Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie napięcie ładowania?


Rekomendowane odpowiedzi

Niecały rok temu kupiłem do Megane II 1,6 16V 113KM nowy akumulator i padło na Centrę 53Ah, jako że w poprzedniej MII (aczkolwiek 1.5dci) aku tej firmy dzielnie się trzymał nawet gdy odpalałem ponad 30 razy przy padającym wtryskiwaczu. No ale do rzeczy. Jak ostatnio byłem u mechanika, to zasugerował że za małe jest napięcie ładowania po tym jak w spisie błędów po podłączeniu KTS'a wyskoczył m.in. P2502 (Informacja -wydajność alternatora Zakłócenie kom. CAN/sygnał niepewny) oraz po zmierzeniu napięcia na zaciskach aku. Trochę pojeździłem sprawdzając multimetrem napięcie tak na włączonym silniku jak i na zgaszonym i wyszło, że przy temperaturze około 8 stopni C alternator daje około 14,4V ale już przy temperaturach otoczenia oscylujących w granicach 26 - 29 stopni C napięcie spada do 13,7 - 13,8V. Jeszcze gorzej jest jak włączę światła, klimę i nadmuch na max, bo wtedy potrafi spaść do 13,2V a zaobserwowałem nawet 12,9V. Zaraz po wyłączeniu silnika na akumulatorze jest niecałe 12,9V i szybko spada do wartości nawet 12,15V sprawdzonej przed porannym rozruchem dnia następnego. Spadek napięcia na przewodach łączących alternator z akumulatorem wynosi zaledwie 40mV. Czyżby regulator napięcia padał w alternatorze? Czy przy takim ładowaniu ten akumulator aby czasem nie stracił części pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście wygląda na problemy z alternatorem.

Akumulator zachowuje się poprawnie - jest ładowany może czasami niedostatecznie, ale wykazuje małą oporność wewnętrzną.

Trudno sprecyzować  przyczynę niepoprawnej pracy alternatora. Należałoby go wymontować i sprawdzić na stanowisku. Możliwe, że tylko kończą się szczotki regulatora.i brak jednolitej ciągłości w układzie wzbudzenia twornika nie pozwala na całkowite pokrycie zapotrzebowania na prąd przez samochód, czego efektem obniżenie napięcia pracy.

Do sprawdzenia, ale prędzej wyczyść połączenie sterujące od strony regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!