Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki kod silnika


Irzykowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy i nie znalazłem tematu pasujące go do mojego problemu. Mam Renault Laguna III 1.5 dci rok 2007 110koni.Auto kupiłem we wrześniu i okazało się że bierze olej. Myślę że jakieś 0,5litra na 1000km może trochę więcej. I szukałem problemu. Jedni mówili pierścienie inni turbosprężarka. Więc zaufałem temu od turbo i wymieniłem na nowa(regenerowaną). Po przejechaniu 1300km pokazał mi się komunikat sprawdź poziom oleju. I odrazu mi adrenalina skoczyła do góry. Odkrecilem rurę od intercoolera i patrze jest trochę oleju. Więc pojechałem do tych od turbo i sprawdzali. Zaczęli sprawdzać itd ale Turbo nie widziałem żeby rozkrecali.  W końcu wyszło że robimy kompresję silnika. Więc zaczęli robić przy mnie. Wyszło tak na tym najbliżej rozrządu 20 bar na trzech następnych po 25.Wiec zrobili próbę olejowa. I tak na tym co miał 20 bar wyszło 30a na trzech następnychpo 35.I diagnoza że silnik do remontu. Wspomne że jak kupiłem auto to odrazu wymieniłem rozrząd. I teraz pytanie czy kupować słupek? Czy wymieniać pierścienie itd. I jaki słupek będzie pasował do mojego auta. Ja mam K9K 780. Proszę o poradę jaki inny słupek by dał radę. Bo ten co ja mam to ich jest mało a jak jet to cena z kosmosu.Jesli chodzi o jazdę autem? To powiem szczerze że jakby nie komunikat sprawdź poziom oleju to ja nie odczuwam żadnego defekt. Jeździ odpala na raz. Tzn na raz po zimniej nocy jak rano wsiadam i wszystko szybko robię. Wkładam kartę naciskam przycisk start (raz) to odpala tak po 3sekundach?To nie wiem czy dobrze czy źle. Mechanik mówił że dobrze ze musza się świece zagrzac coś takiego. Proszę o pomoc. Bo już mnie te auto doprowadza do szału. A jeśli chodzi o komfort jazdy itd. To naprawdę fajne auto tylko ten je... Olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Irzykowski napisał:

Wkładam kartę naciskam przycisk start (raz) to odpala tak po 3sekundach?To nie wiem czy dobrze czy źle. Mechanik mówił że dobrze ze musza się świece zagrzac coś takiego.

Z tymi świecami mechanik może mieć rację. Obserwuj tablicę wskaźników. Silnik powinien zapalać kiedy gaśnie ikonka grzania się świec żarowych. Taka jak ta >>>link<<<.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pbet napisał:

Z tymi świecami mechanik może mieć rację. Obserwuj tablicę wskaźników. Silnik powinien zapalać kiedy gaśnie ikonka grzania się świec żarowych. Taka jak ta >>>link<<<.

OK. Dzięki za informację. W sumie to zapalam jak pisze na tym komputerze OK. I też tak jest ze jak zimny to odpala po 3sek.Ale tylko rano. Później to jak wcisne start to odrazu odpala. To To w sumie to nie jest problem. Jak wyżej mam nadzieję że mi ktoś tu pomoże. 

Edytowane przez Irzykowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Irzykowski napisał:

Wyszło tak na tym najbliżej rozrządu 20 bar na trzech następnych po 25.Wiec zrobili próbę olejowa. I tak na tym co miał 20 bar wyszło 30a na trzech następnychpo 35.I diagnoza że silnik do remontu.

Nie rozumiem tej próby olejowej , chodzi o pomiar przelewów wtryskiwaczy ?jeśli tak to te 30 to podajesz w ml ? i le trwała próba?

Ten pomiar kompresji robiony po postoju na zimnym silniku?

Czy rurki smarowania turbo były wymienione? Lub wyczyszczone?

Na początek sprawdź czy w intercoolerze nie ma oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nie jestem mechanikiem. Niby po co mam sprawdzać czy jest olej w intercoolerze? Pewnie trochę jest jak w rurze od intercoolera jest. Pytanie dlaczego tam jest? Turbo dobre,według fachowców od turbo to silnik ma podmuchy  i dlatego jest olej w rurze od intercoolera. Żadnych spryskiwaczy nie sprawdzali. Sprawdzali kompresję cylindrów. I jak wyżej napisałem. Wyszło tyle i tyle. Więc góra silnika jest dobra. Bo olej jakby uszczelnil kompresję to według fachmanow od turbo są to pierścienie. Pomiar był robiony na ciepłym silniku. Jeszcze raz pytam forumowiczów. Jaki słupek by pasował do mojej Laguny III 1.5 dci 110koni.Bez filtra cząstek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Irzykowski napisał:

I teraz pytanie czy kupować słupek? Czy wymieniać pierścienie itd.

Myślę, że tu nie ma nad czym się zastanawiać. Próba olejowa pokazała, że cylinder od strony rozrządu ma słabą kompresję wskutek nieszczelnych pierścieni tłokowych. Dużo taniej wyjdzie zdjęcie głowicy i miski olejowej plus wymiana pierścieni niż wymiana słupka o niewiadomym pochodzeniu. Przy okazji sprawdzą Ci panewki na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2017 o 11:48, Irzykowski napisał:

OK. Dzięki za informację. W sumie to zapalam jak pisze na tym komputerze OK. I też tak jest ze jak zimny to odpala po 3sek.Ale tylko rano. Później to jak wcisne start to odrazu odpala. To To w sumie to nie jest problem. Jak wyżej mam nadzieję że mi ktoś tu pomoże. 

Witam. Nawiąże do tej kontrolki. Więc tak. Od tej pory co mi powiedziałeś o tej kontrolę to odpala od pierwszego strzała. Poprostu wcześniej nie wiedziałem że mam patrzeć żeby zgasla. Więc już nie ma problemu z odpala niem na zimnym rano. 

Witam

Chciałem zapytać o jeszcze jedną sprawę. Czy mam oddawać głowice do sprawdzania po zdjęciu w przypadku wymiany pierścieni. Jeśli po próbie olejowej pokazało że dół silnika zresztą olej a nie Góra? Z góry dzięki za podpowiedź. I jeszcze raz wie ktoś jaki inny silnik pasował by do mojej Laguny. Tak profilaktycznie pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!