Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Laguna 1 Kombi - na co zwrócić uwagę


Bartek70

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem L1PH2 od nowości przez 10 lat. Zrobiłem nią 232 tkm, czyli znam wiele szczegółów. Drugi użytkownik  przez kolejne 9  podwoił przebieg.

11 minut temu, krzychu73 napisał:

Sprawdź czy da się ją podnieść na orginalnym lewarku, tak jak do zmiany koła.

Ma bardzo fajny lewarek i podwójne miejsca podnoszenia i Mógłbyś się zdziwić, bo każdą się podniesie nawet tą zewnętrznie zgniłą

Pytanie - który silnik?

1 godzinę temu, Bartek70 napisał:

x

Domyślam się po opisie, że to najsłuszniejsza decyzja 89kW.

Moja mieszka w Nowej Hucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

 

To bardzo proszę o kilka rad. 99r 1 798m3 benzyna + gaz

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu 10 lat miałem dwie poważniejsze awarie. Uszkodził się uszczelniacz wału głównego od strony skrzyni biegów przy przebiegu 164 i trochę później pękł elastyczny przewód hamulcowy z prawego przodu. Nigdy nie wymieniłem żadnej cewki. Świece stosowałem trójelektrodowe. Miałem wersję skandynawską z podgrzewaną elektrycznie szybą przednią i podgrzewanymi, welurowymi siedzeniami. Te wersje miały gwarancję 12 lat na perforacje podwozia. Jak sprzedawałem nie było pod samochodem śladów korozji. Co roku czyściłem kanały wodne przy progach. Z tego co wiem to tych samochodów było parę sztuk w polskiej sprzedaży. Ja swoim byłem nawet w Portugalii. Z każdej wyprawy dotarłem o własnych siłach dlatego też wspominam go z sentymentem. Proponuję szukać tej wersji, a przy szukaniu zawsze oglądać samochód z pod spodu. Jako ciekawostka ta benzyna miała pełną osłonę silnika. Druga istotna rzecz to stan tylnej belki skrętnej. Właściciele combi narzekali na miejsce na koło zapasowe, więc należy je wyjąć i przyjrzeć się miejscu, gdzie jest zaślepka technologiczna.

Nie miałem gazu, bo silnik w jeździe po mieście brał 8,5 l/100. Na trasach 6,2-6,8 w zależności od warunków. Climatronika nigdy nie wyłączałem i do samego końca miał ciśnienie max 27 barów. Jedynym mankamentem był zwiększony hałas przy prędkościach ponad 150. Nowy właściciel zrobił porządne wytłumienie ściany grodziowej.

Jeśli nasuwają Ci się jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem taką co dupa się złamała po zapięciu przyczepki. Bartkowi ciężko będzie znaleźć lage 1 po pierwszym właścicielu, także nie porównuj swojej co miałeś od

nowości do autek pełnoletnich będących obecnie w " obiegu"i bez znanej historii. A test z lewarkiem jest najłatwiejszy na wykluczenie parhów które nie powinny już jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w sobotę Lagunę 1 z 96r, ale w wersji Hatchback. Samochód technicznie jest w znakomitej kondycji. Oryginalny przebieg nie całe 190tyś. Muszę popracować trochę z blacharką, napiszę może co mnie czeka z tym samochodem(pewnie dojdzie więcej):

1. Naprawa zamka centralnego Napisałem post z prośbą o wskazówki - link

2. Ciężko otwiera się klapa, muszę zerknąć na siłowniki. Zawiasy ok.

3. Niestety ale jeden próg do wymiany, drugi do poprawy.

4. Jedno nadkole do minimalnej poprawy.

5. Warstwa przeźroczystego lakieru się łuszczy, jeszcze nie czytałem jaki jest tego powód. 

6. Nie ma oryginalnego radia, ale chciałbym do obecnego podpiąć kontrolowanie z manetki koło kierownicy. Jeszcze nie czytałem jak to zrobić.

Trochę pracy będzie. Ale wolę zrobić to porządnie i chciałbym zapewnić mu spokojną starość, pff albo może i kolejne lata świetności. Wszystko wyjdzie w praktyce.  Przejechałem około 100km, mimo iż ma swoje lata to zakochałem się w nim. Wyglądem również przyciąga uwagę, jestem bardzo zadowolony.

Jeśli ktoś ma jakąś wskazówkę 1-7 to bardzo chętnie wysłucham i z góry dziękuje za każde napisane słowo  :-)

Edytowane przez Bartek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, udało Ci się trafić. Popatrz, kupiłeś limuzynę, którą ktoś kupił po to, aby pokonywała mniej niż 9 tys. km rocznie. Masz farta, nie ma co.

Co do łuszczącego się klaru, to dzieje się tak, kiedy po nałożeniu bazy zbyt długo czekasz z nałożeniem lakieru bezbarwnego. Źle przeprowadzona naprawa lakiernicza.

Do sterowania radiem przeważnie wykorzystywane są drabinki rezystorowe. nie wiem jak wygląda oryginalny pilot od lagi w środku, ale musisz znaleźć w dokumentacji radia jaka rezystancja odpowiada za jakie funkcje i zaprojektować układ. O ile wiem dostępne są też gotowe konwertery, lecz zapewne wyjdzie drożej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2018 o 21:49, Bartek70 napisał:

chciałbym zapewnić mu spokojną starość

Postaw na kołkach w suchym garażu ,

a na poważnie to jak tylko są chęci to można nie dużym kosztem ogarnąć  no i jest to sposób żeby obeznać się z motoryzacją w praktyce ,

niestety nie opłaca się kupować starszego auta z myślą że mechanicy zrobią wszystko.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szupi napisał:

Co do łuszczącego się klaru, to dzieje się tak, kiedy po nałożniu bazy zbyt długo czekasz z nałożeniem lakieru bezbarwnego.

lub myśląc, że się konserwuje smarować go ropą. Nie jednemu szybko się zaczął łuszczyć lakier, którzy tak robili - wiejska technika od Ursusów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucę jutro kilka zdjęć. Zamówię w najbliższych dniach nowe progi, zastanawiam się czy podjąć się samemu wymiany czy nie. 

 

Nie miałem nigdy z tym doświadczenia, jest zapał i chęć podjęcia wyzwania, ale nie chciałbym płacić dwa razy... 

 

Zacząłem naprawiać centralny zamek, ale pokonała mnie malutka śruba, która jest koło przycisku od szyb w tym małym zagłębieniu. Nie idzie jej w żaden sposób odkręcić, nie pasują żadne klucze imbusowe. Będę jeszcze jutro kombinować, ale obawiam się że skończyć sie to może na wiertarce i usunięciu śrubki :(. Dużo i delikatna praca. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krzychu73 napisał:

Nie papuguj!!

Tak, ale nie mam w takim rozmiarze, jest jakiś sposób aby je odkręcić imbusem, albo płaskim?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imbusem raczej śruby torx nie odkręcisz, ale można spróbować torxem o rozmiar większym, Bartek70 chodzi ci o to zagłębienie na drzwiach za które łapiesz ręką zamykając drzwi od środka?

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!