Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopcenie na wysokich obrotach, kolor szaro-niebieski


Ambos24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a wiec od pewnego czasu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego jak i ubytek oleju silnikowego. Ubywający płyn chłodniczy niby udało się zlokalizować i został uszczelniony kruciec wodny. Jednakże dzisiaj znowu zauważyłem ubytek plynu, dodatkowo zauważyłem ze górny przewód od chłodnicy jest bardzo twardy na rozgrzanym silniku. Ubytki oleju na 1000 km to około 800 ml. Pytanie jest takie. Co może być przyczyna takiego zachowania? Auto na rozgrzanym silniku na wysokich obrotach puszcza dymy w kolorze szaro-Niebieskim. Silnik 1.4 16v 

przebieg 183000 tys kilometrów  

tutaj dodaje filmik:

 

Edytowane przez Ambos24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto  masz  od  nowości ?

Nieszczelności  układu chłodzenia należy koniecznie wyeliminować,  aby  myśleć  o  dokładnej  i  trafnej  diagnozie . 

Czy  wskazania  wskaźnika  temperatury  są  prawidłowe  w  czasie  jazdy  ?  Czy   włącza  się  wentylator  chłodnicy ? 

Czy  górny  przewód  od  chłodnicy  jest  gorący  jak  jest  bardzo  twardy  na  rozgrzanym silniku ?

Przy  takim  przebiegu,  nie  zaszkodzi  wymienić  korek  zbiornika  wyrównawczego  i  jak  stwierdzisz  brak  wycieków ,

odpowietrzyć  dokładnie  układ  chłodzenia .

Ubytki  oleju  na 1000 km  to  około 800 ml  i auto  na  rozgrzanym  silniku  na  wysokich  obrotach  puszcza  dymy  w  kolorze

 szaro-niebieskim.  Jest  to   b.dużo   i  na    pewno  nie   pojawiło  się   znienacka.  Prawdopodobnie  uszczelniacze   zaworów  do  wymiany   plus   zastosowanie   oleju ;  VALVOLINE MaxLife 5W40 SYNTHETIC .  Jeżeli   to   nie   pomoże   to  w  następnej  kolejności  będzie  konieczność  wymiany  pierścieni   tłokowych 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, auto kupiłem 3 miesiące temu. Kilka dni temu mechanicy zastosowali olej 10w 40 elf, ponieważ jak stwierdzili przy takim przebiegu powinien już na takim jeździć. Wskazania temperatury są prawidłowe. Górny przewód od chłodnicy jest ciepły, wentylator odpala, przewód jest dosyć twardy, ale po dłuższej jeździe dopiero. Ale da się go spłaszczyć dwoma palcami. Właśnie myślałem ostatnio o wymianie tego korka. 

Dzisiaj wymieniłem korek od układu chłodzenia i nie ma już takiego dużego ciemnienia w układzie. Przynajmniej po przejechaniu 30 km nic nie wzrosło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki  nie  zrobisz  uszczelniaczy  zaworowych ( jak najszybciej )   i  będzie  takie  duże  zużycie  to  taki  olej  może  być. Po  naprawie  trzeba  stosować  dobry olej,  jeżeli  chcesz  pojeździć autem.  Im  starszy silnik  tym obsługa  powinna  być  b.konkretna   i  przy  użyciu  markowych  części.  Poczytaj  o  tym  zalecanym oleju   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, niby z serwisu renault polecali mi właśnie tej olej przy tym przebiegu, wiec tym się sugerowałem. Moj brat z reszta w clio w tym samym silniku tez ma taki olej i jest zadowolony, ale po zrobieniu tych uszczelniaczy zaworowych przejdę na ten olej. Narazie szukam jakiegoś dobrego w miarę taniego mechanika w okolicach Katowic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to ma za znaczenie czy wlejesz 10W40 czy 5W40 cz tez 0W40, każdy z tych olejów po rozgrzaniu pozostawia tej samej grubości film olejowy. A jak słyszę, że przy 200KKm to się wlewa inny olej to mi się nóż w kieszeni otwiera na takie porady. Jak auto bierze olej to się robi remont a nie zalewa jakimś klajstrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ambos24 ; Jest  taka  opcja  szukaj  w  google , np;  Odpowietrzenie megan

mih00 . Co to ma za znaczenie czy wlejesz 10W40 czy 5W40 czy też 0W40,

Kolego , poczytaj ; Jaki olej do 1.4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to przecież możecie zalewać nawet roślinnym. Jest mi to obojętne to nie moje auto, przy ujemnych temperaturach to można 10W ciąć w plastry. Ale tam każdy leje to co uważa za słuszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pan czyta ze zrozumieniem ? Mechanik zajmujący się od kilkunastu lat renaultami wlał mi taki olej do silnika. A ja odnoszę wrażenie ze pan ma do mnie jakieś pretensje. Przejadę 1000 km na tym oleju i dam znać czy coś się zmieniło. Przy -20 stopniach na tym samym silniku odpalałem clio.  Nic a nic się nie dzieje. Do dnia dzisiejszego nie bierze nic oleju do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mechanik zajmujący się od kilkunastu lat renaultami wlał mi taki olej do silnika.

Właśnie najczęściej mechanicy starej daty powielają te mity. Nie zdziw się, jak przy następnej wymianie usłyszysz, że przy tym przebiegu musisz zalać 15w40.

Serio, gdybym ja teraz usłyszał taką radę, to odwróciłbym się na pięcie i to byłaby moja ostatnia wizyta u takiego "mechanika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w takim razie jakim cudem w różnych miejscach gdzie się wystawia opinie na temat tego warsztatu maja 4,8 na 5 ? Opini chyba ze 260. Nie chce u niego robić remontu jakby co, bo jest mega drogi. 

I tak jakby zauważyłem ze silnik na tym oleju chodzi o wiele lepiej. O wiele mniejsze drgania są na samej budzie itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest, że PiS ma ponad 40% poparcia? :-D

Tak na serio: gwarantuję Ci, że jeśli zalejesz 15w40 to silnik będzie pracował jeszcze lepiej! A jak dolejesz ze 2 moto-doktorów, to w ogóle będzie szał. Podstawowe pytanie: jak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ten silnik ma prawie 190 tys. Jak dojedzie do 250 to będzie bardzo dobrze ;) a co do reszty to coś nie co znam się na motoryzacji i wiec co to jest olej mineralny i motodoctor. Olej półsyntetyczny jest polecany do tego silnika i nawet w specyfikacji jeta to napisane. Ale jak zrobię te uszczelniacze to zmienię na 5w40. 

Swoją droga te oleje różnią się tylko tym ze w zimnych temperaturach inaczej. Poniżej  -20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!