Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temp. włączania wentylatora/wymiana czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie dzisiaj stojąc w korkach zauważyłem że podnosi się temperatura w moim megane scenic po jakimś czasie zapaliła się czerona kontrolka tylko na chwilę bo od razu się zatrzymałem i włączyłem ogrzewanie okazało się że wentylator nie działa płynu nie zagotowało czy mogło się coś uszkodzić nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Dzisiaj zauważyłem, że wentylator załączył się dopiero kiedy wskazówka była w zaznaczonym na zdjęciu miejscu:

thumb_hosting_zdjec_1371588115__15063237_1_1000x700_licznik-europejski-renault-megane-scenic-02-19-dci-wloszczowa_rev002.jpg

 

Czy to aby trochę nie za późno? Po zgaszeniu silnika wentylator nie pracował, a nie wiem czy powinien? Wcześniej załączał się kiedy wskazówka była kreskę, lub trochę więcej za połową, co też wydawało mi się trochę dziwne no ale.

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. W mojej świeżo kupionej megance 1,6 K7M wersja z klimą, był nieduży dzwon widać to po pasie przednim, martwi mnie wykonanie naprawy przez poprzedniego właściciela. Chłodnica na pewno nie od tego modelu, opornica zwisa byle jak obok wtyczka nie podłączona, pomijam fakt że klima nie jest doprowadzona i została odłączona, nie mam pomiaru temperatury na desce jedyne co to pokazuje stan oleju na kilka sekund. Jak się za to zabrać? i od czego jest ta wtyczka? Dzięki za pomoc!

post-86392-0-71507800-1448490641_thumb.jpg

post-86392-0-85525200-1448490670_thumb.jpg

post-86392-0-79674100-1448490697_thumb.jpg

post-86392-0-13635400-1448490724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam do was pytanie brakuje mi drugiego biegu wentylatora a przed zimą jeszcze był. Po sprawdzeniu wszystkiego doszedłem do wniosku że brakuje masy na sterowaniu przekaźnika od drugiego biegu. Kabel wygląda na zdrowy nie jest zaśniedziały a brakuje w nim masy. Czy mogę sobie pociągnąć masę z innego miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa do przekaźnika idzie z komputera - ponieważ jest to masa sterująca. Prościej to- tą masą komputer włącza przekaźnik wentylatora, jeżeli temperatura silnika przekroczy 100 stopni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp też to dzisiaj zauważyłem że jest tak jak mówisz a problem pozostał nadal. Po podaniu tam masy wentylator działa poprawnie na 2 biegu. Po odłączeniu wtyczki od czujnika temperatury zawsze załączał się 2 bieg teraz jak tak zrobiłem to zadziałał tylko 1. Muszę sprawdzić ciągłość tego przewodu masowego multimetrem. Jeśli będzie dobry to wina leży po stronie komputera?

 

A i jeszcze jedno. Renatka zawsze trzymała temperaturę minimalnie za dużą o grubość wskazówki. Tej wiosny jak się zrobiło cieplej to zaczyna się problem. W trasie mam całą kreskę za dużo a w mieście o dwie za dużo. Czy to może być uszczelka pod głowicą? Olej jest ładny brązowy, nie wzrasta mi jego poziom. Płyn w chłodnicy czysty delikatnie ubywa dolewam co parę tyś. Na zimnym trochę szarpie ale zawsze tak miała. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie podejrzenia uszczelki pod głowicą przeczytaj moje przemyślenia na ten temat w tym poście i sprawdź jak to wygląda w twojej megance.

http://megane.com.pl/topic/67879-wyrzuca-wode-ze-zbiorniczka/page__view__findpost__p__461161

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę długo mi to zajęło ale chyba mam przyczynę. Sprawdzałem na wiele sposobów ale żaden nie wskazywał na uszczelkę. Dzisiaj siedząc na parkingu zainteresował mnie wskaźnik temperatury stał inaczej niż inne. Po uruchomieniu trybu serwisowego wskazywał wartości pośrednie nigdy pełnej kreski. Po rozebraniu licznika zobaczyłem że ktoś już tu grzebał i przykleił ośkę wskazówki na klej za nic nie dało się jej wyjąć a inne bez problemu wylazły. Rozebrałem ten silniczek krokowy od tyłu i na zębatkach udało mi się przestawić że w drugim skoku trybu serwisowego wskazuje idealnie środek skali tak samo jak wskaźnik paliwa. Czy takie ustawienie jest poprawne? Szukałem dużo ale nie znalazłem rozpiski co powinien wskazywać ten wskaźnik w trybie serwisowym.

 

Jeśli ktoś potwierdzi że tak powinna być ustawiona wskazówka to będzie przykład największego druciarstwa jakie widziałem. Wcześniejszy właściciel przestawił wskazówkę że by nie było widać że termostat jest trafiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, w moim scenicu pojawił się miesiąc temu problem z wentylatorem, przez uszkodzoną uszczelke pod głowicą olej dostawał sie do płynu kanałami w bloku,zrobiło sie masełko i padl wentylator. Wymieniłem uszczelkę, płukałem i odpowietrzałem cały układ i nic, wymieniłem czujnik na chlodnicy, bezpieczniki, przekaźniki i dalej nic, wentylator chodzi na krótko, ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ to jest tak jak się pisze w temacie nie dotyczącym danego silnika.

Kolego Adrian26 szukaj gdzie ginie prąd. Przypuszczam, że spalona jest opornica I-go biegu wentylatora.

Schematy masz na Downloadzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam jeszcze inne pytanie, mianowicie kiedy tak naprawdę załącza się 1 bieg wentylatora w wersji z klimatyzacją? Ponieważ nawet gdy włączam klimatyzację wentylator nie działa, jeżdżę i temperatura dochodzi prawie do połowy (dobrze, że teraz jeżdżę mało w te upały, aż strach pomyśleć co by się stało gdybym wybrał się w dłuższą trasę) i zero reakcji. Nie sprawdzałem 2-go biegu jeszcze, ale podobno załącza się od 95-100 stopni. Dodam tylko, że gdy nabijałem klimę to wentylator się kręcił przez 3-4 razy jak jeździłem samochodem z klimą, a teraz czy włączę klimę czy nie to nic nie daje.

Edytowane przez Astreuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja swoim jeździłem 5 lat bez pierwszego biegu wentylatora chłodnicy, dopiero kumaty mechanik powiedział mi że brakuje go, przy okazji wymiany łożyska napinacza paska osprzętu. Powodem był uszkodzony opornik wentylatora pierwszego biegu. A wentylator powinien załączyć się podczas pracy układu klimatyzacji prawie od razu. Jak nie ma pierwszego biegu to po pewnym czasie włączy się 2 bieg, szybko schłodzi, wyłączy się i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

wentylator najlepiej sprawdzić odpal auto i poczekaj aż osiągnie optymalnom tęperature jak się nie włączy to sprawć bezpiecznik jeśli jest dobry to odłącz kostke wentylatora i podłącz ją na krutko do akumlatora będziesz wiedział czy wentylator działa czy nie jak nie to czujnik wentylatora poszedł

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. To i ja się podepne czy ktoś z użytkowników jest w stanie powiedzieć jaki termostat powinienem kupić chodzi mi o temp. otwarcia jest 83 i 89 w catcar pokazuje właśnie takie dwa. Podam Vin. VF1JA1J0528193791

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!