Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M2ph1 1.9dci nie chciał odpalić pierwszy raz od kiedy je man


olkaola22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pierwszy raz od kiedy je mam nie chciał odpalić. 

Wróciłem z zakupów i gdy odpalalem odpalił ale kręcił dłużej niż zwykle odpalił na 2 może 3 sekundy i zgasł. Potem kręcił i kręcił i nie chciał odpalić jakby nie dostawał paliwa. Gdy odpalił to wszystko było w porządku nie tracił mocy ani nic. Jedyne co teraz sie dzieje to kręci rozrusznikiem dłużej niż zwykle bo zazwyczaj odpalal z pierwszego strzała. Podejrzewam paliwo złej jakości lecz przed tym zdarzeniem przejechałem 60km a ostatnio tankowalem tydzień temu. Dzisiaj było srogo na minusie i sądzę że jak stałem to woda że zbiornika stopnia i zawalila filtr ale czy to racja? Wiecie może o co chodzi? Auta używam codziennie do dojazdów do pracy w jedną str 25km autko mam od ponad 2 lat i zawsze odpalal z pierwszego nawet zimą nie jednego benzyniaka zawstydzil 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zastosuj jakiś odmrażacz paliwa ja to stosuje i nie mam problemów z odpalaniem.A jak masz wode w układzie paliwowym to może zamarzać na jakimś odcinku i stąd jest problem z odpalaniem.Ja używam tego a kupiłem to z 2 lata temu i jeszcze to mam.

http://www.draken.com.pl/saab/dodatki-uszlachetniacze/1781-dodatek-do-paliwa-xeramic-protector-1l-diesel-40st-c.html

to można kupić w każdym sklepie i na stacjach shell.No i przed tankowaniem zależy ile tankujesz chlupnij tym do wlewu.Ja stosuje jedno chlupnięcie na 15 l bo za tyle przeważnie tankuje.

nie mam problemu z odpalaniem w zimie.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jak był mróz to odpalił bez problemu potem przejechałem nim w sumie 60km i poszedłem na zakupy gry wróciłem odpalił na parę sekund i zgasł potem kręcił kręcił kręcił i jak go dłużej przytrzymalem dodawalem gazu(chociaż sądzę że to nie ma wpływu) odpalił i normalnie nie tracił mocy ani obroty nie faulowały no nic potem na myjce go zgasilem po umyciu odpalił prawie normalnie. Kręcił chwilę dłużej niż zwykle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, camelon napisał:

Cięcie.

Zaryzykuje i zobaczę co się stanie dzisiaj wieczorem i jutro po trasce jak się silnik nagrzeje no jeżeli takie coś będzie się działo tylko na ciepłym to temat zwęża się do powodów które wymienił "pbet" ale mimo wszystko jestem w ogromnym szoku bo auto nigdy nie sprawiało mi żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Skoro to diesel to; sprawdź świece żarowe, zatankuj sprawdzone paliwo na sprawdzonej stacji oraz kiedy wymieniany był filtr paliwa?

Od razu pomyślałem o filtrze. Jak je kupiłem miała wtedy przebieg 228tys teraz ma 278 a świece raczej są ok skoro na zimnym odpalił bez problemu

20 minut temu, olkaola22 napisał:

... temat zwęża się do powodów które wymienił "pbet" ale mimo wszystko jestem w ogromnym szoku bo auto nigdy nie sprawiało mi żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik 

 

Tylko dlaczego po odpaleniu go  po zakupach gdy  odpaliłem go po myjni odpalił niemalże bez problemu 

Edytowane przez olkaola22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, olkaola22 napisał:

jeżeli takie coś będzie się działo tylko na ciepłym to temat zwęża się do powodów które wymienił "pbet" ale mimo wszystko jestem w ogromnym szoku bo auto nigdy nie sprawiało mi żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik

Kolego jak padają te czujniki i auto kręci i nie chce odpalić to nie tylko na ciepłym. Mi nie odpalała też na zimnym (2 godziny w kinie, zimą) i bez określonej częstotliwości. Jak na loterii. Na początku problemów działo się tak rzadko i głównie na ciepłym lub po krótkim postoju. Później coraz częściej. 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, olkaola22 napisał:

Wróciłem z zakupów i gdy odpalalem odpalił ale kręcił dłużej niż zwykle odpalił na 2 może 3 sekundy i zgasł. Potem kręcił i kręcił i nie chciał odpalić jakby nie dostawał paliwa.

Z tego stwierdzenia wynika, że silnik miał problemy z odpaleniem. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pbet napisał:

Kolego jak padają te czujniki i auto kręci i nie chce odpalić to nie tylko na ciepłym. Mi nie odpalała też na zimnym i bez określonej częstotliwości. Jak na loterii. Na początku problemów działo się tak rzadko i głównie na ciepłym lub po krótkim postoju. Później coraz częściej. 

Rozumiem to dziękuję za podpowiedź poczytałem trochę i jest to bardzo prawdopodobne mam nadzieję że to tylko jednorazowo tak się stało gdyż auto służy mi do pracy a jak sądzisz z popychu odpali jeżeli nie odpali z rozkusznika czy po prostu kaplica i czujniki do wymiany? Wiesz może z jakimi kosztami to się wiąże? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta są nie duże. Jakbyś odżałował 50 zł na kompa to mógłbyś mieć pewność czy to któryś czujnik czy nie. Z reszta od kompa zaczyna się diagnozy takich sytuacji bo nasze auta są naszpikowane elektroniką i bez tego wróżymy z fusów. Ja musiałem wymienić oba, koszty mogę podać później bo mam w zeszycie zapisane. Coś około 300 zł mnie to wyniosło. Odpalać na pych w żadnym wypadku nie próbuj bo możesz narobić niezłego bigosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pbet napisał:

Ja musiałem wymienić oba, koszty mogę podać później bo mam w zeszycie zapisane. Coś około 300 zł mnie to wyniosło. Odpalać na pych w żadnym wypadku nie próbuj bo możesz narobić niezłego bigosu.

Dziękuję Ci bardzo.wiem wiem no ale w tej chwili niestety mam tak napięty budżet że tych 50zl nie odżałuje przed wypłatą. 

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i dam znać jak minęła wizyta u mechanika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz temp na dworze - 3* znowu odpalił bez problemu  i zgasł następnie zacząłem go kręcić tak z 3x po 15sekund i za 4razem odpalił lecz bez dodawania gazu obroty wahają się między 850 a 950 obr/min i słychać stukanie w rytm klekotu diesla od strony rozrządu ale bardziej je słychać na zewnątrz gdy otworzyłem maskę słychać dużo słabiej. Jak się trochę zagrzal to falowanie ustalo 

Edytowane przez olkaola22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!