Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki kod silnika


Irzykowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy i nie znalazłem tematu pasujące go do mojego problemu. Mam Renault Laguna III 1.5 dci rok 2007 110koni.Auto kupiłem we wrześniu i okazało się że bierze olej. Myślę że jakieś 0,5litra na 1000km może trochę więcej. I szukałem problemu. Jedni mówili pierścienie inni turbosprężarka. Więc zaufałem temu od turbo i wymieniłem na nowa(regenerowaną). Po przejechaniu 1300km pokazał mi się komunikat sprawdź poziom oleju. I odrazu mi adrenalina skoczyła do góry. Odkrecilem rurę od intercoolera i patrze jest trochę oleju. Więc pojechałem do tych od turbo i sprawdzali. Zaczęli sprawdzać itd ale Turbo nie widziałem żeby rozkrecali.  W końcu wyszło że robimy kompresję silnika. Więc zaczęli robić przy mnie. Wyszło tak na tym najbliżej rozrządu 20 bar na trzech następnych po 25.Wiec zrobili próbę olejowa. I tak na tym co miał 20 bar wyszło 30a na trzech następnychpo 35.I diagnoza że silnik do remontu. Wspomne że jak kupiłem auto to odrazu wymieniłem rozrząd. I teraz pytanie czy kupować słupek? Czy wymieniać pierścienie itd. I jaki słupek będzie pasował do mojego auta. Ja mam K9K 780. Proszę o poradę jaki inny słupek by dał radę. Bo ten co ja mam to ich jest mało a jak jet to cena z kosmosu.Jesli chodzi o jazdę autem? To powiem szczerze że jakby nie komunikat sprawdź poziom oleju to ja nie odczuwam żadnego defekt. Jeździ odpala na raz. Tzn na raz po zimniej nocy jak rano wsiadam i wszystko szybko robię. Wkładam kartę naciskam przycisk start (raz) to odpala tak po 3sekundach?To nie wiem czy dobrze czy źle. Mechanik mówił że dobrze ze musza się świece zagrzac coś takiego. Proszę o pomoc. Bo już mnie te auto doprowadza do szału. A jeśli chodzi o komfort jazdy itd. To naprawdę fajne auto tylko ten je... Olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Irzykowski napisał:

Wkładam kartę naciskam przycisk start (raz) to odpala tak po 3sekundach?To nie wiem czy dobrze czy źle. Mechanik mówił że dobrze ze musza się świece zagrzac coś takiego.

Z tymi świecami mechanik może mieć rację. Obserwuj tablicę wskaźników. Silnik powinien zapalać kiedy gaśnie ikonka grzania się świec żarowych. Taka jak ta >>>link<<<.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pbet napisał:

Z tymi świecami mechanik może mieć rację. Obserwuj tablicę wskaźników. Silnik powinien zapalać kiedy gaśnie ikonka grzania się świec żarowych. Taka jak ta >>>link<<<.

OK. Dzięki za informację. W sumie to zapalam jak pisze na tym komputerze OK. I też tak jest ze jak zimny to odpala po 3sek.Ale tylko rano. Później to jak wcisne start to odrazu odpala. To To w sumie to nie jest problem. Jak wyżej mam nadzieję że mi ktoś tu pomoże. 

Edytowane przez Irzykowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Irzykowski napisał:

Wyszło tak na tym najbliżej rozrządu 20 bar na trzech następnych po 25.Wiec zrobili próbę olejowa. I tak na tym co miał 20 bar wyszło 30a na trzech następnychpo 35.I diagnoza że silnik do remontu.

Nie rozumiem tej próby olejowej , chodzi o pomiar przelewów wtryskiwaczy ?jeśli tak to te 30 to podajesz w ml ? i le trwała próba?

Ten pomiar kompresji robiony po postoju na zimnym silniku?

Czy rurki smarowania turbo były wymienione? Lub wyczyszczone?

Na początek sprawdź czy w intercoolerze nie ma oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nie jestem mechanikiem. Niby po co mam sprawdzać czy jest olej w intercoolerze? Pewnie trochę jest jak w rurze od intercoolera jest. Pytanie dlaczego tam jest? Turbo dobre,według fachowców od turbo to silnik ma podmuchy  i dlatego jest olej w rurze od intercoolera. Żadnych spryskiwaczy nie sprawdzali. Sprawdzali kompresję cylindrów. I jak wyżej napisałem. Wyszło tyle i tyle. Więc góra silnika jest dobra. Bo olej jakby uszczelnil kompresję to według fachmanow od turbo są to pierścienie. Pomiar był robiony na ciepłym silniku. Jeszcze raz pytam forumowiczów. Jaki słupek by pasował do mojej Laguny III 1.5 dci 110koni.Bez filtra cząstek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Irzykowski napisał:

I teraz pytanie czy kupować słupek? Czy wymieniać pierścienie itd.

Myślę, że tu nie ma nad czym się zastanawiać. Próba olejowa pokazała, że cylinder od strony rozrządu ma słabą kompresję wskutek nieszczelnych pierścieni tłokowych. Dużo taniej wyjdzie zdjęcie głowicy i miski olejowej plus wymiana pierścieni niż wymiana słupka o niewiadomym pochodzeniu. Przy okazji sprawdzą Ci panewki na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2017 o 11:48, Irzykowski napisał:

OK. Dzięki za informację. W sumie to zapalam jak pisze na tym komputerze OK. I też tak jest ze jak zimny to odpala po 3sek.Ale tylko rano. Później to jak wcisne start to odrazu odpala. To To w sumie to nie jest problem. Jak wyżej mam nadzieję że mi ktoś tu pomoże. 

Witam. Nawiąże do tej kontrolki. Więc tak. Od tej pory co mi powiedziałeś o tej kontrolę to odpala od pierwszego strzała. Poprostu wcześniej nie wiedziałem że mam patrzeć żeby zgasla. Więc już nie ma problemu z odpala niem na zimnym rano. 

Witam

Chciałem zapytać o jeszcze jedną sprawę. Czy mam oddawać głowice do sprawdzania po zdjęciu w przypadku wymiany pierścieni. Jeśli po próbie olejowej pokazało że dół silnika zresztą olej a nie Góra? Z góry dzięki za podpowiedź. I jeszcze raz wie ktoś jaki inny silnik pasował by do mojej Laguny. Tak profilaktycznie pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!