Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie podczas dodawania gazu


robsonn3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Megane II 2008 r. 1,6 benzyna-gaz   (gaz założony w tym roku zrobione na nim 12 tyś km). Mam taki problem: normalna jazda 5 bieg puszczam gaz daje się odczuć małe szarpniecie ale już po dodaniu gazu występuje dwa szarpnięcia. Próbowałem dodawać i ujmować gaz przy różnych prędkościach - cały czas czuć podwójne szarpniecie. Próbował dodawać szybciej i wolniej i to samo. Rodzaj paliwa nei ma wpływu na szarpanie. Myślałem po zakupie auta że to wina poduszek silnika - wymieniłem. Filtr powietrza i olej wymieniony. Świece wymienione. Przepustnica wyczyszczona i założona nowa uszczelka. Brak błędów. Podczas jazdy np po autostradzie jest ok bo prędkość stała ale w mieście ciągłe dodawanie i ujmowanie gazu na biegu powoduje straszne szarpanie. Wydaje mi się że nie jest to wina poduszek i zawieszenia silnika tylko coś innego   - moze jakis czujnik np sprzęgła, potencjometr gazu, czy przepsutnica. Zauważyłem  że podczas jazdy pod górę (bieg 3-4)  z przyśpieszaniem nic się nie dzieje ale jazda pod górę ze stałą prędkością i obciążeniem powoduje minimalne poszarpywanie silnika. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cewki sprawdź, u ojca w megane I miałem podobny objaw co u Ciebie . Komputer nie wykrywał błędu a jak założyłem że swojej Megane II problem znikł. Cewki są te same w oby dwóch Reniach. A elektrody świec  masz w jakim kolorze, powinny być taka kawa z mlekiem lub podobny,  u mnie jedna była lekko okopcona na czarno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli   masz  cewki  Sagem , to   warto  zakupić  Beru .  Zakładam ,  że  paliwo   jest   OK .  Sam   możesz  sprawdzić  poprawność   łączy   elektrycznych,  wtyczek,   złączy  oraz   szczelność  układu  dolotowego   lub   metodą  prób  i  błędów  kupować  nowe  części  i   je  podmieniać .  Clip  skróci  tą  drogę  dojścia  do  celu .  Komputer   silnika   oblicza   niezbędną   dawkę   wtryskiwanego   paliwa   mierząc ;

- ilość  zasysanego  powietrza  za   pomocą   MAP  sensora (  przepływomierza )
- dane  temperatury  z   czujnika  temperatury  silnika ,

- dane  prędkości  obrotowej   z   czujnika  prędkości  obrotowej  silnika ,

-  dane   składu  mieszanki   z   sondy  lambda 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Powody;

1/Nieszczelny, zanieczyszczony uklad dolotowy;

     - złej jakości filtr powietrza, źle założony, 

     - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa,

     - przytkana odma olejowa ,

     - zły stan uszczelek pod  kolektorem ssącym ,

     - nieszczelność czujnika ciśnieniowego, ( map sensora ), 

     - nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

2/ przestawiony rozrząd / kiedy wymieniany rozrząd ? 

3/ za małe luzy zaworowe, ( mimo hydraulicznej regulacji ),

4/ przytkany katalizator / czy było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach ?

     W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

         - 1.4 /1.6 16V ; ok  28  do 36 kPa .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ dolot był wykręcony, umyty i osuszony

 - filtr powietrza filtron nowy założony poprawnie ( nie da się inaczej go założyć )

 - sytuacja jest taka sam na BP co na LPG

 - odma była wyciągnięta, umyta i wydmuchana 

- uszczelki nie są rewelacyjne ale psikałem plakiem i praca silnika się nie zmienia. Nie wiem jak inaczej sprawdzić szczelność kolektora.

- map jest szczelny. Dobrałem oringi i został doszczelniony

- silnik niemal idealnie suchy

2/  rozrzad wymieniany pół roku temu wraz z kzfr sprawdzany 2 razy składany na blokadach

3/ nie sprawdzałem ale chyba żeby móc to zrobić trzeba rozpiąć rozrząd a nie mam bardzo gdzie tego zrobić (teoretycznie clip powinien wtedy pokazać ze wałki się rozjeżdżają.

4/ kat jest wycięty przez poprzedniego właściciela i wisi niepotwierdzony błąd p0420 

-jutro sprawdze podcisnienie

 

a teraz moje pytanie czy to normalne że megane 2 ph1 1.6 16v sedan BP+LPG pierwszą setke łapie w aż 13.58sec?

mam wrażenie ze jest strasznie zamulona 

 

kiedyś badając stopień sprężania manometr pokazał 7,2 / 7.4 próba olejowa nie przyniosła zmian.

mój magik stwierdził ze przy tym sprężaniu nie powinien się uciągnąć. Ponownie zrobiliśmy próbe ale na odpalonym silniku na 3 cylindrach na biegu jałowym to samo a po dodaniu gazu wskakuje na 11.8 

 

brak mi już siły i pomysłów a nie ma w okolicy mechanika który chciał by się podjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!