Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy P00638,P0010 Tryb awaryjny, świeci check


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przepraszam jeśli temat w nie odpowiednim dziale. Mój problem dotyczy renault megane 2 1.6 16v benzyna, świeci check, coraz częściej mogę jechać tylko max 70km/h. Mam wpięty byle jaki interfejs obd2 na bluetootha, mam następujące błędy: układ napędowy -  P00638,P0010 . silnik pracuje cicho i raczej równo, chociaż ostatnio zauwarzyłem wibrację po odpaleniu i dwa razy zgasł pod rząd ale było tak tuż po tym jak rozkręcałem przód auta żeby naprawić kierunkowskaz lewy w tym samochodzie. Problemy z obrotami występują praktycznie od kiedy kupiłem samochód z komisu czyli od września, do tej pory nic z tym nie robiłem bo wiem, że mechanicy potrafia wymienić najpierw wszystko poza tym co trzeba, a w mojej okolicy dobrych mechaników brak.

Dlatego zwracam sie z prośbą do was panowie może ktoś mi coś podpowie w którą stronę pujść najpierw? Załączam zrzut ekranu z programu Torque, błędy po skasowaniu pojawiają się z powrotem jednak nie od razu. Jestem z zawodu informatykiem/elektronikiem, napiszcie co mógłbym zrobić sam i czy w ogóle sie za to zabierać czy oddać samochód na pastwę serwisu ?

 

4652111600_1523219649.png

Edytowane przez tomu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione z komisu. Ma dużo kilometrów na liczniku.

Świeci check, coraz częściej mogę jechać tylko max 70km/h.

Błąd P0010 - przestawienie wałka rozrządu.

Kiedy wymieniony był rozrząd? Jest to b.ważne.

Czy nie nastąpiło przeskoczenie paska rozrządu?

A może, uszkodzony tylko czujnik położenia wałka rozrządu?

Bez kumatego mechanika z clipem, będzie ciężko.

W ramach własnej pracy możesz sprawdzić ;

 - stan czujnika, stan jego styków,  stan całości przewodów,  

-  wymiana tylko na oryginał, zamienniki nie wchodzą w grę. 

Błąd P00638 - to błąd związany z przepustnicą. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu. Wyczyść go i sprawdź, czy w jego wtyczce nie ma oleju. Jeśli jest to też do czyszczenia. Potem musisz skasować błąd ręcznie i obserwować, czy powróci. Jakby czujnik był do wymiany to uważaj na zamienniki. Pomijam ich żywotność, ale często mają wtyczki w lustrzanym odbiciu, nie idzie tego podłączyć...lepiej nawet kupić używany, ale oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Andrzej sprawdzę czujnik, napiszcie mi jeszcze jak sprawdzić przepustnicę? Co do rozrządu to sprzedawca zapewniał że rozrząd został wymieniony kiedy samochód przyjechał z zagranicy i postawiony w komisie, na liczniku jest stan 46 411 tyś km do następnej wymiany rozrządu, o ile można temu wierzyć ?? Często jest tak, że odpalam auto które jedzie normalnie i po jakimś czasie muszę zgasić silnik i po ponownym odpaleniu znowu jedzie dobrze, do momentu kiedy np. zatrzymuję się na stopie lub zwalniam z innego powodu wtedy właśnie okazuje się, że normalne przyśpieszanie nie jest już możliwe, kiedy wcisnę sprzęgło i przytrzymam gaz w jednej pozycji wskazówka buja się między 2400 a 3000 orb (faluje) . co jest jeszcze ciekawe pierwszy raz check engine pojawił się podczas powolnej jazdy drogą terenową z wybojami, ale wcześniej już zauwarzyłem problemy z przyśpieszaniem, to raczej nie było powodem żadnej z tych usterek i był to raczej przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dostałeś fakturę z wymiany tego rozrządu? Jeśli po prostu uwierzyłeś na słowo, to według mnie słabo. Wymianę kompletu rozrządu zawsze powinno się doliczać do ogólnej ceny auta podczas zakupu. Przepustnica natomiast może być chociażby do wyczyszczenia, musiałbyś ją wyciągnąć i zobaczyć, jak wygląda w środku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka, że jak kupuję się auto używane, to nie słucha się opowiastek o rozrządzie, tylko się go wymienia.

Nie każda wymiana rozrządu jest wymianą poprawną.

Oprócz rozrządu w tym silniku jest KZFR.

Odnośnie przepustnicy, to dużo się rozpisałem w temacie ; problem z obrotami 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, droopy napisał:

A dostałeś fakturę z wymiany tego rozrządu? Jeśli po prostu uwierzyłeś na słowo, to według mnie słabo. Wymianę kompletu rozrządu zawsze powinno się doliczać do ogólnej ceny auta podczas zakupu. Przepustnica natomiast może być chociażby do wyczyszczenia, musiałbyś ją wyciągnąć i zobaczyć, jak wygląda w środku.

Dostałem jakiś papierek raczej lipny  na temat wymiany rozrządu, co się tyczy KZFR to czy gdyby było zużyte to czy silnik tak równo ui cicho by pracował ? ale i tak biore to pod uwagę jeśli trzeba będzie wymieniać rozrząd to pewnie zrobię to razem z kołem (oczywiście nie sam) , przepustnicę sprawdze równierz i napiszę co się tam okazało. 

Edytowane przez tomu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone KZFR to, chociażby gorsze osiągi samochodu i do tego klekot, początkowo przy odpalaniu, potem może hałasować już podczas pracy silnika. Nie ma chyba większego wpływu na to, czy silnik pracuje równo, ale nie będę się wymądrzał, bo pewności nie mam ;) Raczej na pewno jednak koło być już słyszał, przy odpalaniu na zimnym krótki klekot.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, droopy napisał:

Nie papuguj.

No u mnie jest tak, że po odpaleniu silnika w ogóle nie słychać i czasami musze spojrzeć na deskę bo nie wiem czy silnik w ogóle pracuje czy nie;-) także to chyba raczej nie wina KZFR, bardziej bym się skłaniał ku wałkowi rozrządu i czujników i to sprawdze najpierw, gdzieś wyczytałem jeszcze że jets coś takiego jak jakiś elektrozawór, na razie sprawdze co będe mógł.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to ;

- zmienna faza nie działa, ok.20 % mocy w dół, brak zrywności /przyspieszeń,

- jest to czujnik z efektem Halla i sprawdzenie go omomierzem nie jest możliwe, tylko oscyloskopem,

- jeżeli błąd czujnika w żaden sposób nie da się wykasować to ewidentnie wskazuje że wałek rozrządu jest przestawiony,

- po wymianie czujnika, błąd należy wykasować, 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomu5 napisał:

gdzieś wyczytałem jeszcze że jets coś takiego jak jakiś elektrozawór

Tak, elektrozawór sterujący kołem zmiennych faz rozrządu. Masz go tuż przy wlewie oleju, wkręcony jedną śrubką. Możesz go sobie wyciągnąć i silnie wstrząsać w osi pionowej, nie powinien stukać przy tym potrząsaniu ;) Generalnie tematów odnośnie KZFR oraz tego zaworu masz na forum multum, warto poszukać i poczytać jeśli Cię to interesuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to ;

- zmienna faza nie działa, ok.20 % mocy w dół, brak zrywności /przyspieszeń,

- jest to czujnik z efektem Halla i sprawdzenie go omomierzem nie jest możliwe, tylko oscyloskopem,

- jeżeli błąd czujnika w żaden sposób nie da się wykasować to ewidentnie wskazuje że wałek rozrządu jest przestawiony,

- po wymianie czujnika, błąd należy wykasować, 

Może dlatego mój silnik jest tak mało chałasliwy, bo w sumie wcześniej jeździłem matizem i musze powiedzieć że jak na 1.6 to mocy ma za mało... a o zrywności to mogę zapomnieć, jak na razie jechałem tym samochodem max 120km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem to też są dziwne historie. @Andrzej-2010 jak najbardziej ma rację z tym objawem jego uszkodzenia, ale u jednych tak się to kończy, a inni nie widzą specjalnej różnicy w mocy silnika. Sam miałem ten czujnik uszkodzony, z tym że check zapalał się raz na kilka dni i po skasowaniu znów długo nie powracał. Czy jednak wywalało błąd czy nie to nie odczuwałem spadków mocy.

Swoją drogą, taki offtopic, masz jeszcze tego Matiza? :-D Szukam właśnie silnika do tego samochodu, może czasem posiadasz na sprzedaż?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, ten czujnik jest zbyteczny???

Twój czujnik prawdopodobnie ;

 - tracił właściwości sukcesywnie,

 - KZFR szwankowało,

 - przeskoczył pasek,

 - uszkodzona wiązka elektryczna czujnika,

- elektrozawór niedomagał,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, droopy napisał:

Z tym czujnikiem to też są dziwne historie. @Andrzej-2010 jak najbardziej ma rację z tym objawem jego uszkodzenia, ale u jednych tak się to kończy, a inni nie widzą specjalnej różnicy w mocy silnika. Sam miałem ten czujnik uszkodzony, z tym że check zapalał się raz na kilka dni i po skasowaniu znów długo nie powracał. Czy jednak wywalało błąd czy nie to nie odczuwałem spadków mocy.

Swoją drogą, taki offtopic, masz jeszcze tego Matiza? :-D Szukam właśnie silnika do tego samochodu, może czasem posiadasz na sprzedaż?

Niestety poczciwy Matizek , poszedł na złom po tym jak podczas jazdy wypadł mu rozrusznik a tydzień puźniej jechałem przez miasto bez chamulców, nawet ręcznego bo już też nie działał jakiś czas. Co do silnika to wypluwał więcej oleju niż spalał benzyny zwłaszcza po wymianie uszczelek przez jednego z okolicznych mechaników ;-)

Przed chwilą, Andrzej-2010 napisał:

Czyli co, ten czujnik jest zbyteczny???

Twój czujnik prawdopodobnie ;

 - tracił właściwości sukcesywnie,

 - KZFR szwankowało,

 - przeskoczył pasek,

 - uszkodzona wiązka elektryczna czujnika,

- elektrozawór niedomagał,

Dziękuję za podsumowanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!