Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pisk przy skręcie po wymianie tarcz i klocków z przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przed świętami wymieniałam tarcze i klocki przednie (tarcze SKF, klocki ABS). Wymiana odbyła się w garażu, tata to robił i pewnie nie wszystko było zgodnie ze sztuką, ale nigdzie u mechanika nie było miejsca. Tłoczki trzeba było odsunąć, bo poprzednie klocki były mocno zjechane, tata zapierał się o tarcze i odsunął tłoczek. Nie czyściliśmy też szczególnie zacisku, po prostu założyliśmy nowe klocki. Wszystko działało dobrze, do dzisiaj przejechałam jakieś 600 km, wsiadłam do samochodu dzisiaj i zaczął się dziwny pisk. Nie od razu, ale tak po kilku kilometrach (zauważyłam, że po dłuższym postoju jest ok, ale po chwili pisk zaczyna się nasilać), z przedniego lewego (chyba) koła zaczął wydobywać się pisk, coś w rodzaju tarcia metalu o metal, czy piszczenia zużytych klocków hamulcowych. Pisk nasila się przy skręcie w prawo, przy skręcie w lewo trochę niknie, ale wraz z przejechanymi kilometrami piszczy nawet przy skręcie w lewo.

Taty nie mam już pod ręką, w warsztacie nie wiem kiedy znajdę miejsce. Zdejmowałam dzisiaj koło, klocki wyglądają jakby przylegały cały czas do tarczy, chociaż nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać. Postukałam trochę w zacisk, poleciało trochę rdzy, ale dalej ten sam problem. Odcisku nie mogę odkręcić, bo nie mam tyle siły:/

Zastanawiam się czy ma to związek z wymianą klocków i tarcz, czy może to łożysko...

Wstawiam nagranie tego pisku. Samochód już był mocno rozgrzany, więc pisk też dosyć głośny. Gwoli ścisłości - nie naciskałam wtedy pedału hamulca.

pisk.m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jednak umówić się na warsztacie. Trzeba wszystko rozebrać wyczyścić i poskładać na nowo.

Klocki ABS dość mocno pylą, więc pewnie prowadnice się zapchały i klocek nie odsuwa się od tarczy.

Są jakieś objawy na kierownicy przy hamowaniu?

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się umówić w warsztacie na dzisiaj, ale tego warsztatu nie znam, więc nie wiem co wymyślą na to. Zobaczymy.

Klocki faktycznie mocno pylą, koło mam już całe czarne po nich. Skoro tak, to czy regularnie może się coś dziać z zaciskami, jeżeli teraz mogły się zapchać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!