Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.6 benzyna kfz?]terkotanie na zimnym silniku - koło przy 100 tys oryginane


dreq02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam niesamowicie wkurzający temat delikatnie mówiąc. Od 2-3 dni podczas uruchamiana silnika słychać terkot, warkot? jakby diesle był pod maską. Na początku myślałem, że to tłumnik się przedziurawił albo spadł z jakiegoś haka. Bo to zrobiło się nagle. Teraz po filmach na yt wydaje mi się, że to kfz. Najgorsze jest to, że rozrząd był wymieniony około 10 tys temu a  koło nie. Samochód ma przejechane 98 tys km. Więc na oryginalne koło zdecydowanie za wcześnie. Objaw jest taki na zimnym silniku, na ciepłym już to zanika. Czy to koło czy może się rozrząd przestawił? Ale to chyba mniej możliwe. Oczywiście nit nie powie mi dokładnie co to jest, wiem, że czeka mnie wizyta ale może ktoś coś podobnego przechodził. Do tej pory nie było żadnych problemów. Samochód po kupnie zaraz miał zmienione wszystko i 10 tys przejechał ok. Jedynie jak kiedyś pisałem to jak samochód stał na dworze przez 2-3 dni w deszczu i było zimno to odpalał jakby z chrobotaniem przez 2 sek. Wtedy ktoś powiedział, że moze to być kfz. Ale, żeby tak nagle się skończyło....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spokojnie może być KZFR, u mnie zaczęło się odzywać przy ok 70-80 tyś., średnio  2, 3 razy na miesiąc. 

Przy 112 tyś. wymieniłem  je jak robiłem rozrząd. Wtedy też zmieniłem olej na   Millers Oils XF Longlife 0w40  i leję do teraz, wymiana co 15-17 tyś. 

Mechanik mówił żeby trzymać olej pod max. podobno pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo to mam podobnie jak Ty. Tylko trochę mało km jak już przy 80 zmieniałeś. Powinno wytrzymać koło 150 oryginale które wyjeżdżało z fabryki (a nie z serwisu). olej dedykowany ELF. Zawsze dbam o olej i nie piłuje go na zimnym. Oleju nie wymieniałem od początku gdy go zmieniłem (obecnie ma przejechane około 10 tys km na elfie). Żadnych kontrolek, lampek kluczyków problemów. Po prostu dopóki się nie rozgrzeje działa jak diesel i to z dnia na dzień. Chociaż jak pisałem, były 2-4 przypadki gdzie przy rozruchu słychać otarcie jakby chrobotanie ale po 2 sekundach zniknęły. Ktoś pisał, że to możliwe koło. A jak widać wiele na to wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak czytałem, że ktoś w niektórych przypadkach wyłączył i włączył itp, to chciałem mieć chociaż raz takie szczęście. No i okazało się, że był delikatny luz na łączeniu przy  korektorze (układzie odpowiedzenia spalin). Dokręcenie rozwiązało problem. uffffff :-) chyba limit szczęścia już wyczerpałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!