Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maksymalne obroty po czyszczeniu przepustnicy


Bajlando

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pamiętam jak jest w Megane I, ale czy do przepustnicy nie dochodzi czasem przewód od serwa hamulcowego? Jeżeli go nie podpiąłeś to objawy będą takie jak opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie trzeba wymienić uszczelki przepustnicy, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze.

 Przed rozpoczęciem prac odepnij akumulator. Po montażu oringów z dwa razy wykonaj próbne odpalenia :
- przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal, niech chwile pochodzi, obroty mogą być podwyższone,
- po zgaszeniu silnika,  przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal (obroty powinny spaść poniżej 1000),
- zrób rundę ze 2-3 km i cieszyć się stabilną pracą silnika na biegu jałowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Nie pamiętam jak jest w Megane I, ale czy do przepustnicy nie dochodzi czasem przewód od serwa hamulcowego? Jeżeli go nie podpiąłeś to objawy będą takie jak opisujesz.

Nie tylko, dochodzi też rurka od filtra par paliwa. Poza tym jeżeli wykręcałeś silniczek krokowy to możliwe, źle zlożyłeś. Pod silniczkiem jest uszczelka, przy okazji powinieneś wymienić o-ringi na przepustnicy. 

Potem wymagane jest przyuczenie przepustnicy, jak napisał kolega powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem oringi x2 i wtedy zrobię wszystko jeszcze raz. Na dodatek jak wczoraj przygazowałem by zobaczyć jak zareaguje to zaciął się gaz. Tak jakby przepustnica się zacięła.

Edit: 

Założenie nowych oringow i czyszczenie pomogło. Obroty na poziomie idealnym. 

 

Krótki opis jak tego dokonałem, na zimnym silniku:

1. Zdjąć klemę "-"

2. Wypiąć Wtyczkę od silniczka krokowego i od sterownika przepustnicy

3. Wypiąć rurę gumową od odmy

4. Zdjąć rurę z filtrem powietrza, uszczelkę oraz osłony plastikowe

5. Odkręcić i zdjąć osłonę metalową podszybia (ostrożnie by nie uszkodzić przewodów), delikatnie na boki i wyjdzie

6. Odkręcić osłonę przepustnicy (dwie śruby TORX 8) uważać na gumową rurkę może wypaść

7. Zdjąć linkę od gazu

8. Odkręcić przepustnicę (dwie śruby 10)

9. Wyczyścić polecam środek K2 środek do czyszczenia gaźników bądź dostępny w Kauflandzie Akra K2

10. Przy czyszczeniu silniczka krokowego uważać by nim nie kręcić

11. Przy czyszczeniu przepustnicy koniecznie wymienić oringi 

12. Zakładamy przepustnicę

13. Zakładamy osłonę

14. Zakładamy podszybie

15. Zakładamy filtr powietrza i resztę

16. Sprawdzić czy wszystkie wtyczki mamy podpięte

17. Zakładamy klemę "-"

18. Robimy teraz adaptację:

Dnia 9.12.2017 o 11:49, Andrzej-2010 napisał:

Koniecznie trzeba wymienić uszczelki przepustnicy, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze.

 Przed rozpoczęciem prac odepnij akumulator. Po montażu oringów z dwa razy wykonaj próbne odpalenia :
- przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal, niech chwile pochodzi, obroty mogą być podwyższone,
- po zgaszeniu silnika,  przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal (obroty powinny spaść poniżej 1000),
- zrób rundę ze 2-3 km i cieszyć się stabilną pracą silnika na biegu jałowym.

Gotowe <piwko>

 

Edytowane przez Bajlando
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!