Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyczepa kempingowa a megane iii 1.6 110hp?


Tomasz_29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

myśląc o wakacjach, wpadłem na pomysł podróży z przyczepą kempingową. Mój zapał ostudził natomiast fakt, że posiadam megane iii 1.6 benzyna 110hp - czy ktoś posiadający takie autko jeździł może z przyczepą kempingową?

Niestety pomimo 110km KM wydaje mi się, że meganka jest dość słaba i mam spore wątpliwości co do faktu ciągnięcia przyczepy przez ~8kkm (Skandynawia, także góry, podjazdy, zjazdy). Wybrałbym oczywiście przyczepę z hamulcem najazdowym (do wypożyczenia, gdyż nie posiadam takowej) DMC ~1000-1200kg.

Jak myślicie - meganka da radę z tym motorem, czy to głupi pomysł?

Mam nadzieję, że znajdzie się tu jakiś praktyk z takim motorem w megane, który ciągnął za sobą przyczepę kempingową...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem praktykiem ale wg mnie to mission impossible i choć osobiście pomysł mi się bardzo podoba to z tym silnikiem nie podjąłbym się jego realizacji. 110KM to nie problem, problemem jest niski moment obrotowy i to, że ten silnik nie ciągnie od dołu. Bez żadnych dodatków, a pod długą i dość stromą górę zdarza się potrzeba redukcji. Jechać z przyczepą pewnie się da ale nie chcę wyobrażać sobie tych męczarni związanych z ruszaniem i przyspieszaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Cięcie.

 

No właśnie tego się obawiam.  Co prawda towarówkę załadowaną do 1 tony ciągnąłem meganką, tylko że po płaskim i bez plandeki - spisywała się całkiem ok. Tutaj obawiam się jedank dodatkowych oporów powietrza i tak jak wspomniałeś podjazdów...

Przydałoby się drugie autko z dieslem :-) ale niestety brak...

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem, bo przyczepę ciagałem ale bez plandeki taka zwykłą z towarem w postaci czegoś o wymiarach w235, s120, g120 także żagiel i wadze 106kg / sztuka. Na przyczepkę wchodziły 2 sztuki, jedna za drugą. Wymiary i waga mniejsze jak takiego kempingu. Do tego zdarzało mi się wozić takie ogrodzenia jakimi na imprezach masowych wyznacza się teren. Silnik diesla z Fabii 1.9 w wersji chyba 130KM dawał radę ale jak ten sam zestaw ciągałem 3 cylindrowym 1.4 to nie było już tak extra, a jak dobrze pamiętam tamten diesel moment miał większy od naszych 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka opcji:

- wypożyczyć na 1 dzień taką przyczepę i pojeździć sobie. Droga szybkiego ruchu, wzniesienia, ruszanie pod górę itd. posprawdzaj jak to się zachowuję.

- wypożyczyć auto z dieslem / pożyczyć od rodziny, znajomych.

 

Jeśli już zdecydowałbyś się jechać meganką posprawdzaj hamulce w jakim są stanie. W szczególności wymień płyn hamulcowy. Z doświadczenia jazdy wolnossącą benzyną w górach to fakt trzeba redukować tak żeby zawsze było powyżej 2,5k - 3k obrotów ale już górą idzie fajnie taki silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i licz że spali najmniej 10 na 100 km więc to jakieś 900 litrów paliwa. A u północnych sąsiadów tanie nie jest. 

Do przyczepy tylko diesel bo dobrze jedzie i mało pali albo naprawdę mocna benzyna jak pieniądze na paliwo nie grają roli. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz. Jazda z przyczepą jest ograniczona prawnie do 80km/h. I tego trzeba się trzymać, bo mandaty słono kosztują zagranicą. Sam jeżdzę autami w pracy z przyczepami. Przeważnie jest tam koparka z waga do 1800kg. I powiem że bardzo spada dynamika jazdy samochodem. Najgorzej jeździ VW transporter z silnikiem 1,9l. Potem jest fiat ducato a najlepiej jeździ mi się fordem transitem z napędem na tył. Powiem z mojego doświadczenia z scenika III, że trzeba bardzo kręcić silnik w górach aby auto jechało z tym silnikiem jaki masz. Trzeba utrzymywać pod górę około 3,5tyś obrotów na 2/3 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę najmniejszego problemu z przyczepą kempingową dla Meganki 1.6 16V. Sąsiad pasjonat Syrenek wybrał się całkiem niedawno Syrena z przyczepą kempingową dookoła Polski. Ponadto jeździ regularnie za granicę, gdzie wzbudza podziw swoim rodzynkiem :-)

syrena.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!