Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapowietrzony układ chłodzenia, ogrzewanie, szalejąca temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem(Megane II 1,5 dci 106KM). Podczas jazdy temp. silnika waha się między 86-68 stopni C, ogrzewania raz jest raz go niema, układ chłodzenia zapowietrza się. Węże od nagrzewnicy jeden zimny drugi chłodny, z nadmuchu od strony kierowcy leci cieplejsze powietrze niż z nadmuchu od strony pasażera (to wszystko dzieje się przy temp silnika 81 oC). Wymieniono, zrobiono: termostat, nowy płyn + odpowietrzenie układu, nowy kompletny rozrząd, test uszczelki negatywny (dwutlenek węgla), klapy działają prawidłowo, brak błędów. 

Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi na myśl to albo złe odpowietrzenie albo gdzieś w układzie zator np w chłodnicy który nie pozwala na swobodny obieg płynu, ostatecznie nowy termostat niesprawny lub źle osadzony jeżeli jest tu taka możliwość ( w którymś aucie spotkałem taką przypadłość że dało sie włozyć termostat odwrotnie ale po rozgrzaniu nie otwierał sie ponieważ nie miał jak).

 

Pytanie jeszcze ile płynu weszło no pustego układu ?

 

K4M K4J - 6l

K9K - 4l

Więcej informacji manual dział 19a2

Edytowane przez siwy645
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiony był test na spalin na zbiorniczku(negatywny), dziś wymieniony korek od zbiorniczka, i zmieniło się to że na postoju nie grzeje a a po przygazowaniu zaczyna grzać, układ przedmuchany kompresorem w każdą stronę, odpowietrzony z obydwóch odpowietrzników, płyn w układzie czysty bez szlamu rdzy itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik osiąga temperaturę aby się otworzył termostat ? Ja bym zalał jeszcze raz od początku płyn. Spuścił to co jest i zgodnie z manualem zalał sprawdzając ile litrów weszło do układu oraz odpowietrzył zgodnie z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się otwiera przy 85, wentylator uruchamia się przy 97, rano na zimnym odkręciłem odpowietrznik i nic, po odkręceniu korka wlewu zaczyna lecieć płyn. Chcę nadmienić że to nie pierwsza wymiana płynu w Renacie i zawsze było ok. A na chwilę obecną grzanie raz jest raz go nie ma i rośnie ciśnienie w układzie. Czy możliwe jest że uszczelka poszła mi że test spalin jest negatywny ? A może problem leży w chłodnicy spalin która również jest chłodzona cieczą, a może jeat jest jakiś układ chłodzenia doładowania powietrza i on zapowietrza układ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, miałem to samo. Po wymianie rozrządu ogrzewanie było bardzo słabe. Temperatura na wskaźniku raz w górę raz w dół. Wymieniłem termostat przepłukałem układ chłodzenia dalej to samo. Wreszcie zdemontowałem nagrzewnicę i co się okazało... była zapchana silikonem który dostał się do układu z uszczelnienia pompy wody przy wymianie rozrządu. "Flachowiec" (tak mogę go nazwać, choć to warsztat specjalizujący się w naprawie Renault od wielu lat) nawalił tyle silikonu pod pompę, że przy przykręcaniu wycisnęło go i dostał się do układu. A że w nagrzewnicy kanaliki bardzo wąskie to się zapchało. Postanowiłem sam wymienić nagrzewnicę i płyn na nowy. Od tamtej pory spokój , w aucie cieplutko a temperatura już nie skacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!