Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem mam problem z Renault megane 2 chodzi mi głównie o zamykanie auta mianowicie dzisiaj rano musiałem odpalać przez kable i od tego momentu centralny zamek zaczął świrować gdy chce zamknąć auto z karty nic się nie dzieje gdy siedzę w środku tez się nie da , kierunki się zaśmiecają jakby auto normalnie sie zamykało mimo to nie ma tego charakterystycznego dźwięku zamykania. Dodam ze przed odpaleniem z kabli wszystko było wporzadku i pytanie moje czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić i czy ktoś tak miał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia ale stało się to od razu po tym jak auto odpaliło , ze środka ani guzik zamknięcia auta ani ten od możliwości blokady dla dzeci nie działa. Pojawia się tylko krótkie piknięcie z przekaźnika ale nie takie jak było jeszcze wczoraj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu na wskutek iskrzenia w czasie kręcenia rozrusznikiem powstało duże przepiecie. Sprawdzić bezpiecznik od drzwi. Jeśli będzie dobry należy odpiąć na minutę jedną kleme akumulatora przy otwartych drzwiach kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwuj jeśli przy zamykaniu kluczykiem i czasie grania radia w samochodzie wszystko wygaśnie to nie jest to UCH.

Potwierdzą ten fakt pomiary prądu, ale na razie nie ma co panikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko gaśnie , kierunki migają zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu ponadto jeżeli ‚zamknę auto’ zaświeca się kontrolka zamkniętej kłódki na guziku na panelu wewnętrznym . Wszystko tak jakby auto było zamknięte tylko drzwi się nie ryglują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze czy podpinanie odbywało się zgodnie ze sztuką czyli:

+ dawcy / + biorcy

- dawcy / masa (nie -) biorcy

i odłączanie w odwrotnej kolejności?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, pbet napisał:

Pytanie jeszcze czy podpinanie odbywało się zgodnie ze sztuką czyli:

+ dawcy / + biorcy

- dawcy / masa (nie -) biorcy

i dołączanie w odwrotnej kolejności?

Nie znam sztuki. Robię tak od wielu lat. Masa dawcy i biorcy.

Plus biorcy i dopiero plus dawcy.

Ważne, żeby w czasie podawania niczego nie ruszać, a już szczególnie przy kręceniu.

Ja zawsze robię w ten sposób użyczając komuś prąd. Nigdy niczego nie zepsułem. Odpalając przy dodatnich temperaturach mój samochód nie może pracować.

Dlaczego masa, a nie minus?

Zacisk kabla przylega na większej powierzchni do masy jak do klemy ujemnej. Najpierw naprężone zaciski rozruszam dla lepszego przewodzenia. U siebie mam to miejsce przygotowane.

Kabelki mam robione o długości 4,5 m na lince LGy 35 mm2. Ważą nieźle. Teraz zauważam, że mogłem zrobić 6 m. Starczyłoby stanąć za samochodem na zatłoczonym parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie ma znaczenia kolejność podłączenia plusa dawca/biorca. Najważniejsze żeby na końcu połączyć właśnie masy. Ten schemat, który podałem jest teoretycznie najbezpieczniejszym żeby nie doprowadzić do przypadkowego zwarcia. Warto wspomnieć, że raczej zaleca się żeby silnik dawcy podczas podłączania kabli nie chodził.

Jak widać "sztuki" są różne i doświadczenia także. Najważniejsze aby były skuteczne i nieszkodliwe.

Przez to pytanie chciałem uzyskać odpowiedź czy aby na pewno nie doszło do jakiegoś zwarcia.

14 minut temu, jabrze napisał:

Kabelki mam robione o długości 4,5 m na lince LGy 35 mm2. Ważą nieźle.

Kolejna ważna kwestia to dobre kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mrozy dla mnie mało istotne czy samochód pracuje podczas podawania napięcia, bo rezystancja pustego, zimnego akumulatora jest duża i prąd wyrównawczy nie jest wygórowany.

Co innego jak jest powyżej zera.

Łącząc kable ujemnymi zaciskami akumulatora diesla o pojemności 3000 i więcej się nie odpali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!