Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dokonałem przeróbki reflektorów ze zwykłego odblysnika h7 na soczewkę LED do soczewek dolączone są oczywiscie przetwornice, ale pojawił się jeden problem, otóż przy włączonym silniku swiatla migają, na tyle ile zaobserwowałem wywnioskowałem ze to przetwornica rozłącza je bo wyłączają się calkiem(migają na tyle szybko ze nie ma widocznego przerwania ciągłości świecenia). Pomierzyłem napięcie na alternatorze oraz akumulatorze i wszedzie napięcie ładowania wynosi 13,2V(samo się obniża wraz ze spadkiem zapotrzebowania na energię). Natomiast gdy wyłączam silnik lub ładowanie jest ma poziomie 14,4V(chwile dluzej zostawiłem auto z włączonymi światłami na zapłonie i taki wynik był przez około minutę) wszystko jest w porządku i nic nie miga, czy ktoś orientuje się w czym może leżeć problem? Byłem u elektryka który powiedział mi ze da się zmienić wartość zadaną na regulatorze napięcia ale nie przyniosło to zamierzanego efektu(podniósł o ~0,5V a i tak z powrotem jest 13,2V), myslalem nad kondensatorem takim jak w car audio ale nie jestem pewien czy pomoze. Prosze o pomoc 

Dziekuje

 

PS. Chciałbym zaznaczyć ze nie są to soczewki z Allegro lub AliExpress wiec opcja uszkodzonych lub słabej jakości przetwornic raczej odpada.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to soczewki morimoto M-LED BI-LED

- moc 25W

- 2819 lumenów

- temperatura barwowa to 5900k

Danych na temat samej przetwornicy nie znalazłem, ale producent podaje ze hotspot jest równy temu z soczewek d2s na przetwornicy XB55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przetwornica nn ze stabilizatorem prądu w zasilaniu LED.

Pomierz te napięcia zasilania na wyprowadzeniach lamp z zapalonym silnikiem i z wyłączonym. Sprawdź również radiem, czy coś nie sieje zakłóceń do instalacji.

Masz Megane III PH1, czyli nigdy na akumulatorze przy włączonym silniku nie ma 13,2 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiem? W jaki sposób? Jak to, mierzyłem to setki razy i nawet mechanik mi to mówił ze jest 13,2/13,5 takie wahania. Tłumaczył to regulatorem napięcia który inteligentnie sam steruje wzbudzeniem alternatora.

 

Jedynie kiedy była wartość ~14,4V,  to na starym akumulatorze, lecz on co chwile padał wiec wymieniłem go na nowy i od tej pory takie spadki, sam regulator napięcia również został wymieniony. Akumulator dobrany według zaleceń producenta. 

Edytowane przez Michal1500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wsiadłem do służbowego Megane III 2010 1,5 dci. Akumulator półroczny. Po zapaleniu włącznie ze światami miał 14,3V. Zrobiłem trasę ponad 100 km i bez gaszenia zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Było 13,8V.

Wniosek prosty - masz przeciążony alternator i obniża napięcie, ewentualnie przyczyna siedzi w zasilaniu BSI.

Elektryk musi szukać tego obwodu. Wtedy znamienne jest  falowanie w niewielkim zakresie napięcia co sam stwierdził.

Zakładam, że Twoje światła są dobre. Czy przypadkiem ich wymiana nie była spowodowana słabym świeceniem poprzednich?

20 godzin temu, Michal1500 napisał:

Tłumaczył to regulatorem napięcia który inteligentnie sam steruje wzbudzeniem alternatora

Dobrze tłumaczył - bo tak jest - jest sterowany z UCH/BSI i zabezpieczony przed uszkodzeniem (przeciążeniem) w efekcie czego obniża napięcie.

Warto zmierzyć napięcie tętnień. Jeśli takie będzie to potwierdzi się diagnoza.

Sprawdziłbym prąd jaki płynie w głównym zasilaniu układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, zmierzyłem przed chwilą napięcia i na zapłonie ~12,7 a na włączonym silniku 13,3. Owszem świeciły bardzo słabo, ale mógłbym tłumaczyć to tym ze były to najtańsze żarówki typowo ze stacji benzynowej(wcześniej były lepszej jakości ale ilość światła była ta sama). Rozumiem, skontaktuje się z nim i porozmawiam, czyli podsumowując to wina przeciazonego alternatora? Jest na to jakiś sposób? Wymiana alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca przyczyny jeszcze nie znamy. Może ingerencja w zmiany była niepotrzebna, bo przyczyna tkwi gdzie indziej. Trzeba szukać i mierzyć obciążenia. Wiadomo, że występuje to na najwyższym poziomie UCH, czyli po zapłonie.

Dobrze byłoby sprawdzić alternator na stanowisku, ale skoro potrafił zmienić napięcie referencyjne to on laikiem nie jest.

Można domniemać, że uszkodzenie jest dłuższy czas i może mieć związek z poprzednim akumulatorem. Jeśli nic z tym nie zrobisz to kolejny jest zagrożony wiecznym niedoładowaniem i krótką eksploatacją.

Powinien również sprawdzić spadek napięcia między plusem akumulatora i zasilaniem UCH. zastępczo można zrobić z lepszym dostępem z plusem gniazda zapalniczki. Po drodze jest kilka bezpieczników, a jeden zaśniedziały może być przeszkadzającym opornikiem.

Niech zmierzy prąd zasilania układu kierowniczego, bo w stanach awaryjnych to pierwszy podejrzany obwód wysokoprądowy.

Pozdrawiam Zamość i pół roku zabrane przez TSWL!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!