Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyby brak oznak życia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nigdzie nie mogę znalezć odpowiedzi, może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.

Megane II 2008r 1.6 , 16v wszystkie szyby elektryczne i wszystkie przestały działać. Z drzwi kierowcy charakterystyczny zapach spalenizny więc podejrzewam spalony moduł.

Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie OK. Czy w przypadku uszkodzenia jednego modułu pozostałe drzwi powinny działać czy nie?

Podpiąłem pod clipa : DF031  - ONE -TOUCH WINDOW LINK , Short-circut to 12V  

I ok niby wszystko jasne. Wypiąłem złącze drzwi kierowcy następnie skasowałem błąd ( przy wpiętym złączu oczywiście nie było możliwości skasowania ).

Brak innych błędów a pozostałe drzwi dalej nie działają czy to normalne ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za to odpowiedzialne aż trzy bezpieczniki. Wygląda na to, że w momencie przeciążenia przez podnośnik szyby kierowcy długotrwały zwielokrotniony prąd spowodował trwały spadek napięcia. Wiemy, że prąd płyną drogą od bezpiecznika 40A do bezpiecznika 25A i dalej do lewej strony drzwi. Jeśli uszkodzenie jest w dopływie do bezpiecznika 40A lub w miejscu podziału prądów to mogło sparaliżować dwie strony.

Jak wyłączyłeś elektrycznie drzwi kierowcy, czy pozostałe podnośniki działały?

Jeśli nie to miejsce, które jest następstwem uszkodzonego sterownika znajduje się w kabinie i jest najprawdopodobniej w podstawach bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak kolego jabrze, potwierdzam twoją diagnozę. Dzisiaj wreszcie znalazłem czas i wymontowałem spalony moduł, znalazłem również to miejsce, które znajdowało się w kabinie i było w podstawach bezpieczników :-) . W międzyczasie zamówiłem używany moduł do drzwi lewych przednich niestety przyszedł opisany pisakiem "LT" .

Podejrzewam że LT oznacza lewy/tył opisany tak podczas demontażu. Zamontowałem i niestety nie działa poprawnie, a dokładnie to jego zachowanie jest czysto losowe np:

- po naciśnięciu ruchu góra lub dół  nic się nie dzieje po odczekaniu kilku minut rusza po kilka cm a po dojechaniu na pozycję krańcową znowu nic się nie dzieje

- po naciśnięciu i przytrzymaniu w górę jedzie i zatrzymuję się 5cm przed pozycją zamknięcia i znowu ani w dół ani w górę, po czasie znowu rusza po kilka cm.

Pomimo wielokrotnych prób zaprogramowania pozycji krańcowych - poległem.

Zadzwoniłem do sprzedającego twierdzi że moduł przedni jest taki sam jak tylni. Jeśli to prawda to moduł uszkodzony więc odsyłam.

I teraz pytanie: Czy moduły przód i tył dla tej samej strony samochodu są takie same?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie doszedłeś do skutku. Przyczyną jest poszarpana linka na bębnie zwijacza, która blokuje ruchy silnika napędu linek.

image.thumb.png.c2f97ac5b728f55a3b731836bf386873.png

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to ciekawa sugestia, a wypowiedziana jakbyś miał pewność. Dlaczego nie moduł? Często tak opisywany jest wadliwie działający moduł. Czyli moduł z tylnych drzwi powinien działać z przednimi?

Możliwe że niezbyt dokładnie opisałem zachowanie podczas podnoszenia i opuszczania i z tego powodu twoje przypuszczenia.

Działanie samego mechanizmu jest płynne i nie słychać żadnych niepowołanych dzwięków, silnik trzymałem w ręce i raczej podczas ruch jego obciążenie nie zmieniało się.

S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć i sprawdź jak wygląda linka nawinięta na bębnie.

To zmęczenie materiału z podnośnika, który jest najbardziej używany w samochodzie i w następstwie czego uszkadza się moduł.  Jego działanie jest ściśle związane z prądem pobieranym przez sinik.

32 minuty temu, duszysko napisał:

Działanie samego mechanizmu jest płynne i nie słychać żadnych niepowołanych dzwięków

ale zwróć uwagę na prędkość podnoszenia szyby z drugiego podnośnika.

Wolniejsze podnoszenie to prąd silnika rosnący do kwadratu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, jabrze napisał:

ale zwróć uwagę na prędkość podnoszenia szyby z drugiego podnośnika.

Wolniejsze podnoszenie to prąd silnika rosnący do kwadratu.

Z obserwacji nie widziałem różnicy w prędkości pomiędzy stronami ale to żaden pomiar "na oko".

W takim razie zmierzę prąd. 

Jeżeli wzrost przy wolniejszym podnoszeniu rósł by do kwadratu a ja założyłem bezpiecznik 20A w miejsce 25A bo akurat nie miałem 25A to długo nie powinien pracować , a jednak.......

Po wielokrotnych próbach przyuczenia i przeciążania silnika bezpiecznik dalej działał a silnik był lekko ciepły 30-40st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działał impulsowo w obu kierunkach ale nigdy stabilnie.

Np. jechałem na dół impulsowo do samego dołu aż do przeciążenia a w górę już nie ruszył. Po minucie i wysterowaniu zaczął jechać w górę impulsowo i zatrzymał się 5 cm przed zamknięciem szyby i ani w górę ani w dół.  Po minucie, dwóch i naciśnięciu przycisku doszedł na dwa naciśnięcia do samej góry i znowu nic. I tak w kółko.

Jeden przypadek był dziwny - uchyliłem pozostałe szyby w drzwiach i włączyłem domykanie szyb z pilota, wtedy wszystkie trzy szyby zostały domknięta a ta od kierowcy pojechała od razu na sam dół. Potem już takiej sytuacji nie powtórzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamkniętej szybie wykręć trzy śruby ze zwijacza i zobacz jak wygląda linka nawinięta na bębnie i jego osłona. Zazwyczaj w tej pozycji widać poszarpania. Moduł na pewno jest sprawny, bo się przełączył w impuls. Pracę zwijacza również można ocenić po napinaniu sprężyn i ich ewentualnych drgań.

Ostatni raz wymieniałem linki LP dwa tygodnie temu w Scenicu. Moduł z niego został uratowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Zasięgnąłem trochę informacji na temat możliwości zamiany miejscami modułów z tej samej strony ( przód, tył ). Według opinii jednej z pytanych osób i stwierdzeniu że przód zamieniony z tyłem nie zadziała odesłałem moduł a sprzedający wymienił go na taki z opisem LP - co  wydaje się być lewym przodem. Moduł uruchomił się z niezgodnym kierunkiem co podejrzewałem gdyż jak pisałem wcześniej zamieniłem przewody kierunku przy uruchamianiu pierwszego modułu, po zamianie przewodów kierunku moduł zadziałał impulsowo do samej góry, następnie na dół impulsowo. Następnie przejechałem do góry i przytrzymałem ok. 10s potem w dół i przytrzymałem i teraz działa jak powinien.

 

Dnia 24.03.2018 o 23:03, jabrze napisał:

Moduł na pewno jest sprawny, bo się przełączył w impuls

Jeśli pierwszy moduł według Ciebie jest sprawny to możliwe że u mnie nie zadziałał gdyż przód jest niezamienny z tyłem.

Czy w tej sytuacji jest sens rozkręcać zwijacz ? ( mam obawę czy jak go rozkręcę to nie będzie gorzej ) teraz pracuje płynnie i nie widać ani słychać nic niepokojącego .

W sobotę jeszcze pomierzę  prądy i różnice pomiędzy drzwiami lewymi i prawymi , może komuś się przyda.

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, duszysko napisał:

 

Czy w tej sytuacji jest sens rozkręcać zwijacz ? ( mam obawę czy jak go rozkręcę to nie będzie gorzej ) teraz pracuje płynnie i nie widać ani słychać nic niepokojącego .

W sobotę jeszcze pomierzę  prądy i różnice pomiędzy drzwiami lewymi i prawymi , może komuś się przyda

Nie rozkręcaj - tak zostaw.

Różnice w prądach zawsze będą ze względu na rożne tarcia mechaniczne. Do 30% jest ok przy płynnych ruchach i braku hałasu z napędu. Jak działa to prądy są niewielkie w stosunku do zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!