Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 benzyna i LPG ; 2006 check engine, szarpie, traci moc


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w diagnostyce. Auto od 3 tyg ciągle w naprawie.

Objawy: szarpie w trakcie jazdy na niskich biegach i przy zwalnianiu i przyspieszaniu. Zapala się check engine i ikona klucza oraz immo zaczyna szaleć. Trwa to parę sekund. Czasem nawet nie szarpie tylko zapalają się kontrolki kiedy stoi na przykład na skrzyżowaniu. Jak się wtedy nie przygazuje to gaśnie. Był jeszcze problem, że jak było wilgotno lub mokro to nie odpalił wcale. Po naciśnięciu START szła chłodnica i włączyła się elektronika ale nie kręcił wcale.

 Od strony mechanicznej sprawdzony i sprawny. Świece jedynie wymienione. Cewki sa ok. Gniazda cewek suche. Pompa paliwa ok. Akumulator ok. Klemy na aku ok. Ogólnie stał 1,5 tyg u mechanika i okazało się, że to elektronika. 

Trafił do elektryka. Po kolei: Masa sprawdzona jest ok. Przepustnica wyczyszczona jest ok. Impulsator sprawdzony i wyczyszczony. 

Elektryk wymienił Moduł BSI. Poczyścił błędy, wymienił części w UPC oddał auto. Pojeździło jeden dzień. Na noc zostawione na deszczu. Następnego dnia nie palił wcale. Szła chłodnica i elektronika działała, np. Radio ale nie szedł rozrusznik. Próba odpalenia od drugiego auta też nic. Wywalał błąd: usterka ładowania akumulatora. Auto jak przeschło w ciągu dnia to odpaliło i dojechało znowu do elektryka. Wymienił cale UPC NA NOWE. Pokasował błędy. Auto jeździło 1.5 dnia i znowu zaczęło szarpać i pojawiać się check engine i świeci kontrolka klucza francuskiego. Immo się wtedy zapala i mruga. Zdarza się bardziej jak jest mało gazu. Ale jak jest pełny bak to również. Zazwyczaj przy hamowaniu, przyspieszaniu i niskich biegach. Jak auto jedzie na 5 biegu i powyżej 70 km/h to idzie pięknie. Auto znowu trafiło do elektryka. Elektryk mówi że zwarcie na jakimś kablu. Proszę o pomoc. Podpowiedzi. Sugestie. Bo stracimy majątek na naprawy w ciemno. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest elektryka. Potrzebuję poznać wartość napięcia na akumulatorze i drugą wartość w gnieździe zapalniczki w momencie kiedy silnik pracuje i dzieją się cuda.

Czy UPC było wymieniane na zupełnie nowe, czy na używkę?

Czy na clipie była sprawdzona sonda lambda?

Błąd silnika i serwis, ale, czy dodatkowo zapala się coś jeszcze?

Podstawowe rzeczy robimy przy zakręconym LPG - tylko na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, malena3008 napisał:

Po naciśnięciu START szła chłodnica

Od razu po odpaleniu włączał się wentylator chłodnicy (na zimnym samochodzie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Chłodnica szła od razu.

UPC bylo wymienione na nowe. Sonda lambda chyba sprawdzana nie była. Muszę dopytać.

Oprócz błędu silnika i serwisu wariuje immo. Miga lub się zapala. Nic więcej. Nie wiem niestety jakie jest napięcie na aku kiedy pojawia się problem ponieważ auto głównie stoi w naprawie a jak jeździło te 2 dni to problem się pojawiał głównie w trakcie jazdy. A stojąc autem pod domem nie było możliwości sprawdzić. Odnośnie zapalniczki to od momentu kiedy są te problemy chyba nie dziala. Mieliśmy wpieta ladowarke do telefonu caly czas w zapalniczke ale przestała działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się włącza wentylator to często jest to wina uszkodzonego preostatu poczytaj tutaj (lub jego instalacji).  Były też oczywiście przypadki z uszkodzonym modułem UPC (czasami tylko zaśniedziałe złącza) lub z brakiem ciągłości przewodów idących do tego modułu. Myślę, że w opisywanym przypadku (sądząc po opisie) nałożyło się kilka jakiś uszkodzeń - uszkodzonych przewodów, zaśniedziałych łączy, czujników czy diabli wiedzą czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po wymianie UPC ten problem zniknął. Auto pali. Chociaż ciężko to ocenić ponieważ jeździł jeden dzień po wymianie UPC.Został problem szarpania i tracenia mocy.

 

Klima była robiona w lipcu. Cały kompresor byl wymieniony na nowy. Skraplacz również. Wtedy też wymieniona była chłodnica. Nie wiem czy preostat wtedy wymieniono. 

 

A czy ktoś jest mi w stanie polecić elektryka który się zna na Renault na Śląsku? Bytom, Gliwice, Katowice, Zabrze, Tarnowskie Góry, Chorzów, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza? Im bliżej Bytomia tym lepiej. Zależy mi na osobie która jest specjalistą od Renault i po objawach wie mniej więcej, żeby nie wymieniać w ciemno i nie tracić pieniędzy na wymiany części które może są sprawne a może nie a na koniec się okaże, że to był na przykład kabel...

Edytowane przez malena3008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ci panowie naprawiaja samochody marki renault cięcie
Jezeli chodzi o te wariowania po deszczu mialem kiedys taki problem ale po umyciu samochodu na myjce cienieniowej... okazalo sie ze oslona modulu upc byla uszkodzona konkretnie ta dolna czesc korytko ktore mialo odprowadzac wode bylo urwane i woda kapala mi na jedno ze zlaczy na module UPC :)

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL i 2.2, 2.3 reklama - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!