Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie napięcie ładowania?


Rekomendowane odpowiedzi

Niecały rok temu kupiłem do Megane II 1,6 16V 113KM nowy akumulator i padło na Centrę 53Ah, jako że w poprzedniej MII (aczkolwiek 1.5dci) aku tej firmy dzielnie się trzymał nawet gdy odpalałem ponad 30 razy przy padającym wtryskiwaczu. No ale do rzeczy. Jak ostatnio byłem u mechanika, to zasugerował że za małe jest napięcie ładowania po tym jak w spisie błędów po podłączeniu KTS'a wyskoczył m.in. P2502 (Informacja -wydajność alternatora Zakłócenie kom. CAN/sygnał niepewny) oraz po zmierzeniu napięcia na zaciskach aku. Trochę pojeździłem sprawdzając multimetrem napięcie tak na włączonym silniku jak i na zgaszonym i wyszło, że przy temperaturze około 8 stopni C alternator daje około 14,4V ale już przy temperaturach otoczenia oscylujących w granicach 26 - 29 stopni C napięcie spada do 13,7 - 13,8V. Jeszcze gorzej jest jak włączę światła, klimę i nadmuch na max, bo wtedy potrafi spaść do 13,2V a zaobserwowałem nawet 12,9V. Zaraz po wyłączeniu silnika na akumulatorze jest niecałe 12,9V i szybko spada do wartości nawet 12,15V sprawdzonej przed porannym rozruchem dnia następnego. Spadek napięcia na przewodach łączących alternator z akumulatorem wynosi zaledwie 40mV. Czyżby regulator napięcia padał w alternatorze? Czy przy takim ładowaniu ten akumulator aby czasem nie stracił części pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście wygląda na problemy z alternatorem.

Akumulator zachowuje się poprawnie - jest ładowany może czasami niedostatecznie, ale wykazuje małą oporność wewnętrzną.

Trudno sprecyzować  przyczynę niepoprawnej pracy alternatora. Należałoby go wymontować i sprawdzić na stanowisku. Możliwe, że tylko kończą się szczotki regulatora.i brak jednolitej ciągłości w układzie wzbudzenia twornika nie pozwala na całkowite pokrycie zapotrzebowania na prąd przez samochód, czego efektem obniżenie napięcia pracy.

Do sprawdzenia, ale prędzej wyczyść połączenie sterujące od strony regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!