Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chodzi na 2 cylindry (F3R)


r_afaello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Usterka sporadyczna ale utrudniająca życie.

Co jakiś czas żona zgłaszała mi problemy - "nie ma siły a za chwilę wyrywa do przodu, śmierdzi benzyną, potrafi zgasnąć przy ruszaniu"

Za każdym razem brałem auto na przejażdżkę testową i nic.

W końcu po kilkukilometrowej jeździe testowej udało mi się odczuć ta usterkę osobiście.

Zaczął pracować na 2 cylindry - śmierdzi benzyną.

Dałem gazu w podłogę - zaskoczył i kolejne km pokonał bez problemu aż do powrotu do domu.

Kilka dni spokoju i znowu. Tym razem zjechałem na pobocze, bez gaszenia auta, ściągnąłem 2 fajki zasilane z tej samej cewki i brak reakcji. 

Zawęziło to poszukiwanie do jednej konkretnej cewki (na drugiej reakcja po zdjęciu była natychmiastowa).

Poruszałem wtyczka zasilającą i nagle zaczął pracować normalnie.

Miesiąc spokoju i znowu.

Tym razem przez całe miasto na 2 garach się przetoczyłem i usterka się sama nie naprawiło (jak bywało wcześniej).

Macanie, ściskanie, dociskanie zdejmowanie i zakładanie tej wtyczki nic nie dało (test sciągania fajek ponownie utwierdził mnie że właściwą cewkę sprawdzam).

Styki w cewce i wtyczce wyczyszczone, w sterowniku też.

Zmierzyłem napięcie na pracującym silniku we wtyczce  - mniej więcej odpowiada napięciu ładowania.

Przejście między wtyczką cewki a wtyczką w sterowniku OK.

Test polegający na pomiar multimetrem między + a obudową cewki pokazał prawidłowy pomiar - czyli masa na obudowie cewki wg mnie OK

Więc wykluczam problem zasilania i sterowania.

Ponowne odpalenie - dalej na 2 garach :-(

Doczytałem że trzeba zmierzyć oporność uzwojeń.

Wracam do garażu, mierzę i .....

Pierwotne na sprawnej cewce 1ohm

na tej podejrzanej 3,2ohm

Zakładam wtyczkę, aby jakoś wytoczyc się z garażua tu wszystko ok . Pracuje na 4 gary.

 

Nie wiem już jak to zdiagnozować. Nie chce w ciemno cewki wymieniać. - poza tym nie mogę odkręcić torksów  - 2 już się obrobiły na okrągło :-( 

Czy możliwe że fakty wystygnięcia/rozgrzania cewki wpływa na pomiar oporności i samą sprawność jej?

fotka widoku zespołu cewek (zdjęta wtyczka) a druga z nr tej podejrzanej

 

Jakieś sugestie jak dalej diagnozować aby mieć pewność?

na wszelki wypadek zaczałem przeglądać allegro i znalazłem taką: http://allegro.pl/oryginalna-cewka-zaplonowa-renault-7700850999-oryg-i6661433693.html

niemniej nie zamawiałem - gdzieś coś mi w pamięci chodzi że czytałem aby nie kupować innych niż beru.

 

20171101_192237.jpg

20171101_183855.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. numeracji z foto masz cewkę zapłonowa CHAMPION BAE801EK/245 ; Zespół cewek Renault MEGANE Scenic (JA0/1_) (1996.10 - 2001.12) 2.0 i (JA0G) 109KM. Cewki Beru cieszą się dobrą opinią. Przy tak dużym przebiegu auta, warto wymienić ; obie cewki, przewody zapłonowe oraz zmniejszyć przerwę na świecach do 0,7- 0,8 mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. 

Tak jak pisałem zanim wydam kasę (a niestety jak nie muszę to drugiej nie wymienię ze względów finansowych) to muszę mieć pewność a w związku z tym szukam podpowiedzi dotyczących jej zdiagnozowania bo do tej pory myślałem, że jak padnie to padnie a nie raz działa raz nie.

Przewody i świece mam wymienione (świece pół roku, przewody 3 miesiące temu - a auto jeździ po mieście max 800km/miesiąc więc chyba można uznać, że nie zużyły się )

Samo auto też pewnie warte max 2k zł więc każdy wydatek musi być rozważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku benzynowym, nie doładowanym, oprócz instalacji zapłonowej, wrażliwe są czujniki; położenia wału korbowego i temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli stosujesz olej 5W40 synthetic, filtr oleju mann, knecht, purflux, wymiana oleju co 10.000 - 12.000 km, to auto będzie Ci długo służyć.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki zamieniłem. Po kilku dniach problem powrócił - jednak usterka podążyła za cewka (inna para cylindrów) więc wydaje mi się że nie ma co zgadywać dalej tylko ją wymienić.

Dodam, że myślałem wcześniej (bo taka wychodziła prawidłowość),że  jest to uzależnione od temperatury silnika. Nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku lub przy krótkiej trasie do sklepu. Dopiero dłuższe kręcenie się po mieście lub trasa "wywoływało wilka z lasu".

Wczoraj zgodnie z teorią po odwiedzeniu kilku sklepów a więc rozgrzaniu się silnika 2 gary rzuciły palenie i  w takim stanie musiałem dotoczyć się kilka km do domu. Ale jak to bywa z teoriami - upadła gdy auto 1km przed finiszem zaskoczyło i dojechało normalnie. 

Gaszę, wnoszę zakupy, odpalam i od razu na 2 chodzi. Trasa testowa -1km i po jakiś 800m zaskoczył i aż do zgaszenia pracował na 4. 

Tak więc nie wiem dalej jak to z nią jest - co ją buntuje do pracy. 

 

Pytanie uzupełniające .

Żonce przy takim powrocie "coś strzeliło pod silnikiem" - zgaduję że dopaliło się paliwo gdzieś w kolektorze lub wydechu bo chodzi jak V8.

Wydaje mi się że najgorszy scenariusz to kolektor - jak najłatwiej się do niego dostać aby ocenić stan? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!