Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej do silnika 1,6 dci


fishraz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, napiszcie jakiego oleju używacie do wymiany bo ja aktualnie jestem na tym etapie i bardzo mało jest o tym w sieci.

Osobiście mam zamiar kupić :

Motul Specific 0720 5W30

 

ale czytałem też że dobry jest:

Elf Evolution Full-Tech FE 5W30

 

Edytowane przez fishraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 jest zalecany przez Renault. Motul Specific 0720 5W30 też będzie ok (prawdopodobnie nie będzie żadnych różnic poza ceną).

 

Ja właśnie kupiłem Valvoline allclimate diesel c3 5w40 - to oczywiście nie jest żadna górna półka, ale ma fajną temperaturę krzepnięcia, tak samo lepiej będzie chronił przy wyższych temperaturach. A i jego cena jest bardzo ok (ma to znaczenie, jeśli decydujesz się na wymianę co np. 10k km zamiast 30k).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jeśli silnik nie bierze grama oleju (a ja mam tak w obu przypadkach) to co za różnica co z niego zostanie po spaleniu (skoro nie będzie się spalał)? Ważniejsze jest to, jak ochroni silnik, a nie DPF (o niego zadbaj lepiej na poziomie paliwa).

 

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, niebianskaskurwoala napisał:

XXX

Wierzysz w to, że na przestrzeni 15 czy 30 tys km silnik nie weźmie grama oleju?? Każdy silnik w dzisiejszych czasach bierze i spala olej - jeden setkę na wymianę a drugi pół litra. 

Ogólnie warto aby olej był z niską zawartością siarki. Ja kupiłem Elf FullTech FE 5W30 właśnie z normą RN0720 - polecany przez bardzo dobrego mechanika, który pracuje w serwisie Renault dobre 15 lat.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego fizykę (a dokładnie różnicę w objętości oleju wlanego z wylanym, z uwzględnieniem jego rozcieńczenia) sprowadzasz do wiary? "Gram" to oczywiście skrót myślowy. Nawet jeśli silnik spali 100 ml oleju (w moim przypadku tyle to mniej-więcej wynosi), to przelicz sobie ile wyniesie różnica w zawartości popiołów siarczanowych pomiędzy konkretnymi olejami. To będą znikome wartości, na poziomie porównywalnym ze spaleniem kilkudziesięciu litrów oleju napędowego, z którymi dobre DPFy (a takie są w Renault) poradzą sobie bez zająknięcia. Niestety im olej ma mniej SAPSów, tym gorzej chroni silnik, dlatego zdanie "warto aby olej był z niską zawartością siarki" jest tylko w części prawdziwe. Jeśli chcesz dbać o ekologię, to jak najbardziej. Jeśli chcesz dbać o silnik - nie jest to prawda.

I nie rozumiem czemu pytasz o zdanie mechanika z 15-letnim stażem. Pan Zdzichu z 30-letnim stażem powie Ci, że najlepsze są oleje mineralne, więc powinieneś się słuchać jego, a nie jakiegoś tam pana połową doświadczenia mniej...

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi za odgrzanie kotleta :)

Co myślicie o zestawach olejowych z allegro? Dołączam zrzut z aukcji. Niby wszystko oryginał Renault. Czy może lepiej samemu złożyć taki zestaw?

 

olej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego się zastanawiam czy warto brać zestaw, czy składać samodzielnie. Jak samodzielnie, to jakiej firmy brać filtry? To moja pierwsza renówka i nie wiem jakiej jakości są części sygnowane marką, powinni być bardzo dobre, ale czy tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!