Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 DCI klepanie, pukanie, rezonans - panewki, popychacz czy wtryski? Nagranie wideo


wad3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

1,5 DCI 86KM - od pewnego czasu na biegu jałowym (lub przy schodzeniu obrotów, gdy schodzi poniżej 1100 obr/min) czasami słychać jakby klepanie/stukanie. Raczej nie panewki, bo tylko na biegu jałowym i nie występują te "stuki" ciągle. Silnik pracuje dobrze, równo, spalanie w normie, nie ma poza tym żadnych objawów. Na nagraniu od 10 sekundy do około 17 sekundy słychać te stuki - nagranie zrobione wczoraj, przez 3 minuty pracy na biegu jałowym tylko dwa razy po niespełna 10sekund było słychać właśnie to "klepanie" - w czasie tych dźwięków (czego nie widać zbyt dobrze na nagraniu) silnik, a zwłaszcza ta łapa silnika z lewej strony wpadała w widoczne drgania. Co to może być, miał/ma ktoś tak?

 

 

 

Edytowane przez wad3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego przy przegazowaniu na postoju, gdy obroty już spadają, to w przedziale 1100-1000 obr./min czuć drgania, zwłaszcza na kierownicy, niezbyt mocne, ale jednak zauważalne. Czy to normalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wad3r napisał:

Do tego przy przegazowaniu na postoju, gdy obroty już spadają, to w przedziale 1100-1000 obr./min czuć drgania, zwłaszcza na kierownicy, niezbyt mocne, ale jednak zauważalne. Czy to normalne? 

Drgania na kierownicy od zawieszających się wtrysków???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika - zaufanego, do którego od lat jeżdżę z samochodami - na serwisie olejowym i poprosiłem żeby sprawdzili to zachowanie silnika przy okazji, pokazałem mu nagranie nawet, bo wiadomo jak to w życiu bywa, gdy do mechanika się podjedzie, to wszelkie objawy ustają (zwłaszcza te "nieregularnie" występujące) :-)

Twierdzi, że te 1,5 DCI tak mają, zwłaszcza po trasie, gdy pracuje silnik "na luzie", to sterownik wtrysków "reguluje" dawki paliwa jakoś tak to ujął i to objawia się takim kilkusekundowym "klepaniem" co jakiś czas. Sami mają dwa służbowe samochody z takim silnikiem i podobno też się tak zachowują... ale jakoś nie przekonuje mnie do końca to tłumaczenie, zwłaszcza że coraz częściej występuje to "klepanie/pukanie", nawet po krótkich trasach (zaraz po odpaleniu na zimnym silniku raczej tego nie zauważyłem jeszcze).

Czy obserwuje ktoś takie coś podobnego w swoim 1,5 DCI i takie coś można uznać za "normalne"?

 

Edytowane przez wad3r
doprecyzowanie "hipotezy" mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, Mam identyczny objaw w moim Megane III grandtour 1.5 dci 86 km z 2010 r. Kompletnie nie mam pojęcia co to może być, w użytkowaniu puki co nie przeszkadza ale irytuje... w przyszłym tygodniu bd wymieniać wszystkie filtry plus rozrząd dam znać jeżeli to pomoże.

 

P.S.

Sprawdzałeś może samochód klipem?

Edytowane przez IronMAN93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2018 o 20:09, IronMAN93 napisał:

Witam, Mam identyczny objaw w moim Megane III grandtour 1.5 dci 86 km z 2010 r. Kompletnie nie mam pojęcia co to może być, w użytkowaniu puki co nie przeszkadza ale irytuje... w przyszłym tygodniu bd wymieniać wszystkie filtry plus rozrząd dam znać jeżeli to pomoże.

 

P.S.

Sprawdzałeś może samochód klipem?

Podpinany był pod komputer, wszystkie parametry w normie. Błąd pokazało na świecy żarowej, ale to do wymiany będą świece lub sterownik, nie powinno to mieć jednak wpływu na pracę silnika, zwłaszcza w lato, na jesień je wymienię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By ustrzec się przed kłopotami z rozruchem warto sprawdzać co jakiś czas świece żarowe, niezależnie od pory roku.     

Wykręcenie i ponowne ich wkręcenie ma ograniczyć ryzyko ich późniejszego zapieczenia.

Jak któraś nie dogrzewa to silnik ciężko odpala, puszcza biały dym i pracuje nierówno.

Świece żarowe włączają się ; przed rozruchem, w trakcie rozruchu i po rozruchu ze względu na ekologię,

     a/ czas pracy świec uzależnione jest od ; temperatury płynu chłodzącego, napięcia akumulatora,

     b/ stan świec żarowych ma wpływ na proces wypalania fap-a,

     c/ kontrolka świec informuje, że świeca włączyła się przed rozruchem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem już po wymianie wszystkich filtrów, oleju oraz rozrządu, dodatkowy były sprawdzane panewki ( są ok), zastosowałem również preparat do czyszczenia wtrysków dodawany do paliwa, przejechałem 500 km i stuka jak stukał... Może to jakiś czujnik spalania stukowego? albo tak jak ktoś napisał na you tube pod twoim filmikiem "Regulator ciśnienia IMV spada zbyt nisko ciśnienie na CommonRailu i zaczynają walić wtryski :)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Już dobrze prawie 15tys przejechałem od kąd zaobserwowałem te stukanie, na razie bez zmian częstotliwość czy intensywność również się nie zmieniła, nic poza tym się nie dzieje. Więc może ten typ tak ma pomyślałem. Jednak gdy ostatnio zatankowalem na LUKOIL dwa razy z rzędu, to jakby rzadziej występuje, wcześniej zawsze tylko na Lotos tankowłem zwykłego diesla. Może by tak jakiegoś premium spróbować wlać? Tylko czytałem, że podobno nie do końca ropa premium jest zalecana do Common Raila, oby nie pogorszyło sprawy :-) Co sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!