Kilka dni temu mechanicy zastosowali olej 10w 40 elf, ponieważ jak stwierdzili przy takim przebiegu powinien już na takim jeździć. Wskazania temperatury są prawidłowe. Górny przewód od chłodnicy jest ciepły, wentylator odpala, przewód jest dosyć twardy, ale po dłuższej jeździe dopiero. Ale da się go spłaszczyć dwoma palcami. Właśnie myślałem ostatnio o wymianie tego korka. 

Dzisiaj wymieniłem korek od układu chłodzenia i nie ma już takiego dużego ciemnienia w układzie. Przynajmniej po przejechaniu 30 km nic nie wzrosło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki  nie  zrobisz  uszczelniaczy  zaworowych ( jak najszybciej )   i  będzie  takie  duże  zużycie  to  taki  olej  może  być. Po  naprawie  trzeba  stosować  dobry olej,  jeżeli  chcesz  pojeździć autem.  Im  starszy silnik  tym obsługa  powinna  być  b.konkretna   i  przy  użyciu  markowych  części.  Poczytaj  o  tym  zalecanym oleju   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, niby z serwisu renault polecali mi właśnie tej olej przy tym przebiegu, wiec tym się sugerowałem. Moj brat z reszta w clio w tym samym silniku tez ma taki olej i jest zadowolony, ale po zrobieniu tych uszczelniaczy zaworowych przejdę na ten olej. Narazie szukam jakiegoś dobrego w miarę taniego mechanika w okolicach Katowic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to ma za znaczenie czy wlejesz 10W40 czy 5W40 cz tez 0W40, każdy z tych olejów po rozgrzaniu pozostawia tej samej grubości film olejowy. A jak słyszę, że przy 200KKm to się wlewa inny olej to mi się nóż w kieszeni otwiera na takie porady. Jak auto bierze olej to się robi remont a nie zalewa jakimś klajstrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ambos24 ; Jest  taka  opcja  szukaj  w  google , np;  Odpowietrzenie megan

mih00 . Co to ma za znaczenie czy wlejesz 10W40 czy 5W40 czy też 0W40,

Kolego , poczytaj ; Jaki olej do 1.4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to przecież możecie zalewać nawet roślinnym. Jest mi to obojętne to nie moje auto, przy ujemnych temperaturach to można 10W ciąć w plastry. Ale tam każdy leje to co uważa za słuszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pan czyta ze zrozumieniem ? Mechanik zajmujący się od kilkunastu lat renaultami wlał mi taki olej do silnika. A ja odnoszę wrażenie ze pan ma do mnie jakieś pretensje. Przejadę 1000 km na tym oleju i dam znać czy coś się zmieniło. Przy -20 stopniach na tym samym silniku odpalałem clio.  Nic a nic się nie dzieje. Do dnia dzisiejszego nie bierze nic oleju do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mechanik zajmujący się od kilkunastu lat renaultami wlał mi taki olej do silnika.

Właśnie najczęściej mechanicy starej daty powielają te mity. Nie zdziw się, jak przy następnej wymianie usłyszysz, że przy tym przebiegu musisz zalać 15w40.

Serio, gdybym ja teraz usłyszał taką radę, to odwróciłbym się na pięcie i to byłaby moja ostatnia wizyta u takiego "mechanika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie jakim cudem w różnych miejscach gdzie się wystawia opinie na temat tego warsztatu maja 4,8 na 5 ? Opini chyba ze 260. Nie chce u niego robić remontu jakby co, bo jest mega drogi. 

I tak jakby zauważyłem ze silnik na tym oleju chodzi o wiele lepiej. O wiele mniejsze drgania są na samej budzie itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest, że PiS ma ponad 40% poparcia? :-D

Tak na serio: gwarantuję Ci, że jeśli zalejesz 15w40 to silnik będzie pracował jeszcze lepiej! A jak dolejesz ze 2 moto-doktorów, to w ogóle będzie szał. Podstawowe pytanie: jak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ten silnik ma prawie 190 tys. Jak dojedzie do 250 to będzie bardzo dobrze ;) a co do reszty to coś nie co znam się na motoryzacji i wiec co to jest olej mineralny i motodoctor. Olej półsyntetyczny jest polecany do tego silnika i nawet w specyfikacji jeta to napisane. Ale jak zrobię te uszczelniacze to zmienię na 5w40. 

Swoją droga te oleje różnią się tylko tym ze w zimnych temperaturach inaczej. Poniżej  -20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!