Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie podczas dodawania gazu


robsonn3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Megane II 2008 r. 1,6 benzyna-gaz   (gaz założony w tym roku zrobione na nim 12 tyś km). Mam taki problem: normalna jazda 5 bieg puszczam gaz daje się odczuć małe szarpniecie ale już po dodaniu gazu występuje dwa szarpnięcia. Próbowałem dodawać i ujmować gaz przy różnych prędkościach - cały czas czuć podwójne szarpniecie. Próbował dodawać szybciej i wolniej i to samo. Rodzaj paliwa nei ma wpływu na szarpanie. Myślałem po zakupie auta że to wina poduszek silnika - wymieniłem. Filtr powietrza i olej wymieniony. Świece wymienione. Przepustnica wyczyszczona i założona nowa uszczelka. Brak błędów. Podczas jazdy np po autostradzie jest ok bo prędkość stała ale w mieście ciągłe dodawanie i ujmowanie gazu na biegu powoduje straszne szarpanie. Wydaje mi się że nie jest to wina poduszek i zawieszenia silnika tylko coś innego   - moze jakis czujnik np sprzęgła, potencjometr gazu, czy przepsutnica. Zauważyłem  że podczas jazdy pod górę (bieg 3-4)  z przyśpieszaniem nic się nie dzieje ale jazda pod górę ze stałą prędkością i obciążeniem powoduje minimalne poszarpywanie silnika. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cewki sprawdź, u ojca w megane I miałem podobny objaw co u Ciebie . Komputer nie wykrywał błędu a jak założyłem że swojej Megane II problem znikł. Cewki są te same w oby dwóch Reniach. A elektrody świec  masz w jakim kolorze, powinny być taka kawa z mlekiem lub podobny,  u mnie jedna była lekko okopcona na czarno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli   masz  cewki  Sagem , to   warto  zakupić  Beru .  Zakładam ,  że  paliwo   jest   OK .  Sam   możesz  sprawdzić  poprawność   łączy   elektrycznych,  wtyczek,   złączy  oraz   szczelność  układu  dolotowego   lub   metodą  prób  i  błędów  kupować  nowe  części  i   je  podmieniać .  Clip  skróci  tą  drogę  dojścia  do  celu .  Komputer   silnika   oblicza   niezbędną   dawkę   wtryskiwanego   paliwa   mierząc ;

- ilość  zasysanego  powietrza  za   pomocą   MAP  sensora (  przepływomierza )
- dane  temperatury  z   czujnika  temperatury  silnika ,

- dane  prędkości  obrotowej   z   czujnika  prędkości  obrotowej  silnika ,

-  dane   składu  mieszanki   z   sondy  lambda 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Powody;

1/Nieszczelny, zanieczyszczony uklad dolotowy;

     - złej jakości filtr powietrza, źle założony, 

     - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa,

     - przytkana odma olejowa ,

     - zły stan uszczelek pod  kolektorem ssącym ,

     - nieszczelność czujnika ciśnieniowego, ( map sensora ), 

     - nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

2/ przestawiony rozrząd / kiedy wymieniany rozrząd ? 

3/ za małe luzy zaworowe, ( mimo hydraulicznej regulacji ),

4/ przytkany katalizator / czy było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach ?

     W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

         - 1.4 /1.6 16V ; ok  28  do 36 kPa .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ dolot był wykręcony, umyty i osuszony

 - filtr powietrza filtron nowy założony poprawnie ( nie da się inaczej go założyć )

 - sytuacja jest taka sam na BP co na LPG

 - odma była wyciągnięta, umyta i wydmuchana 

- uszczelki nie są rewelacyjne ale psikałem plakiem i praca silnika się nie zmienia. Nie wiem jak inaczej sprawdzić szczelność kolektora.

- map jest szczelny. Dobrałem oringi i został doszczelniony

- silnik niemal idealnie suchy

2/  rozrzad wymieniany pół roku temu wraz z kzfr sprawdzany 2 razy składany na blokadach

3/ nie sprawdzałem ale chyba żeby móc to zrobić trzeba rozpiąć rozrząd a nie mam bardzo gdzie tego zrobić (teoretycznie clip powinien wtedy pokazać ze wałki się rozjeżdżają.

4/ kat jest wycięty przez poprzedniego właściciela i wisi niepotwierdzony błąd p0420 

-jutro sprawdze podcisnienie

 

a teraz moje pytanie czy to normalne że megane 2 ph1 1.6 16v sedan BP+LPG pierwszą setke łapie w aż 13.58sec?

mam wrażenie ze jest strasznie zamulona 

 

kiedyś badając stopień sprężania manometr pokazał 7,2 / 7.4 próba olejowa nie przyniosła zmian.

mój magik stwierdził ze przy tym sprężaniu nie powinien się uciągnąć. Ponownie zrobiliśmy próbe ale na odpalonym silniku na 3 cylindrach na biegu jałowym to samo a po dodaniu gazu wskakuje na 11.8 

 

brak mi już siły i pomysłów a nie ma w okolicy mechanika który chciał by się podjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!