Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie ładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Panowie, ostatnio w mojej megane był regenerowany alternator. Obecnie auto zgłasza błąd awarii elektroniki - najczęściej, błąd abs oraz problemy ze wspomaganiem. Polecono mi pomiar ładowania i kształtuje się ono tak, bez obciążenia 14,1 v, obciążony światłami mijania 14,1v pod pełnym obciążeniem 13,8v.

Czy powyższe wartości są prawidłowe?

Czy moje problemy mogą być spowodowane zbyt słabym ładowaniem? Czy szukać gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mikolaj77 napisał:

 

Czy moje problemy mogą być spowodowane zbyt słabym ładowaniem? Czy szukać gdzie indziej?

Na alternatorze/akumulatorze prawidłowe, ale w zasilaniu BSI zawsze są niższe.. Należy je zmierzyć chociażby w gneiździe zapalniczki.

Błędy są zgłaszane z BSI  więc należy zmierzyć najniższą wartość napięcia i kiedy ona występuje przy pracującym silniku.

Błędy ABS, wspomagania układu kierowniczego zaczynają się poniżej 13,2V w zapalniczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jabrze napisał:

Cięcie.

Zmierzyłem napięcie w gnieździe zapalniczki - 13,96 V.

Po odpaleniu auto zgłosiło awarię elektroniki oraz paliła się kontrolka absu. 

Auto zgłasza błędy ale funkcjonuje. 

Co jeszcze mogę sprawdzić żeby poprawnie zdiagnozować sytuację?

Dodam jeszcze, że u fachowca na maszynie alternator zdenerwował 14,7 V.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wystąpił błąd przy odpaleniu.

Czy kiedyś prędzej w czasie jazdy coś takiego się działo?

 

Jak jest błąd ABS to on sam nie działa.

Potrzebowałbym wartość napięcia na akumulatorze w momencie odpalania ( najniższą ) i w jakiej temperaturze zewnętrznej. Oczywiście to dotyczy zimnego silnika.

Pewne na bank, że alternator jest dobry.

Z pomiarów jakie podałeś prędzej wynika, że akumulator masz porządnie naładowany.

Błąd wynika ze spadków napięć w momencie grzania świec żarowych i pracy rozrusznika.

Na początek wyczyścić drobnym papierem ściernym wszystkie połączenia galwaniczne na zaciskach akumulatora z bezpiecznikami włącznie (wszystko rozkręcić w drobny mak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile lat ma akumulator?


Mając w swoim samochodzie zainstalowany voltomierz (podpięty bezpośrednio do akumulatora) widzę, jakim napięciem i jak długo alternator ładuje akumulator.

Mój akumulator ma już 6 lat. Np. dziś po 2-u dniowym postoju, o godz. 6:00 przy -2*C napięcie podczas odpalenia spadło do 8.9 V ale to nie przeszkodziło w sprawnym odpaleniu. Natomiast przez ok. 20 minut jazdy alternator doładowywał akumulator napięciem 14,7 V. IMHO trochę długo. Już się martwiłem,   że napięcie nie spadnie do standardowego 13,4 V, ale pod koniec trasy  spadło do normalnej wartości ładowania.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas opalania napięcie spadło do 10,3V . Auto stoi w garażu w temp. około 15 stopni. Po około 20 sekundach od odpalenia błędy znikają.

Akumulator raczej dobrze trzyma, to 2 letnia Varta.

Przed regeneracją alternatora wszystko było ok. No poza od pół roku zgłaszaną potrzebą wymiany baterii w karcie mimo wymiany na sprawna.

Trzeba będzie zrobić jak mówisz wszystko poczyścić, może gdzieś dostała się wilgoć. Auto parkowało dłuższy czas na powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utleniły się połączenia i to wszystko

28 minut temu, mrarek napisał:

   że napięcie nie spadnie do standardowego 13,4 V, ale pod koniec trasy  spadło do normalnej wartości ładowania.

Taki akumulator nie jest już sztywny, bo wzrasta mu rezystancja wewnętrzna, czego rezultatem jest coraz dłuższe ładowanie maksymalnym napięciem, w celu uzupełnienia strat energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło i chyba mogę podsumować. Po dyskusji na forum zgodnie z radą zabrałem się do czyszczenia elektryki. Zacząłem od modułu pod maską obok akumulatora. Moduł wynajęty, rozebrany, oczyszczony, gniazda bezpieczniki i wtyczki podobnie.  Barak śladów siedzi na połączeniach. Całość złożona z trudem bo dostęp ciężki.

Coś jednak musiało nie stykać do końca ponieważ od momentu czyszczenia ustały komunikaty o awarii elektroniki.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!