Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyczepa kempingowa a megane iii 1.6 110hp?


Tomasz_29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

myśląc o wakacjach, wpadłem na pomysł podróży z przyczepą kempingową. Mój zapał ostudził natomiast fakt, że posiadam megane iii 1.6 benzyna 110hp - czy ktoś posiadający takie autko jeździł może z przyczepą kempingową?

Niestety pomimo 110km KM wydaje mi się, że meganka jest dość słaba i mam spore wątpliwości co do faktu ciągnięcia przyczepy przez ~8kkm (Skandynawia, także góry, podjazdy, zjazdy). Wybrałbym oczywiście przyczepę z hamulcem najazdowym (do wypożyczenia, gdyż nie posiadam takowej) DMC ~1000-1200kg.

Jak myślicie - meganka da radę z tym motorem, czy to głupi pomysł?

Mam nadzieję, że znajdzie się tu jakiś praktyk z takim motorem w megane, który ciągnął za sobą przyczepę kempingową...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem praktykiem ale wg mnie to mission impossible i choć osobiście pomysł mi się bardzo podoba to z tym silnikiem nie podjąłbym się jego realizacji. 110KM to nie problem, problemem jest niski moment obrotowy i to, że ten silnik nie ciągnie od dołu. Bez żadnych dodatków, a pod długą i dość stromą górę zdarza się potrzeba redukcji. Jechać z przyczepą pewnie się da ale nie chcę wyobrażać sobie tych męczarni związanych z ruszaniem i przyspieszaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Cięcie.

 

No właśnie tego się obawiam.  Co prawda towarówkę załadowaną do 1 tony ciągnąłem meganką, tylko że po płaskim i bez plandeki - spisywała się całkiem ok. Tutaj obawiam się jedank dodatkowych oporów powietrza i tak jak wspomniałeś podjazdów...

Przydałoby się drugie autko z dieslem :-) ale niestety brak...

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem, bo przyczepę ciagałem ale bez plandeki taka zwykłą z towarem w postaci czegoś o wymiarach w235, s120, g120 także żagiel i wadze 106kg / sztuka. Na przyczepkę wchodziły 2 sztuki, jedna za drugą. Wymiary i waga mniejsze jak takiego kempingu. Do tego zdarzało mi się wozić takie ogrodzenia jakimi na imprezach masowych wyznacza się teren. Silnik diesla z Fabii 1.9 w wersji chyba 130KM dawał radę ale jak ten sam zestaw ciągałem 3 cylindrowym 1.4 to nie było już tak extra, a jak dobrze pamiętam tamten diesel moment miał większy od naszych 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka opcji:

- wypożyczyć na 1 dzień taką przyczepę i pojeździć sobie. Droga szybkiego ruchu, wzniesienia, ruszanie pod górę itd. posprawdzaj jak to się zachowuję.

- wypożyczyć auto z dieslem / pożyczyć od rodziny, znajomych.

 

Jeśli już zdecydowałbyś się jechać meganką posprawdzaj hamulce w jakim są stanie. W szczególności wymień płyn hamulcowy. Z doświadczenia jazdy wolnossącą benzyną w górach to fakt trzeba redukować tak żeby zawsze było powyżej 2,5k - 3k obrotów ale już górą idzie fajnie taki silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i licz że spali najmniej 10 na 100 km więc to jakieś 900 litrów paliwa. A u północnych sąsiadów tanie nie jest. 

Do przyczepy tylko diesel bo dobrze jedzie i mało pali albo naprawdę mocna benzyna jak pieniądze na paliwo nie grają roli. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz. Jazda z przyczepą jest ograniczona prawnie do 80km/h. I tego trzeba się trzymać, bo mandaty słono kosztują zagranicą. Sam jeżdzę autami w pracy z przyczepami. Przeważnie jest tam koparka z waga do 1800kg. I powiem że bardzo spada dynamika jazdy samochodem. Najgorzej jeździ VW transporter z silnikiem 1,9l. Potem jest fiat ducato a najlepiej jeździ mi się fordem transitem z napędem na tył. Powiem z mojego doświadczenia z scenika III, że trzeba bardzo kręcić silnik w górach aby auto jechało z tym silnikiem jaki masz. Trzeba utrzymywać pod górę około 3,5tyś obrotów na 2/3 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę najmniejszego problemu z przyczepą kempingową dla Meganki 1.6 16V. Sąsiad pasjonat Syrenek wybrał się całkiem niedawno Syrena z przyczepą kempingową dookoła Polski. Ponadto jeździ regularnie za granicę, gdzie wzbudza podziw swoim rodzynkiem :-)

syrena.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!