Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I - Co jest w podszybiu od strony kierowcy?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zarejestrowałem się na forum ponieważ od 7 miesięcy jestem (dość) szczęśliwym posiadaczem Megane I z 99'.

Wczoraj moja Renata postanowiła dać mi zagadkę. Mianowicie zaczęło coś stukać z lewej strony (strona kierowcy). Jest to powtarzająca się kombinacja: puk, puk, puk 9 razy, 4-5 sekund przerwy i znowu sekwencja. Dzisiaj doszedłem do tego co powoduje te stuki, jest to coś co znajduje się przy odpływie wody przy szybie. Ta część jest produkcji Valeo i znajduje się pod maskownicą (załączam zdjęcie).

Jak możecie napisać co to żebym wiedział z czym mam do czynienie to będę bardzo wdzięczny.

Michał

Megane.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu w którym wskazałeś masz filtr kabinowy. Jeśli nie wiedziałeś o jego istnieniu to radzę tam zajrzeć ;) Natomiast pukanie o którym mówisz, to zapewne typowy w tych autach problem wyłamanej zębatki silniczka, który steruje klapką obiegu zamkniętego. Silniczek usilnie próbuje otworzyć lub zamknąć obieg zamknięty. Zębatka uszkodzona, więc przeskakuje i stuka, a silniczek nie jest w stanie zakończyć swojego zadania i wiecznie je powtarza. Jeśli nie korzystasz z obiegu zamkniętego to najlepiej odłączyć ten silniczek. Wtyczka od niego jest w podszybiu po prawej stronie akumulatora, w sumie blisko środka szyby. Dostanie się do silniczka i jego wymiana to ponoć ciężka sprawa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

 

To może być to, dzisiaj jak wrócę do domu to sprawdzę czy uda mi się odpiąć kostkę :-)

 

Megane ma mnie dowieźć na dworzec 2,5 km więc miał być to samochód bezobsługowy i jak najtańszy w eksploatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko musisz włączyć w aucie otwarty obieg powietrza i pozwolić silniczkowi w końcu dopiąć swego. Wtedy wtyczkę odłączasz. Jak zrobisz to na zamkniętym to tak zostanie i nie ogarniesz parowania szyb, a i możesz zapomnieć o świeżym powietrzu w aucie. Sam kiedyś miałem to auto i ten sam problem, po prostu odłączyłem, bo nigdy nie korzystałem z obiegu zamkniętego. Raz przypadkiem nacisnąłem guzik i się zaczęło. Jeśli pamięć mnie nie myli to tam masz więcej niż jedną wtyczkę. Poszukaj na forum, która jest od tego silniczka, gdzieś były zdjęcia, ja już tak nie pamiętam niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak piszesz to już wiem gdzie jeszcze jest problem...nie wiem jak odczytać obieg zamknięty i otwarty bo nie ma tam żadnej kontrolki. Ale będę dusił i może silnik przestanie pukać to wtedy wiem, że będzie otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrzyłem się lepiej i jest dioda przy przycisku. Jak zamknę obieg to nastaje cisza. Przy otwartym po chwili zaczyna pukać. Nie miałem wczoraj czasu żeby sprawdzić coś więcej (roboty ogrodowe) ale dzisiaj chce trochę czasu wygospodarować i to zrobić.

 

Dzięki wszystkim za pomoc, bałem się, że zostanę odesłany do Wyszukiwarki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!