Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE , nowa mapa silnika/chiptuning


Szajan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam meganke z 2011 roku z silnikiem 1.4 TCE 130km, coraz powazniej zastanawiam sie nad zrobieniem nowej mapy silnika/chiptuningu. Slyszalem ze da sie uzyskac okolo 160 km, ale tu pojawia sie pytanie. Czy takie "podkrecenie" silnika o 30 km mocno skroci jego zywotnosc? 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oryginalne mapy wtrysku w 1.4TCe nie są zbyt dopracowane, już samo ``dopieszczenie`` map przez doświadczonego tunera poprawia elastyczność od wzrost KM i Nm o jakieś 10-15% przy tym samym lub nawet mniejszym spalaniu. Mądrze zrobiony chip nie wpływa znacząco na zużycie podzespołów pod warunkiem rozsądniej eksploatacji i dbałości o płyny silnika. Nie nastawiać się zrobienie maksymalnej ilości KM i Nm, bo można zrobić nawet 185KM i 280Nm, a przy zmodernizowaniu dolotu i zmianie turbiny ~250KM.

Posiadam dwa 1.4TCe w S3 i M3 Coupe GTline, jeden jest dopieszczony na 162KM drugi na 158KM w obu ilość Nm jest na poziomie 235-240Nm i są płaskie tzn. dostępne w bardzo szerokim zakresie od 1950obr do 4900obr. a nie jak dieslach nagły kop i dalej brak Nm.

Większość 1.4TCe (131KM) ma już nadwyżkę fabrycznych kucy i nie zależy to od rocznika produkcji, potrafią mieć 134, 138, 140 a nawet 145KM, im więcej mają na początku tym więcej wyjdzie po dopieszczeniu na koniec, przykładowo w moim było 138KM i wyszło 162,2KM, a ze 145KM wyszło 171KM.

Póki co jeżdżę moimi 1.4TCe~160KM blisko trzy lata i wszystko działa wyśmienicie dodam, że oba są z LPG BRC SQ32, a wszystko zrobione kompleksowo w jednym konkretnym zakładzie.

 

   

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak już pisałem oba moje 1.4TCe robiłem kompleksowo z instalacją LPG w Czakramie Tarnów, wysłaliśmy już tam kilku naszych znajomych i klientów na sam chip lub chip z LPG, ewentualnie samo LPG, jak dotąd wszyscy są bardzo zadowoleni, za tydzień kolejny 1.4TCe z naszej rodzinnej stajni trafi tam na rolki hamowni i montaż LPG, w marcu był tam mój kumpel Oplem Zafirą 1.4T *133KM na montaż LPG i dopieszczanie map, wyszło niecałe 160KM i autko zrobiło już prawie 40kkm bez najmniejszych problemów. Oryginalna fabryczna Oplowska mapa, też miała sporo niedociągnięć.

Jest tam bardzo mocna ekipa zdolnych ludzi mających dużą wiedzę i doświadczenie łącznie z dyrektorem technicznym Piotrem Oleksykiem, rajdowcem i specem od silników, o którym można sobie poczytać w necie.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam słowa Witmana - moc po tuningu zależy od początkowej - u mnie było 130-131 koni i wyszło 148. Przeciętnie chiptuning w tych silnikach daje jakieś 15 koni. Są dwie "gotowe" mapy na których większość tunerów robi tuning - jedna jest z gwałtownym przyrostem momentu (na wykresie widać dużą górkę w okolicach 2200 rpm, który szybko się kończy) a druga z łagodniejszym - polecam druga opcję. W Czakramie spoko obsługa i wiedzą co robią. Sami niestety nie poprawiają map tylko wysyłają je do kogoś. Gdybyś robił gdziekolwiek chituning to poproś o kopie oryginalnej mapy (może się przydać w razie W).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę kamyk: co myślicie o Power Boxach np. V-Techu? Można je zamontować właśnie w Tarnowie w Czakramie lub w Krakowie, Wrocławiu. Standardowy program w Power Boxach można dostroić na hamowni i osiągnąć do 148km i 225 Nm - co byłoby bezpieczne myślę. Dodatkowo w razie czego po prostu wypiąć... Wygląda na bardziej uniwersalne rozwiązanie niż wgrywanie mapy do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby taki Power-Box można było przetestować przez dwa tygodnie i sprawdzić na hamowni z konsultacją specjalisty to byłoby fajnie. W moich obu 1.4TCe są zrobione praktycznie dwie mapy, jedna dla Pb, a druga dla sterownika LPG.

Uważam, że wszelkie P-Box-y to rodzaj oszukiwania oryginalnej mapy, więc lepiej jest zmodyfikować oryginalną mapę konkretnego silnika z jego pomiarami na hamowni przez doświadczonych specjalistów. Z tego co się orientuję koszt takiego P-Boxa jest porównywalny z usługą strojenia na hamowni.

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Podłącze się do tematu. Jest posiadaczem 1.4 Tce od pół roku. W lutym do samochodu wskoczył gaz BRC Sq32. Osobiście uważam że to najlepszy wybór ale to moja opinia. 

I tu zaczyna się sedno wątku. Został wykonany pomiar mocy samochodu w Kreatorze mocy w Warszawie. Tu miłe zaskoczenie. Samochód z 2010 r, przebieg 151k... I moc 142 km(193 nm) Pomiar został wykonany na gazie i benzynie. Ubytek mocy delikatny jest bo gaz wykazał 134 km(182nm).. (fotka z pomiarów do wglądu). 

Tu moje pytanie czy jest znacząca różnica między tymi 142 a potencjalnymi +20km. Zastanawiam się czy jest sens inwestycji 1200 zł do samochodu który ma służyć do codziennej jazdy. Może tu znajdę jakiś argument ;)

20180304_100826.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik kolegi @karek_7 potwierdza to co wcześniej pisałem, że większość 1.4TCe ma więcej mocy jak podaje fabryka. Co do podniesienia mocy trudno mi się wypowiadać, ja to zrobiłem kompleksowo przy strojeniu instalacji LPG, samo precyzyjne dostrojenie mapy chcąc nie chcąc poprawi parametry przez co wrośnie moc silnika, niektórzy twierdzą, że inżynierowie producenta zrobili dobrze jednak fabryka nie ma czasu na takie zabawy w dopieszczanie każdego egzemplarza, fabryczna mapa jest ogólna, dlatego są różnice w mocach silników, gdybym się nastawił na uzyskanie dużego przyrostu mocy to można było zrobić ~173KM, są tacy co mają 178 i 182KM, a na Węgrech maniacy Renówkowi wykręcili 242KM po modyfikacji dolotu i turbiny, jednak do codziennej jazdy z normalnym obciążeniem uważam, że w zupełności wystarczają 134/142KM w Megance.

Scenik jest cięższy i wyższy, a gdy się wciśnie w auto 4 lub 5 dorosłych osób + sprzęt narciarski i box na dachu to już trochę gorzej z dynamiką.

Dobrze dopieszczona mapa wtrysku Pb/LPG nie spowodowała u mnie wzrostu spalania uważam, że silnik został wyregulowany optymalnie bez szkody dla reszty podzespołów pod warunkiem oczywiście rozsądnego jego użytkowania i dbałości o płyny eksploatacyjne i filtry.

Tu możecie obejrzeć jak wyglądają tłoki w moich z moich TCe  >> link <<  a to może też świadczyć o precyzji dostrojonych map i dawkowaniu składu mieszanki.

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie fabrycznie było 131@6014 KM/ 195@2650 Nm, po chipie w Czakramie na ostatecznej mapie jest 148@6349 KM / 218@2608 Nm - szału nie ma ale da się odczuć różnicę. U Ciebie mapa/silnik są tak zrobione że moment ciągnie do 4500 rpm (max masz przy 4100 - aż dziwne że to seryjne 1.4) więc wychodzi duża moc (większa niż katalogowo) pomimo momentu obrotowego na poziomie katalogowym. Co do samego chiptuningu - ma sens, będziesz zadowolony z osiągów ale musisz mieć sprzęgło i skrzynię w dobrym stanie (max moment obrotowy naszej skrzyni to 260 Nm). Co do samego wykresu - w kreatorze jakoś dziwnie go wygładzają.

Edytowane przez fourier
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎20‎.‎01‎.‎2018 o 13:43, witman napisał:

Gdyby taki Power-Box można było przetestować przez dwa tygodnie i sprawdzić na hamowni z konsultacją specjalisty to byłoby fajnie. W moich obu 1.4TCe są zrobione praktycznie dwie mapy, jedna dla Pb, a druga dla sterownika LPG.

Uważam, że wszelkie P-Box-y to rodzaj oszukiwania oryginalnej mapy, więc lepiej jest zmodyfikować oryginalną mapę konkretnego silnika z jego pomiarami na hamowni przez doświadczonych specjalistów. Z tego co się orientuję koszt takiego P-Boxa jest porównywalny z usługą strojenia na hamowni.

 

 

 

 

Mój powerbox/goldbox  (v-tech) z którym jeżdżę już ponad 6 lat był zakładany w Krakowie (turlałem się tam tylko po to) i samochód stal ponad 2 godziny na hamowni . To urządzenie posiada możliwość skonfigurowania kilku różnych ustawień i podczas instalacji miałem robione indywidualne strojenie. Koszt takiego zabiegu był o polowe tańszy niż chip i dodatkowo mogłem go w każdej chwil zdemontować jadąc do serwisu (przedłużona gwarancja).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodziło o przetestowanie takiego P-Boxa, jak mieli z sprzedaży w salonach Renault, zakładanego i pracującego bez wjeżdżania na hamownie i jego dopieszczanie. Zapewne indywidualne dostrajanie będzie dużo lepsze.

Sama aktualizacja (upgrade po 2010) nawet zrobiona w ASO, dawała poprawę wszystkich parametrów łącznie ze spadkiem spalania o około 0,8 litra.    

Moje TCe były strojnie na hamowni około 4-5h.

@athlon64x4  masz może wykres z hamowni po zestrojeniu i przed strojeniem ?

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!