Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytań odnośnie BOSE i GT Line


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie.. ponad 2 lata jeżdżę Laguna II w kombi 1,9Dci 130KM FAP (wcześniej 6 lata megi II HB 1,9DCi 125KM), chciałem zmienić na Megane III kombi 1,5DCi 110KM lub 1,6DCi 130KM w wersji BOSE lub GT Line - rocznik od 2012 wzwyż, po auto raczej będę jechać sam do Niemiec

- przebiegi roczne jakie robię to około 15tys... małe miasto więc co kilka dni trafiają się krótkie trasy typu 20-50km więc problemu z Fapem nie powinno być.. przy lagunie nie było, prędkości też nie rozwijam dużych , bo nie ma gdzie, przeważnie max 110/120km/h, chyba że jakiś wyjazd raz w roku autostradą... i teraz mam kilka pytań:

1. Czy wersja GT Line też ma akustyczną przednią szybę jak w Bose?

2. Czym się konkretnie różni zawieszenie Gt Line od Bose? są inne sprężyny (niższe) inne amorki? też posiada belkę z tyłu czy wielowahacz? ogólnie zawias jest niższy co za tym idzie mniejszy prześwit? nie będzie problemu z krawężnikami i zbyt małym komfortem na dziurach?

3. Czy 1,5Dci 110KM jest obecnie w miarę bez problematycznym silnikiem? nie trapią go większy defekty typu wtryski, panewki, turbo, sprzęgło jest dosyć wytrzymałe?

4. Jeśli chodzi o dynamikę, kulturę pracy, szybkość nagrzewania się 1,5Dci to będzie przepaść na niekorzyść w porównaniu z 1,9Dci 130KM (obecna Laguna ma grzałki nurkowe więc ciepełko leci dosyć szybko w kabinie) lub 1,6Dci 130KM (megi III)

5. Czy na ekranie navi zarówno w BOSE i GT Line będzie info z komputera pokładowego : spalanie itp.? czy to zależ jaki jest model navi?

6. W wersji GT Line widziałem że są takie fotele kubełkowe.. będą wygodniejsze od zwykłych? może być problem jak ktoś ma szeroki tyłek, bo mają wysokie trzymanie boczne....

7. Zwykle światła w megi III świecą wystarczająco dobrze czy raczej celować w ksenony?

8. Ma może ktoś porównanie Laguny II z Megi III po względem jakości wykończenia (laguna II bardzo trzeszczy - masakra...), wygody foteli, podatności na zniszczenie, wycieranie się elementów wnętrza itp. jeśli chodzi o przestrzeń kabiny to w megi będzie dużo mniej? bo bagażnik sporo większy niż w lagunie... ponad 520L vs 475L

9. Czy do wersji GT Line lub Bose da radę założyć Felgi zimowe 16"?

10. Czy rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach to standard w tych wersjach?

11. W megi 3 są tez schowki w podłodze jak M2? ogólnie jak jest z ilością schowków i ich pojemnością

12. Wymiana żarówek tez po omacku przez nadkole jak w megi II? czy normalnie od góry?

13. Jak przeglądam oferty niemieckie to dużo wersji Bose chyba po drugim liftingu ma uszkodzony fotel kierowcy (popękane siedzisko po lewej stronie) mimo niedużych przebiegów - jakaś wada fotela?, po 3 liftingu są chyba inne fotele i nie widać tych wad.

 

pzdr.

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na co najmniej 10 pytań znajdziesz na forum w wyszukiwarce lub w googlach szukając specyfikacji tego auta.

A odpowiedź moja na 13 pytanie , to po prostu dużo aut z Niemiec ma skręcone liczniki, dlatego przy małych przebiegach są tak zużyte. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że nawet prywatni sprzedawcy w Niemczech cofają liczniki? chodziło mi o to że większość aut  w wersji BOSE ma pęknięty fotel (mniej lub bardziej)w tym samym miejscu (przebiegi nawet poniżej 100tys. km) to musiała być jakaś wada, bo wątpię że prawie wszystkie auta Niemczech miały cofnięte liczniki, o to chodzi :

 

bose.jpg

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję lekko pomóc :-)

...

Ad. 3. Tak, silnik 1.5 dCi 110 KM jest bezproblemowy; pierwsza duża poprawka była po lifcie Megane II (2006), a w Megane III silniki są jeszcze lepsze (szczegółów nie znam). Mam dwa takie, z 2008 i 2016, jestem zadowolony.

Ad. 4. Skąd masz takie informacje o grzałkach nurkowych? Ja je mam i w Megane II Dynamique z 2008 i w Megane III Limited z 2016 (obie 1.5 dCi). Wnętrze nagrzewa się szybko, sam silnik przy obecnych temp. (0-5 st. C) wolniej.

...

Ad. 7. Ja nie mam, ale chciałbym mieć xenony i gdyby były, to dla mnie byłby to dodatkowy plus.

Ad. 8. Nie mam porównania bezpośredniego do Laguny II, ale mam porównanie pomiędzy Megane II i Megane III. Faktycznie "dwójka" trzeszczy, czego obawiałem się również i w kolejnej generacji - ale tu jest zdecydowana poprawa. Jeździłem też inną "trójką" i również jest dobrze. Kombi w Megane III ma większy bagażnik niż w Megane II (chyba 520 vs. 505), ale w "dwójce" bagażnik jest bardziej foremny i ustawny, np. bez problemu wchodzą 4 koła (205/55 R16) i zasuwasz roletę, a do Megane III trzeba się trochę nakombinować, ale też idzie to zrobić :-)

....

Ad. 11. W Megane III są schowki w podłodze, ale mniejsze niż w Megane II (mówimy o tych przed przednimi fotelami). Nie ma za to schowków w drzwiach, czego bardzo mi brakuje - w "dwójce" to było super. Ogólnie wg mnie ergonomia schowków, półek itp. w Megane II jest lepsza niż w III (zrobiłem II >90 kkm, teraz jeżdżę III).

Ad. 12. Wymiana żarówek w Megane III to bajka - przynajmniej w fazie III - wyciągasz reflektor do przodu po odkręceniu dwóch wkrętów, wszystko jest jak na dłoni. Tutaj duży plus po zmianie modelu.

 

I jak radzi Kolega @kacper69, dużo informacji znajdziesz na Forum, a z tego co widzę totalnie nowy nie jesteś, więc pewnie to już wiesz :-) Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!