Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Będę przymierzał się do wymiany tulei w tylnej belce. Obecne nie są co prawda pozrywane ale widać i czuć że już mocno zużyte.

Szczególnie mocno jest to odczuwalne przy pełnym załadowaniu samochodu, prawdopodobnie ruch 1-2 cm wewnętrznej tulejki w rozwulkanizowanej gumie robi swoje.

Pytana są takie:

- jakiej firmy wybrać tuleje, obecne są od nowości i najechane maja 300 tyś.km, może oryginały jak dały radę tak długo?

- jakiej firmy szły na pierwszy montaż?

- czy w zestawie są od razu śruby i nakrętki? Jeśli nie to montować stare czy kupić nowe, jakie?

- konieczne będzie rozkręcanie przewodów hamulcowych?

 

10.02.2018 r.

Śruby napryskane odrdzewiaczem, w poniedziałek wymiana.

Mam tylko obawy o śruby i nakrętki, ani w serwisie ani w IC nie idzie ich kupić. Mam nadzieję że po 12 latach nadadzą się do ponownego montażu

.DSC_0576.thumb.JPG.14acdb008fca1674068a5fa893aab702.JPGDSC_0579.thumb.JPG.2d1e96c1efd84cfd157c8f4b1dee2fcf.JPG

 

11.02.2017

DSC_0580.thumb.JPG.daa0ccc261059c8294c431ee9b3bf173.JPGDSC_0585.thumb.JPG.5832e40a900686d6bdd8e3381486cb5f.JPGDSC_0586.thumb.JPG.86f84090d447166521f63ea872b9c6cc.JPGDSC_0587.thumb.JPG.647c13a01acbef555ad1f101fc8d4ca3.JPGDSC_0588.thumb.JPG.fb6928f27339bf765f41d083747f1543.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika rozpiął najpierw prawe mocowanie belki do podwozia, wybił delikatnie śrubę, nie rozpinał przewodów hamulcowych i linki ręcznego tylko wygiął trochę ich mocowanie (do góry) tak żeby umożliwić wyjście śruby a przede wszystkim jej ogromnej podkładki. Trochę to jest niefortunnie umocowane, choćby przelotka linki ręcznego wystarczyłoby żeby miała rozcięcie umożliwiające jej wyjęcie. Nic trudnego ale trzeba robić to z wyczuciem żeby nie narobić sobie biedy z rozszczelnieniem układu hamulcowego. Lewa strona po przerobieniu prawej to banał. Sztywne przewody hamulcowe z prawej strony najlepiej wypiąć z możliwie dużej ilości przelotek - aż do tunelu centralnego - zminimalizuje to ich naprężenia.

Mechanik rozpinał mocowania po kolei nie opuszczał całej belki na raz. Nie trzeba odpinać amortyzatorów. Stare tuleje wychodzą po kilku podważeniach a następnie uderzeniach dużym wkrętakiem/przecinakiem. Nowe wprasowane własnej konstrukcji ustrojstwem - długi gwintowany pręt 12mm, dwie powierzchnie oporowe, jedna z bieżni od łożyska druga z koła pasowego od jakiegoś alternatora, nasmarowane bogato miejsce osadzenia tulei i delikatne kręcenie. Trzeba tylko uważać żeby prosto weszło. Dobrze też przed demontażem starej wyraźnie (żadnym flamastrem) zaznaczyć położenie wcięcia na kołnierzu tulei względem bieżni belki. A na nowej odrysować (tu już flamastrem) grubą linię od wcięcia na szerszej części kołnierza do jej węższego końca - węższy najpierw będzie wtłaczany w bieżnię i to znakomicie ułatwi operację centrowania. Ułożenie belki z nową tuleją w uchu można ułatwić sobie podpierając rurą czy deską i delikatnie opuszczająć auto na podnośniku. Śruby i nakrętki jak dowiedziałem się w ASO są wielokrotnego użytku, chciałem mimo to kupić nowe ale nigdzie nie było. Może i dobrze bo wyjęte wyglądały naprawdę dobrze. Dla pewności nakrętki przykręcone zostały na klej do gwintów, taki dokładnie miałem:

DSC_0647.thumb.JPG.d1d38b9dfda736404865b3537e2602ad.JPG

Kilka fotek starych i nowych tulei. Muszę przyznać że stare nie były takie najgorsze jak mi się wydawało - nie były zerwane.

1.thumb.JPG.b18b85597ae2ab74d61c41ccf08d72d7.JPG2.thumb.JPG.c15617a2f00b5864c4f387d621e70780.JPG3.thumb.JPG.c6d95739f150c90461a10a12783d1838.JPG4.thumb.JPG.5d93f59d67419a1692753b080acccfba.JPG5.thumb.JPG.d90a287e87044b5586ae26f3d1276e4f.JPG6.thumb.JPG.08039203c6609c62fd256f3e824c44f5.JPG7.thumb.JPG.7bf34b614c24d610196857ce4782d4f6.JPG

 

Te zniszczenia i deformacja plastiku to tylko efekt wybijania.

A dla odciążenia pamięci przy jakim przebiegu zostały wymienione:

8.thumb.JPG.757088145c6dd0404e64131ec7bf7c11.JPG

 

Całość zajęła 3 godziny. Ukręciła się przy okazji jedna śrubka mocująca plastikową osłonę belki, trzeba było rozwiercić i wstawić nową.

Różnicy jeszcze żadnej nie odczułem, przejechałem raptem kilka km, wydaje mi się że pod dużym obciążeniem będzie to zauważalne.

 

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!