Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik sam wchodzi na bardzo wysokie obroty


jm744

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem z moim autem.

Silnik sam wchodzi na wysokie obroty dochodzące do 4500-5000.Zdarzyło  mi się to 3 razy w okresie półrocza.

Dzieje się to podczas jazdy w mieście z małą prędkością gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła nie dotykając gazu silnik łapie wysokie obroty na około 5 sekund  i później wszystko wraca do normy .

Powiedzcie mi co to może być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki sam problem z Megi II 1.5dci. Po wciśnięciu sprzęgła obroty rosną do 5000 i czasami spadają po ułamku sekundy, a innym razem utrzymują się przez kilka sek. Inne dziwne zachowanie, to czasami podczas równej jazdy odpuszcza całkowicie gaz i po chwili (2s.) gaz powraca jeśli ruszy się pedałem gazu, bez poruszania gazem trwa to nawet do 5s. Zmieniłem ostatnio potencjometr gazu ale objawy pozostały. Dziś sprawdzę czujnik pedału sprzęgła. 

@Andrzej-2010 A jak ilość oleju może wpłynąć na wzrost obrotów silnika?

Edytowane przez evergreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę z moim przypadkiem.

Scenic III phI 1.4 TCe 2009, auto zakupione w grudniu 2020. 1. Problem jak  temacie "silnik niekontrolowanie wchodzi na bardzo wysokie obroty" ok. 5000. Auto podpięte do komputera (AutoLink) pokazuje błąd "P2299 Niekompatybilne położenie pedału hamulca/położenie pedału przyspieszenia", patrz zdjęcie. Mechanik orzekł: pedał gazu do wymiany. Proszę o opinię. Jeśli wymieniać pedał to na nowy (od 300 pln), czy używany. Czy ktoś rozbierał taki pedał i próbował przeczyszczać ścieki potencjometru i to rozwiązało problem? Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Sprzedający zapewniał mnie, że przepustnica była czyszczona, a silnik krokowy sprawdzany, więc wstępnie eliminuję problem z przepustnicą.

2. Nie chcę mieszać tematów, ale auto ma jeszcze jeden problem. 2-3 tyg. temu zdarzyło się, że na wolnych obrotach - przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) albo komunikat "skontroluj układ wydechowy". Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz. Pomogło zgaszenie silnika. Po odpaleniu żaden błąd nie wyświetlał się, więc jeździłem z tym, dopóki nie wystąpił problem 1 (wchodzenie na wysokie obroty). Dziś, po podpięciu do komputera (AutoLink) wyświetlany jest komunikat o błędzie sondy i katalizatora (komputer Autolink nie określa numeru błędu). Mechanik zaproponował sprawdzenie napięcia sondy lambda, co będę mógł zrobić jak rozwiążę problem 1 (nie chcę jeździć z problemem 1).  Ze względu na zimową/deszczową porę zastanawiam się, czy komunikat o błędzie sondy (i katalizatora) może dawać zawilgocenie kostki elektrycznej od sondy lambda? Inne przyczyny?

Jeśli któryś z forumowiczów z okolic Jeleniej Góry posiadający komputer dedykowany do Renault mógłby pomóc mi, to zapraszam do kontaktu.

IMG_20210122_133743 r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Urządzeniem diagnostycznym dedykowanym dla reno jest clip;

  -  jest najbardziej miarodajnym skanerem,

  -  może doprecyzować błędy,

  -  określi błąd sondy lambda ( są dwie ),

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) ;

  - przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) 

  - albo komunikat "skontroluj układ wydechowy".

Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz.

Tu również clip określi numer błędu,

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po poradzie mechanika z 22sty wymieniłem potencjometr, jak na razie spokój (3 dni). Odwiedziłem diagnostę, pracownik renault jel. góra - Clip: https://photos.app.goo.gl/itE6BPNgtbN9cJUB7 .  Ale to mogą nie być wszystkie błędy, bo były kasowane w dn.22sty. Jeżdźę do wystąpienia błędu, czego się spodziewam, bo diagnosta "nigdy nie mieli problemów z potencjometrem gazu".

Sondy lambda sprawdzone na clipie przy niskich obrotach- bez zastrzeżeń.  Dziś analiza spalin na stacji diagnostycznej - bez zastrzeżeń https://photos.app.goo.gl/vCukSeQeN7JJ1DRQ9 .

 

Dnia 23.01.2021 o 02:01, szwagier24a napisał:

Dziura w dolocie?

Jeszcze nie sprawdzałem, do sprawdzenia.

 

Dnia 23.01.2021 o 09:44, Andrzej-2010 napisał:

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

Łańcuch wymieniony 5kkm temu (przez poprzedniego właściciela).

Elektrozawór kzfr. Silnik daje moc przy przyspieszaniu, czyli przypuszczam, że zawór sprawny.

Olej Ravenol 5W30 od 5 kkm. W DE, do 120kkm wymieniany, wiadomo, co 30 kkm, póżniej w PL co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!