Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Samochodem


xGrK220

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :-) 
Jestem tu nowy także jeśli jest zły dział prosiłbym o przeniesienie 

Więc zaczne tak, mam problem z samochodem Renault Megane I ph I z Silnikiem 1.6e 90Km Coupe normalnie już ręce opadają. Związane jest to z tym że brakuje mu mocy na niskich obrotach gdy jest silnik rozgrzany.. złapie te 2tys. obrotów i można dalej jakoś jechać ale czy opuścić bezpiecznie skrzyżowanie jest tragiczne człowiek wciśnie gaz a on łapie muła.. i czołga się jakoś :( Przeszukałem forum w jakiś sposób poczytałem kilka tematów związane własnie z tym i próbami wymieniałem u mechanika poszczególne części ale bez rezultatu dalej dzieje się to samo jak już pisałem ręce opadają :(  
Co zostało wymienione ? 
Od zera na samym początku 
- Kable na nowe bo były Sagemy i zostały wymienione na Magneti Marelli

- Świece odrazu z Kablami na świece firmy NGK przystosowane pod mój rodzaj samochodu 
Z czasem wyczytając na Forum że mogłybyć już być w złym stanie cewki odrazu zakupiłem nowe. 
- Cewki firmy NGK Obydwie.
Problem dalej pozostawał i się nie poddawałem aczkolwiek jezdziłem jakiś czas tak i znów powrót na forum. Czytając rożne tematy stwierdziłem że i ja pojade na komputer więc tak zrobiłem 
Błedy jakie wyskoczyły : Sonda Lambda oraz coś z wtryskami. Mechanik który naprawia mi samochód poinformował mnie że 2 błąd ( Wtryski ) może być powodowany przez Sonde która podaje złe informacje także odrazu została zamówiona  Sonda. 
- Sonda Lambda Firmy NGK. 
Mechanik skasował błąd rozgrzał samochód zrobił jakiś dystans na ciepłym silniku i było wporządku ( Tak stwierdził ) 
Wracając do domu od mechanika było wporządku sadziłem że już jest wszystko jak należy do czasu.. robiąc  drugi kurs do miasta dalej był ten okropny spadek mocy i tu już ręce opadają.. 

Dziś dodam tylko że zainteresował mnie Wentylator chłodnicy nigdy go nie słyszałem.. Także wraz z Wujkiem podłaczyliśmy go na krótko bo były również obawy że może przez czujnik temp. Wody występują takie objawy ale wracając do tego tematu wentylatora został podłączony na krótko i co 0 reakcji jest uszkodzony i teraz nasuwa mi się taka myśl czy owy spadek mocy jest powodowany tym że silnik nie ma chłodzenia przez niego i gdy się rozgrzeje dostaje taki spadek mocy ?
Dodam również że odpalając samochód  " Po adaptacji odpięciu klemy + na 30 min " i zapaleniu go pracował na 3 garach tak jakby, wczasie jazdy po rozgrzaniu również pracuję na 3 gary nie zawsze się to dzieje ale zdarza się 
I tu do was jest prośba. Może ktoś z was miał podobny problem i uporał się z  nim bo wiem ze to takie wróżenie z fusów ale naprawdę dla Mnie cenna informacja się liczy. Jestem w tym zielony nie mam żadnych rzeczy przez które mogę sprawdzić cokolwiek zawsze jade do mechanika z tym i będe wdzięczny za jakieś cenne informacje.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie robię aktualizację odnośnie mojej megi

Jest mała poprawa ale dalej ją coś boli

Także mówiąc na dziś zostały wymienione nowe świece jak i kable objawy były takie same u mechanika komputer wykazał wypadanie zapłonu na starych kablach po wymianie ich było 0 błędów  wracając do domu bylo spokojnie bez niczego ale po rozgrzaniu silnika objawy pojawiły się ponownie co wpadłem na pomysł żeby założyć starą cewkę bo widziałemjak bardzo były zniszczone świece podlegające pod tą cewkę i co sie okazało po wymianie ze samochód całkiem inaczej chodzi trzyma lepiej obroty ale zdążają się sytuacje ze obroty zaczną falować i teraz jest pytanie do was czy wymiana tej cewki na nową coś zmieni czy lepiej będzie kupić obydwie ?

Dodam również ze nie przepala paliwa i podczas jazdy czuć je przy otwartym oknie ale nie wiem czy zależy to od rury bo ona również jest do wymiany ( dziurawa) filtr paliwa tez nie był wymieniany pomóżcie ☺

 

Na marginesie na szrocie zakupiłem czujnik wału korbowego czy jakos tak zmiany również wyszły na plus 

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2018 o 21:44, xGrK220 napisał:

i teraz nasuwa mi się taka myśl czy owy spadek mocy jest powodowany tym że silnik nie ma chłodzenia przez niego i gdy się rozgrzeje dostaje taki spadek mocy ?

Jak rośnie temperatura płynu chłodzącego  to maleje dawka paliwa wstrzykiwanego przez wtryskiwacze. Zmienia się mieszanka na uboższą, która zostaje korygowana odczytami pierwszej sondy lambda.

Bardzo istotne, że układ chłodzenia musi być sprawny w każdych warunkach zewnętrznych.

Nie masz ubytku płynu chłodzącego?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam, tylko jeszcze nie wiadomo gdzie :/ sądziłem że chłodnica bedzie do wymiany  bo mokro było pod spodem i wymieniłem jakieś 2 dni temu ale dalej ucieka bo widziałem że ubyło.. Dodam że mokry jest wąż który jest zaznaczony na zdjęciu.
Widziałem jak kropla poleciała tylko dziwne jest to ze wczesniej tego nie widziałem przed wymianą chłodnicy :/  

 

 

Dodam że zdjęcie jest z internetu. 
Brałem przykład podłaczenia kabli WN. 
Bo u mnie było inaczej podłączone. (Cewka/świeca od lewej strony)
1-4
2-1 
3-3
4-2

Teraz mam podłączone jak na obrazku i nie wiem czy jakaś rożnica jest.

czesci-silnika-osprzet-renault-megane-16e-8v-lodzkie-sprzedam-418961857 (1).jpg

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś chłodnicę, uszczelniłeś układ i wzrosło ciśnienie - tak ma być. Zmień opaskę na porządniejszą i wyciek zostanie zlikwidowany.

Powinieneś również otworzyć nagrzewnicę i porządnie odpowietrzyć cały układ.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik To zrobił zanim odjechałem odkrecił śrubkę ktorej na obrazku brakuje ale jest wyżej nad tym polem co zaznaczony. 

Tylko nie rozumiem czemu ona chodzi jak by nie chciała no czuć ze brakuje jej tej mocy nie wiem moze pompa paliwa / Filtr ? 

co kolega sądzi ? 
I tak zapytam czy ta kolejność którą podałem wyżej zanim pozmieniałem miała jakieś znaczenie na falowanie na jałowym ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po koleji.

Brakuje mocy ze względu na paliwo. Chłodzenie (czujnik temperatury płynu) wpływa na zasilanie silnika. Ten układ musi pracować stabilnie, żeby szukać dalej.

Wentylator jest włączany przekaźnikiem. Zasymulować, czy ten przekaźnik działa. Przekaźnik jest włączany czujnikiem bimetalicznym. Ten układ musi działać pewnie.

Poproszę o odcztyt wartości oporu dla zimnego silnika na czujniku temperatury ( głowica ) z określeniem, jaka była temperatura zewnętrzna.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak tego sprawdzić zielony jestem w tym, zawsze do mechanika jade ale on też kasuje za to kase :/ 
Wiem jedynie ze wentylator jest sprawny podłączony na krótko działał a przy dłuzszym postoju samochodu sam się załacza. 

Temperature na desce chyba poprawnie mi pokazuje
ale nie wiem jak z tym 2 czujnikiem od temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna rzecz to wymiana oringów w przepustnicy. To one są przyczyną, że jak startujesz na gorącym urosną obroty i po puszczeniu sprzęgła się obniżają.

Tak masz jak jest muł?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem to faktycznie muł jest obroty lecą w góre mocy brak ale po puszczeniu sprzęgła jak go dam na luz to obroty momentalnie spadają do 750rpm a nawet i niżej choć auto nie gaśnie ale pracuje tak jak na 3 garach albo jak by go coś dławiło i falują obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie zapłonu może być od małego wtrysku (czujnk cieczy) jak również cewki i świece. Pomiar oporu czujnika dałby nam obraz tego, z której strony to się dzieje. Twój mechanik jest cienutki. Piszę w szczegółach, bo największą przyjemnością jest poznać swój samochód i radzić sobie z takimi drobiazgami. Masz tu na forum wiele rzeczy. Oringi osi przepustnicy możesz wymienić samemu. Trochę delikatnej i dokładnej  pracy, ale jaka satysfakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wyjaśnij mi co będzie mi potrzebne i jak to sprawdzić może uda mi się to załatwić jak i podać Ci tu te dane :-) 

ewentualnie jakiś link z forum to z chęcią przeczytam dowiem się co i jak :-) 

Poza tym Swieca/Kable kupione wczoraj 
I po wymianie 1 cewki na starą widać różnice choć nie pamietam czy moja cewka również nie byla w jakimś stopniu uszkodzona :-) 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kiedykolwiek regulowałeś zawory w tym silniku? Tam luzy trzeba kasować ręcznie. One jak najbardziej mogą być powodem utraty mocy, falowania czy zbyt niskich obrotów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, droopy napisał:

A czy kiedykolwiek regulowałeś zawory w tym silniku? Tam luzy trzeba kasować ręcznie. One jak najbardziej mogą być powodem utraty mocy, falowania czy zbyt niskich obrotów.

 

No właśnie nie, do kogo mogę się z tym udać ?

Samochód mam praktycznie rok i nawet nie byl olej wymieniany przez poprzedniego wlaściciela... ale został też wymieniony przeze mnie jak i te rzeczy które opisałem 

sądzę że i filtr paliwa bedzie prosił o wymiane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!