Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane II automat - prosze o opinie


adas

Rekomendowane odpowiedzi

Co do awaryjności automatów to są tak samo awaryjne jak manualne :mrgreen: Wszystko zalezy jak sie o sprzęt dba. Osobiścię preferuję automaty z racji tego, że nie trzeba co chwilę ręką mieszać (Szczególnie przydatne w jeździe miejskiej, korkach i trasach). Zalezy co kto lubi:) Automat posiada też ogromnego plusa, a mianowicie takiego, że można nim ciągnąć duże ciężary nie paląc sprzęgła co w manualnej skrzyni odpada. Wszystko ma plusy i minusy. Trzeba pojeździć i zobaczyć. Ważne przy zakupie, żeby nie szarpał ani zbyt często nie zmieniał przełożeń. Dobre automaty są "miękkie" i elastyczne. To tyle :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Osobiścię preferuję automaty z racji tego, że nie trzeba co chwilę ręką mieszać (Szczególnie przydatne w jeździe miejskiej, korkach i trasach). (...) Dobre automaty są "miękkie" i elastyczne.

jak diesel :] na prawde jest roznica w miescie miedzy benzyna a dieslem, znaczne mniej sie skrzynia kreci. wiem bo czasem siadam do 50% mocniejszej LII ale w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ja na swoją skrzynię automatyczną nie narzekam. Myślę, że większość krytyków skrzyń automatycznych albo nie jeździło nowymi automatami albo mają opinię wyrobioną dla skrzyń z lat 90-tych. To jest tak samo jak z climatronikiem z zwykłą klimą.W zwykłej klimę trzeba się trochę pobawić gałką a w climatroniku utawiasz temp i komputer zrobi za Ciebie resztę.Jeśli chcesz popalić gumę to faktycznie automat jest nie dla Ciebie, ale jesli chcesz jeździć bezpiecznie to można go śmiało polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez ostatnie 6 lat jeździłem automatem. Super sprawa zwłaszcza w mieście. Nowszego też szukałem z automatem, ale nic nie było ciekawego na rynku to wziąłem manualną. Żonka uczy się jeździć od nowa :lol: a i ja w pierwszej chwili nie miałem łatwo. człowiek się przyzwyczaja do wygody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja to nie rozumiem po co istnieją jeszcze auta z maunalem. Powinno być jak w USA gdzie prawie każdy to automat. Nawet wyścigowe samochody WRC to automaty, tylko biegi zmieniają manetkami na kierownicy bez wciskania sprzęgła. Dzisiejsze automaty są swietne, jeździlem takim Volvo z 2004r. 100 KM diesel i to bardzo wygodne i w mieście i na trasie. Tak jak inne nowoczesne automaty miał opcje manualnej zmiany biegów bez wciskania sprzęgła. Tak więc mając nowoczesny automat ma się też manuala na którym można pojeździć bardziej dynamicznie niż na normalnym manualu bo nie trzeba naciskać sprzęgła, ale w 99,99% czasu i tak nikomu nie chce się przełączać na manuala mając automata.

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, nyerik napisał:

Powinno być jak w USA gdzie prawie każdy to automat.

Jest tam dużo tańsze Prawo Jazdy na automaty  nie honorowane w Polsce ( Tak było - może coś się zmienił o- nie wiem )

 

16 minut temu, nyerik napisał:

Tak więc mając nowoczesny automat ma się też manuala na którym można pojeździć bardziej dynamicznie niż na normalnym manualu

Mam najnowszego Hundaia Elantrę  i szybko wchodzę w tryb sport. Działa to rewelacyjnie i dodatkowo sam przełączy w górę przy przeciągnięciu na czerwone pole obrotomierza. To jest wspaniałe do wyprzedzania na krajówkach.

Długo do tego dojrzewałem, ale wygoda w jeździe miejskiej  jest bezcenna. Mam wrażenie jazdy trolejbusem z błogą ciszą w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, dzisiejsze automaty to najlpesze co może być. Mam teraz manuala, ale następne auto to na pewno będzie automat. Istnienie manuali dzisiaj to totalny nonsens jak dla mnie. Nie wiem po co to produkują, oprócz kwestii ekonomicznej bo jest tańsze, jedyny powód.

Edytowane przez nyerik
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II automat to trochę porażka że względu na to, że ma tylko 4 biegi. 2.0 dCi miało skrzynię 6 biegową ale nie wyszło ich dużo.

Poza tym ja się przesiadłem na automaty i bardzo je polubiłem. Mam skrzynię su1 (5 biegów w Espace) i su4 w Vel Satisie (6 biegów). Skrzynie starszego typu są dość trwałe w porównaniu do tych montowanych obecnie w Renault - nie dość, że papierowe to jeszcze z dwumasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pit-men napisał:

A jak ktoś woli machać wajchą to co ma sobie coś dorobić .Bez przesady z tymi automatami bo przecież to tak jak w życiu " jeden woli córkę ,a drugi teściową "

 

Nikt myślący normalnie nie może woleć manuala bardziej niż nowoczesnego automatu pomijając kwestie ekonomiczne czy jakiś sentyment. Nowoczesne automaty mają opcję manualnej zmiany biegów. Auta wyścigowe WRC to automaty, ale biegi zmieniają manetkami na kierownicy bez wciskania sprzęgła (bo po co komu wciskanie sprzęgła, która zmniejsza dynamikę jazdy).

Jak więc można woleć manual skoro nowoczesny automat nie tylko jest wygodniejszy, ale jeszcze zapewnia bardziej dynamiczną i sportową jazdę (w trybie manualnym) niż manual bo nie trzeba wciskać sprzęgła. Tak więc i w automacie można machać wajchą. Jechałem Citroenem chyba z 2010 roku i automat miał opcję zmiany manualnej manetkami przy kierownicy i wajchą. W Volvo jakie użytkowałem jakiś czas było tylko wajchą.

 

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, nyerik napisał:

Tak więc i w automacie można machać wajchą. Jechałem Citroenem chyba z 2010 roku i automat miał opcję zmiany manualnej manetkami przy kierownicy i wajchą.

Mam citroena DS5 2.0 HDi 160KM hybryda w automacie - skrzynia biegów to jest jakiś żart - auto niby 200KM a jedzie jakby miało ze 100. Brat ma C4 Picasso 1,6 automat i to też jest tragedia, zmiana biegów trwa wieczność. W tych dwóch przykładach wolałbym mieć skrzynię manualną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Mam citroena DS5 2.0 HDi 160KM hybryda w automacie - skrzynia biegów to jest jakiś żart - auto niby 200KM a jedzie jakby miało ze 100. Brat ma C4 Picasso 1,6 automat i to też jest tragedia, zmiana biegów trwa wieczność. W tych dwóch przykładach wolałbym mieć skrzynię manualną.

 

 

W trybie manualnym to tak wygląda czy w trybie automatycznym?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i tak. Ten automat to jest jakby połączenie skrzyni manualnej z hydraulicznym siłownikiem, który zmienia biegi za kierowcę. W latach 90 może by to było ok, ale w 2011-13 roku to jest po prostu słabe. To już moja skrzynia su1 zmienia biegi o wiele szybciej, a nie jest uznawana za jakiś wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!