Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph 2 Świszczenie / piski spod maski jak noga jest na sprzęgle


megan_pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od paru miesięcy na zimnym silniku i obrotach 2,5-4tys coś mi piszczy spod maski, jak dodaje gazu to do pewnego momentu bardziej a od iluś tyś obrotów wcale. Nie jest to raczej pasek klinowy.
Ponieważ mam nieświadomy zwyczaj w mieście trzymania czubka stopy na sprzęgle nawet jak jestem na biegu (to jest naprawdę minimalne, jak ją zdejmuję, nie jest tak, że auto dopiero wchodzi na bieg) to dopiero dziś zauważyłem, że piski / świszczenia ustają jak nogę trzymam na podłodze po wrzuceniu biegu.

Dodatkowo mam inny objaw, przy ruszaniu z jedynki czasem silnik mi podskakuje  - nie jest to szarpanie przód tył, tylko jakby skakał na poduszkach ale byłem z tym w warsztacie i nic nie wykryli, niby poduszki zdrowe ale silnika nie wyciagali, jakimś tam swoim sposobem sprawdzili. Niestety to podskakiwanie jest totalnie losowe, czasem można je skorelować z większym obciążeniem, np występuje bardzo wyraźnie przy 4 osobach na pokładzie ale przy jednej i zaciągniętym ręcznym już nie mogę tego odtworzyć.

 

Czy macie jakieś pomysły co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autorowi zapewne chodzi o świszczenie, dźwięk przypominający "gwizd powietrza przez niedomkniętą szybę", kilka dni temu usłyszałem coś takiego u siebie przy zmianie biegów, a zbiegło się to z mrozem poniżej -10, początkowo faktycznie myślałem przez chwilę, że mam niedomknięte okno i na pewno nie jest to żaden pasek. Jednak ten gwizd ustępuje po przejechaniu kilku km i wraca jak samochód postoi parę godzin na sporym mrozie. Jeździłem już autem z dobitym łożyskiem oporowym, aż do samego rozsypania się go, ale to zupełnie inny dźwięk i słyszalny tylko przy wciśniętym sprzęgle i nie jest to gwizd ani świst tylko określiłbym to mianem szum (huczenie) i to dość wredne dla ucha, które w żadnych warunkach pogodowych nie znika, ani też po przejechaniu jakiegokolwiek dystansu. Wprawdzie auto to miało sterowanie sprzęgła linką ale to chyba nie ma znaczenia. Poza tym auto szarpało przy ruszaniu, a w końcowym etapie życia tego łożyska już nawet chrobotało, aż padło i koniec jazdy. W moim przypadku żadnego hałasu nie ma przy wciśniętym sprzęgle, auto rusza normalnie i płynnie.

 

Jeszcze tu jest temacik o tym, ani nie został do końca rozwiązany, próbowałem go wskrzesić ale bez odzewu

 

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to się dzieje tylko przez pare kilometrów. Irytuje więc bym naprawił, ciekawe czy drogi interees..

 

Gorzej z tym podkakiwaniem, znalazłem post, że komuś nie pomogła wymiana sprzęgła, poduszek a to była półoś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę, że w moim przypadku jest to coś innego niż sprzęgło, może to tylko wpływ mrozów, może nie, Renault to dziwna marka, w poniedziałek jadę do speców od Renault wymieniać łożyska na McPhersonach i końcówki drążków kierowniczych to się podpytam i dam znać.

Zresztą podczas jazdy jak lekko dotknę pedału sprzęgła przy załączonym biegu to też czasami ten gwizd słychać, ale w miarę jazdy gwizd znika, więc na pewno nie żaden pasek ani półoś, ewidentnie coś na sprzęgle, ale nijak mi to nie pasuje na łożysko oporowe bo nic nie huczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wizycie u moich specy od Renault i stwierdzili, że to łożysko oporowe gwiżdże ale nie jest to oznaka żadnej awarii czy jego zużycia, tylko wpływ na mróz. Dziwne ale jest. Powiedzieli, że jeżeli nie huczy to nic z tym nie robić i jeździć. Dziś rano ani razu mi nie zagwizdało, ale mrozik był minimalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Śmieszy mnie zawsze takie gadanie mechaników, którym nie chce się robić. Auto mam 8 lat i to dopiero pierwszy rok świszczenia, więc jakby nie było objaw zużycia. Ale niektóry uważają, że dopóki nie zajedziesz, to można jeździć.. Auto może świszczeć, gwiżdżeć, robić wiochę i strzelać ale póki jeździ, to jest sprawne.

 

Domyślam się, dlaczego tak jest, im więcej Ci się sp..li, tym więcej potem wyciągną kasy od Ciebie za jedną wizytą.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, megan_pomocy napisał:

Śmieszy mnie zawsze takie gadanie mechaników

Może i racja, ale idąc twoim tropem to samochód należy wyrzucić i iść do salonu kupić nowy, nie rozumiem po co wymieniać tak czy inaczej prawidłowo działający element, jak się zepsuje to od tego są mechanicy, żeby to zrobić, nie za bardzo wiem w którym momencie następuje tu większe wyciąganie kasy??? Czy zjedzoną w połowie kanapkę też należy już wyrzucić bo ma objaw zużycia? Od dziś będę pił po pół butelki piwa, a drugie pół będę wylewał bo już jest otwarta i reszta zawartości butelki już nie nadaje się do spożycia!

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, niektórzy wolą jeździć a niektórzy nie chcą słuchać takich odgłosów jakby auto miało za chwilę stanąć. Pewnie jakbyś miał dziurę w tłumiku, to byś jeździł pierdzącym autem dopóki nie odpadnie, bo przecież to nie jest do końca zepsute :-D ? Połowa kanapki wygląda dobrze a pierdzący tłumik, świszczące sprzęgło, piszczące amortyzatory (objawy występujące po 8 latach) ja bym eliminował na bieżąco. A kasy więcej wyciągną jak któraś z części i jej zużycie ma wpływ na coś innego. Przykładowo zużyte opony mają wpływ na czyjeś bezpieczeństwo, pasek rozrządu wydający dziwne dźwięki może Cie narazić na ogromne koszty, niezaspawany na czas tłumik może spowodować wymianę całego układu, a świszczące łożysko dociskowe, może faktycznie tylko robi wiochę, tego nie wiem, ale mnie wqrwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia rozważenia co trzeba zrobić już (dziurawy tłumik, zużyte opony), a co tego jeszcze nie wymaga (łożysko które sobie raz kiedyś zagwiżdże na mrozie i nie robiące wiochy, bo nawet pasażer tego nie usłyszy w gąszczu różnych innych hałasów podczas jazdy pochodzących z samochodu i spoza niego), a ewentualnie wyczulony na dziwne dźwięki kierowca. Mnie to łożysko też wq......o, ale muzyka jest ciekawsza i głośniejsza, poza tym nie ma mrozu, nie ma gwizdania, a inne objawy zużycia łożyska, czy też całego mechanizmu sprzęgła póki co - nie występują!

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@megan_pomocy, wymień sobie to łożysko, najlepiej ze sprzęgłem i dociskiem, bo w każdej chwili może się rozlecieć. Jak auto będzie na warsztacie to wymień też KZFR, bo w każej chwili może się rozlecieć, niektórym padało już po 10 tysiącach km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tez mialem podobne objawy. Powoli szykowalem sie na skrzynie biegow,sprzeglo itp wydatki. Ale dobry mechanior znslazl przyczyne. Popatrzcie sobie z gory na prace kola pasowego podczas odpalania silnika. Koszt nowego kola z wymiana 200 pln i halasu juz nie ma......

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL, literówki !-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!