Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika Start/Stop HF


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Mam problem ze swoim Renault Megane 3 Grandtour 1,9dci, 2011. Privilage z handsfree. Mianowicie wchodząc do samochodu i władając kartę do czytnika otwierają się lusterka włącza się zapłon. Sprawdzane są systemy - wyskakuje OK i wciskam start wyskakuje wciśnij sprzęgło i start. Robię to i nic się nie dzieje. 

Nie zawsze tak jest. Rano przy pierwszym uruchomieniu nigdy nie ma problemu z odpaleniem. Gdy nie odpala wyjmuje kartę, zamykam i otwieram i za którymś razem zaskoczy i uruchomi silnik. Wymieniłem baterie w pilotach. Podpiąłem pod komputer zero błędów. Po podpięciu komputera sprawdzam czy po wciśnięciu sprzęgła wykrywa że wciśnięte. Wykrywa że wciśnięte. To samo z przyciskiem Start. Też wykrywa że wciśnięty. Akumulator zmierzony jest ok, ładowanie alternatora też ok. Ktoś miał podobny problem? Zaczęło się tak dziać dopiero w tym roku od pierwszych ciepłych dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz HF  nie musisz wkładać karty.

Uszkodzony dolny czujnik sprzęgła.

Jeśli górny jest dobry  ( w co wątpię ) powinien sygnalizować dodatkowo wciśnięcie hamulca. 

Do czasu wymiany czujników do sprzęgła dociskając hamulec i wciskaj start.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość weryfikacji czy czujnik jest sprawny? Pomiar multimerem cyfrowym wystarczy? 

Trzeba mieć naprawdę "małe rączki", aby się do niego dostać. 

Próbowałem tak jak pisałeś dodatkowo wciskać hamulec, ale również nie chce odpalić. 

 

01-05-2018 aktualizacja:

Dziś zanurkowałem i udało mi się wykręcić oba czujniki. Niebieski bez problemu udało się wykręcić. Natomiast zielony trochę gorzej, rękę przełożyłem pomiędzy sprzęgłem a hamulcem i od góry go wykręciłem. Najlepiej położyć się na plecach na wycieraczce i głowę wsadzić pod kierownicę.

 Wziąłem miernik i przełączyłem go na ciągłość obwodu. Styki z czujnika połączyłem z przewodami miernika a drugą ręką zadziałałem czujnik. Miernik dał sygnał - więc obwód zamknięty. Chyba mogę przyjąć, że czujnik sprawny. 

Próbowałem uruchomić samochód gdy czujniki były odłączone, komputer kazał wcisnąć hamulec i odpalił bez problemu. 

Zamontowałem czujniki na swoim miejscu, podłączyłem przewody. Kolejna próba odpalenia tym razem ze sprzęgłem i również odpalił. 

Teraz nie wiem czy to tylko chwilowe polepszenie czy co...

Edytowane przez robertchojnacki81a
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!