Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dokonałem przeróbki reflektorów ze zwykłego odblysnika h7 na soczewkę LED do soczewek dolączone są oczywiscie przetwornice, ale pojawił się jeden problem, otóż przy włączonym silniku swiatla migają, na tyle ile zaobserwowałem wywnioskowałem ze to przetwornica rozłącza je bo wyłączają się calkiem(migają na tyle szybko ze nie ma widocznego przerwania ciągłości świecenia). Pomierzyłem napięcie na alternatorze oraz akumulatorze i wszedzie napięcie ładowania wynosi 13,2V(samo się obniża wraz ze spadkiem zapotrzebowania na energię). Natomiast gdy wyłączam silnik lub ładowanie jest ma poziomie 14,4V(chwile dluzej zostawiłem auto z włączonymi światłami na zapłonie i taki wynik był przez około minutę) wszystko jest w porządku i nic nie miga, czy ktoś orientuje się w czym może leżeć problem? Byłem u elektryka który powiedział mi ze da się zmienić wartość zadaną na regulatorze napięcia ale nie przyniosło to zamierzanego efektu(podniósł o ~0,5V a i tak z powrotem jest 13,2V), myslalem nad kondensatorem takim jak w car audio ale nie jestem pewien czy pomoze. Prosze o pomoc 

Dziekuje

 

PS. Chciałbym zaznaczyć ze nie są to soczewki z Allegro lub AliExpress wiec opcja uszkodzonych lub słabej jakości przetwornic raczej odpada.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj szczegóły tych LED i jeśli masz nr katalogowy przetwornicy.

Podejrzewam, że to one są przyczyną. Żaden kondensator tu nie pomoże, ale rozwiązanie powinno się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to soczewki morimoto M-LED BI-LED

- moc 25W

- 2819 lumenów

- temperatura barwowa to 5900k

Danych na temat samej przetwornicy nie znalazłem, ale producent podaje ze hotspot jest równy temu z soczewek d2s na przetwornicy XB55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przetwornica nn ze stabilizatorem prądu w zasilaniu LED.

Pomierz te napięcia zasilania na wyprowadzeniach lamp z zapalonym silnikiem i z wyłączonym. Sprawdź również radiem, czy coś nie sieje zakłóceń do instalacji.

Masz Megane III PH1, czyli nigdy na akumulatorze przy włączonym silniku nie ma 13,2 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiem? W jaki sposób? Jak to, mierzyłem to setki razy i nawet mechanik mi to mówił ze jest 13,2/13,5 takie wahania. Tłumaczył to regulatorem napięcia który inteligentnie sam steruje wzbudzeniem alternatora.

 

Jedynie kiedy była wartość ~14,4V,  to na starym akumulatorze, lecz on co chwile padał wiec wymieniłem go na nowy i od tej pory takie spadki, sam regulator napięcia również został wymieniony. Akumulator dobrany według zaleceń producenta. 

Edytowane przez Michal1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wsiadłem do służbowego Megane III 2010 1,5 dci. Akumulator półroczny. Po zapaleniu włącznie ze światami miał 14,3V. Zrobiłem trasę ponad 100 km i bez gaszenia zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Było 13,8V.

Wniosek prosty - masz przeciążony alternator i obniża napięcie, ewentualnie przyczyna siedzi w zasilaniu BSI.

Elektryk musi szukać tego obwodu. Wtedy znamienne jest  falowanie w niewielkim zakresie napięcia co sam stwierdził.

Zakładam, że Twoje światła są dobre. Czy przypadkiem ich wymiana nie była spowodowana słabym świeceniem poprzednich?

20 godzin temu, Michal1500 napisał:

Tłumaczył to regulatorem napięcia który inteligentnie sam steruje wzbudzeniem alternatora

Dobrze tłumaczył - bo tak jest - jest sterowany z UCH/BSI i zabezpieczony przed uszkodzeniem (przeciążeniem) w efekcie czego obniża napięcie.

Warto zmierzyć napięcie tętnień. Jeśli takie będzie to potwierdzi się diagnoza.

Sprawdziłbym prąd jaki płynie w głównym zasilaniu układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, zmierzyłem przed chwilą napięcia i na zapłonie ~12,7 a na włączonym silniku 13,3. Owszem świeciły bardzo słabo, ale mógłbym tłumaczyć to tym ze były to najtańsze żarówki typowo ze stacji benzynowej(wcześniej były lepszej jakości ale ilość światła była ta sama). Rozumiem, skontaktuje się z nim i porozmawiam, czyli podsumowując to wina przeciazonego alternatora? Jest na to jakiś sposób? Wymiana alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca przyczyny jeszcze nie znamy. Może ingerencja w zmiany była niepotrzebna, bo przyczyna tkwi gdzie indziej. Trzeba szukać i mierzyć obciążenia. Wiadomo, że występuje to na najwyższym poziomie UCH, czyli po zapłonie.

Dobrze byłoby sprawdzić alternator na stanowisku, ale skoro potrafił zmienić napięcie referencyjne to on laikiem nie jest.

Można domniemać, że uszkodzenie jest dłuższy czas i może mieć związek z poprzednim akumulatorem. Jeśli nic z tym nie zrobisz to kolejny jest zagrożony wiecznym niedoładowaniem i krótką eksploatacją.

Powinien również sprawdzić spadek napięcia między plusem akumulatora i zasilaniem UCH. zastępczo można zrobić z lepszym dostępem z plusem gniazda zapalniczki. Po drodze jest kilka bezpieczników, a jeden zaśniedziały może być przeszkadzającym opornikiem.

Niech zmierzy prąd zasilania układu kierowniczego, bo w stanach awaryjnych to pierwszy podejrzany obwód wysokoprądowy.

Pozdrawiam Zamość i pół roku zabrane przez TSWL!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!