Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duże spalanie 1.9 130 hp dziwny dzwiek


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

spalanie mam przy 140 km w okolicach 7,5-8,5 a nawet powyżej sprawdzane dzisiaj na trasie 400 km autostradą,chwilami spalanie miałem w porządku ok 5,7-6,3 ale przeważnie  to większe nawet powyżej 10L. średnie wyszło 7 co jest większe jak do tej pory uzyskiwałem przy tych prędkościach gdzie wcześniej było 6L. Raz nawet przy mocnym wciśnięciu gazu wyskoczył błąd P2263 auto straciło moc i mimo dpf zaczął kopcić przy przyspieszaniu.Po zgaszeniu i odpaleniu błąd znikł, do prędkości 120 km i obrotów do 2 tyś spalanie jest w porządku, ostatnio w wymieniony wężyk od pdf który spowodował błąd i zapchanie,wypalony clipem gdyż nie dało się inaczej.Co do dźwięku to tak jak by szuranie pojawia się przy przyspieszaniu powyżej 2 tyś jest wręcz identyczny jak po ty jak pękł wąż od pdf gdzie szurało cały czas nawet na postoju i myślałem że to turbina,po wyskoczeniu błędu jak by "szurania" nie było ,Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na reperkusje zapchania fap-a.

Czy od wypalenia clipem, było wypalanie normalne fap-a na trasie?

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach ?

Podstawowe czynności to;

 1/ sprawdzenie szczelności układu dolotowego w tym; filtr powietrza, map sensor, przepływomierz, egr,

 2/ szczelność i drożność wężyków przy ; 

       - egr,

       - map sensorze,

       - turbinie,

       - elektrozaworze turbiny,

       -  waku-pompie,

       -  przepływomierzu,

       -  fap-ie,

  3/  przeczyszczeniu układu dolotowego, w szczególności;

         - przepływomierza,

        -  egr,

        -  kierownice turbiny,

        - regulatora ciśnienia paliwa,

  4/  wymiana filtra paliwa na markowy ;  man, knecht, purflux,

  5/  zapewnienie braku pęcherzy powietrznych w przewodach paliwowych;

        szczególnie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  6/  wartość ciśnienia doładowania przy obciążeniu to ;

                      -  ok. 2,5 bar  -   dla 1,9 dci / 130 KM,

  7/  zapewnić czystość i jakość paliwa,

  8/  kontrola sprawności świec żarowych;

         Szczególnie ryzykowna jest eksploatacja auta z FAP-em i niesprawnymi świecami ;

           -   nie tylko filtr napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy,

           -   ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle ,

  9/ Jeżeli te podstawowe czynności nie przyniosą rezultatu, to konieczna wizyta na clipie.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za sugestie dzisiaj byłem na clipie i wyszło iż fap się nie wypalał na ostatniej trasie ma 24g wziąłem mechanika na przejaszczke który wstępnie stwierdził iż dźwięk przy przyspieszeniu to nieszczelność wiec pozostawiono na oględziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zdemontować cały układ dolotowy, przeczyścić go ( przebieg kosmiczny ), powymieniać oringi, zaślepić egr, zapewnić

 szczelność i drożność wszelkich wężyków.

Zaniedbanie tych czynności może doprowadzić w konsekwencji do braku możliwości regeneracji fap-a i konieczności jego

zmiany na nowy.

Warto ograniczyć jazdy po mieście i na krótkich dystansach, gdyż; 

 -duża emisja sadzy następuje podczas rozruchu silnika i jego pracy w niskiej temperaturze,

- im większy udział jazd miejskich i na krótkich dystansach, tym trwałość fap-a gwałtownie spada, ( szybsze zapychanie ),

Każde mocniejsze otwarcie przepustnicy to większa emisja sadzy, zwłaszcza na niskich obrotach, gdy do silnika zostaje podana większa

dawka paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.05.2018 o 21:30, damian2011 napisał:

 

 

rura wymieniona  "dziwny dźwięk"  zniknął i teraz mam pytanko może jestem już przewrażliwiony.Przed wypalaniem sadzy clipem było 62g i informacja iż pełna regeneracja była ok 5 tyś kilometrów temu po regeneracji 10g następnie po kilku dniach miałem 24g później ta sytuacja opisana wyżej rura wymieniona "dziwnego dźwięku" brak przegoniłem auto na autostradzie i trochę po mieście i znów sprawdzenie clipem sadzy 10g i znów informacja iż pełna regeneracja było ok 5tyś km.Nadmieniam,że jadać autostradą 140 miałem spalanie między 7,5-10 litrów niby nic dziwnego jak fap się wypala ale po puszczeniu gazu spadało bardzo powoli do zera a nie powinno być przynajmniej 2 litry przy wypalaniu,teraz mam już spalanie na normalnym poziomie czyli przy 140 okolice 6l. I teraz moje pytanie czy przy wypalaniu fapa spalanie może spadać do zera i czy pełna regeneracja 5 tyś w tym przypadku jest czymś normalnym nie powinno być informacji o obecnym wypalaniu nawet jeśli nie było duże.Podobno komputer nie uwzględnia wypalania clipem

 

REGULAMIN: pkt. 5.7 - może warto przeczytać przed wysłaniem na forum takiego słowotoku, zastosować odpowiednie znaki przestankowe, wstawić spację by oddzielić zdania od siebie. Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas !  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem powrócił po miesiącu.Ostatnio znów było słychać szuranie przy przyspieszaniu,zapaliła się kontrolka "sprawdź wtrysk" po jakimś czasie stracił moc i błąd P242F nadmieniam iż wcześniej  po zapchaniu filtra i wypaleniu serwisowym były wymienione wężyki od fap-a i rura od turbo.Teraz pytanie czy clip-em jestem wstanie ocenić czy filtr do wymiany(jaki koszt nowego)Przez poprzednie dwa lata nie było żadnego problemu z fapem ,czy może coś innego.Na przykład czujnik fap albo znów dziurawe wężyki.Przed tymi problemami miałem zrobiony chip tuning zmianę softa i teraz pytanko,czy on możne być sprawca tego iż filtr się nie wypala bo tuner coś sknocił z softem czy raczej nie możliwe. 

Będę wymieniał fapa 389 tyś przebiegu zrobiło swoje (mam nadzieje)na nowy,zamiennik cena 690zł, gwarancja 2 lata.Według kompa ostatnie udane wypalanie ok 9 tyś temu nieudane wypalanie ok 4 tyś.Mam takie pytanie czy clip bierze wypalanie serwisowe(clipem)pod uwagę czy tylko wypalanie w w trakcie jazdy.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!