Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Electronic fault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem. Nie działała mi tylna wycieraczka, więc dobrałem się do niej i okazało się, że nie dochodzi do niej zasilanie. Przeglądając różne fora znalazłem, że problemem może być przekaźnik, który znajduje się nad bezpiecznikami w skrzynce pod kierownicą. Wyjąłem go i podłączyłem zgodnie ze schematem pint 1 i 2 (85 i 86) do akumulatora. Ku mojemu zaskoczeniu po przyłożeniu kabla od przekaźnika do "+" akumulatora zaiskrzyło tak jakby przekaźnik powodował zwarcie, co jest dziwne bo auto do tej pory jeździło bez problemów tylko nie działała wycieraczka. Po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu silnika ukazał mi się komunikat "electronic fault" oraz zaświeciły się kontrolki od ABS, czerwony wykrzyknik oraz STOP, a także przestał mi działać panel klimatyzacji. Wszystko inne działa ok. Ma ktoś pomysł w czym może być problem? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki zarówno pod maską jak i pod kierownicą i wszystkie są sprawne. Nie mam już pomysłu co z tym zrobić. Możliwe, że wymiana tego przekaźnika coś da? Bo czy go włożę, czy nie to są takie same komunikaty.

Edytowane przez markru609
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, markru609 napisał:

Ku mojemu zaskoczeniu po przyłożeniu kabla od przekaźnika do "+" akumulatora zaiskrzyło

Jeżeli to był żółty przewód od cewki przekaźnika to podałeś do UCH bezpośrednio 12 V. Normalnie UCH zwiera ten przewód do masy po uprzednim przejściu prądu przez cewkę przekaźnika.

Sprawdź bezpiecznik w kabinie ten najniżej położony, jeżeli sprawny to mogłeś uszkodzić moduł UCH.

Przekaźnik ten nie ma nic wspólnego z tylną wycieraczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wyjąłem przekaźnik i podłączyłem go kablami do akumulatora. Nie podłączałem żadnego kabla z samochodu do akumulatora tylko sam przekaźnik, który wymontowałem, bo chciałem sprawdzić czy jest sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wiązkę o której piszesz i bylo wszystko ok dlatego szukałem bezpiecznika albo przekaźnika który jest za to odpowiedzialny. Co do przekaźnika, który jest zepsuty to za co on jest odpowiedzialny, że tyle błędów by się wzięło tylko przez to że jest on uszkodzony? I czy jego wymiana powinna pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przekaźnik akcesoriów. Zasila między innymi panel klimatyzacji, włącznik świateł stop, zapalniczkę, przekaźnik podgrzewania oleju napędowego. 

Wymień go lub na czas jazdy zewrzyj styki 30 i 87.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spróbuje :-) A co może być przyczyną jesli chodzi o wycieraczke tylnej szyby? Chciałem sprawdzić silniczek na ostro ale sa tam 3 piny i nie wiem który za co odpowiada. Myślałem ze dwa krańcowe to plus i minus a środkowy to sterowanie ale nie jestem pewien dlatego jak ktos wie który pin za co odpowiada to prosiłbym o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, ale dokładnie trzeba sprawdzić ze schematem.

Technicznie na zewnątrz można zasymulować. Po podłączeniu zewnętrznych pinów na środku musi być stan niski. Do wyzwolenia trzeba podać plus .

Najpierw sprawdź czego Ci brakuje w złączu bez wyciągania wycieraczki bo szkoda nadaremnej pracy.

Kolejny etap to sprawdzenie pinów wycieraczki w złączce w bagażniku.

Sprawdzisz ciągłość przewodów i pewnie poznasz przyczynę.

 

 

46 minut temu, aniewa napisał:

 

Wymień go lub na czas jazdy zewrzyj styki 30 i 87.

Bardzo słusznie, tyko kolega musi wiedzieć, że w tym czasie po zamknięciu samochodu BSI nie przejdzie w stan spoczynku i pobór prądu z akumulatora może mieć znaczna wartość nawet po ręcznym wyłączeniu radia.

Proponowalbym szybko go nabyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie we wtyczce do silniczka mam na dwóch skrajnych panach minus a na środkowym jakies niewielkie napięcie juz nie pamiętam jakie i jest tak cały czas bez względu czy mam ja włączona na manetce czy nie i bez względu na jakim biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli środek dobrze - tak ma być. Brakuje plusa. Jeden minus jest czysty z masą karoserii. Drugi to zamknięcie obwodu przez jakisodbiornik do masy.

Jest przerwa na plusie.

Manetka steruje UCH i tam  z przekaźnika jest sygnał  (wyjście z kontrolą stanu położenia wycieraczki) stąd niewielki potencjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przekaźnik. Wszystko działa oprócz wycieraczki :-) Teraz jak ją włączam to pokazuje się na kilka sekund napięcie 12v do silniczka, ale mimo to nie rusza, więc po chwili napięcie znika. Czy to znaczy, że silniczek jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!