Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hałas z przekładni kierowniczej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moje auto to Renault Grand Scenic II, rok 2004, silnik 1.6, przebieg 155 tyś. km. Trzy tygodnie temu zaliczyłem kołem dziurę na poboczu i po krótkim czasie pojawił się dodatkowy hałas którego wcześniej nie było. Jesienią ubiegłego roku robiłem całkowity remont przedniego zawieszenia, więc zaliczenie tej dziury spowodowało moją lekką frustrację. Dwa dni temu robiłem przegląd rejestracyjny i po opisaniu problemu poprosiłem diagnostę o dokładniejsze sprawdzenie zawieszenia. Nie miał żadnych zastrzeżeń . Dzisiaj z kolegą na kanale sprawdziliśmy że hałas ewidentnie dochodzi z przekładni kierowniczej. Jak się kręci kierownica na postoju ( z włączonym silnikiem ) to słychać że coś coś w przekładni lekko strzela , powiedzmy takie  tu tu tu tu , a na skrajnych pozycjach ewidentny trzask. Nagrałem , proszę posłuchać: https://drive.google.com/file/d/1-tUgcxWx3VyZ4MO2CiWACvycOivSIjoR/view?usp=sharing

Hałas ten dochodzi z prawej strony auta i tego wcześniej nie miałem więc ewidentnie to skojarzyłem z dziurą. Sprawdziliśmy tez teleskopy, sprężyny , ale trzymając ręka przekładnię czuć że ten trzask jest w niej. W czasie jazdy nie czuć aby coś blokowało przekładnie , ale taki dźwięk tu tu tu tu w czasie skręcania jest słyszalny.  Moje pytanie jest takie, czy można z tym jeździć , czy oprócz hałasu nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ?   Jeśli miałbym wymieniać to nie będę się bawił w regenerację tylko jakiś nowy zamiennik. Na Allegro znalazłem niby TRW za 499 zł  http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i6948394219.html

Dzwoniłem do sklepu i powiedzieli mi że to oryginał TRW dla Renault ale w kartonie OEM , więc sam nie wiem czy to nie jakaś lipa. Jest też za 399 zł Gt-Bergmann http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i7178560333.html 

też piszą w opisie " Ograniczenia producenta : TRW " Proszę o poradę czy wymieniać czy można na razie zostawić, bo z kasą przed wakacjami dość krucho i jeśli wymieniać to co wybrać.

 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez Bravo8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj na siłę drążkiem z prawej strony góra-dół. Jeśli stwierdzisz delikatny luz, to oznacza, że tuleja w mechaniźmie kierowniczym jest do wymiany, ale takie coś występuje przy przebiegu dwukrotnie większym od Twojego

Jeśli przy zmianie wymieniałeś tylko końcówkę drążka, to może być tylko sam drążek. Jeśli w czasie jazdy czujesz na kierownicy wjazd w dziurę, to się należy zainteresować tematem jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to nie jestem pewien ponieważ jestem 3 właścicielem, więc po drodze mogło być różnie ale maiłem we wgląd historii auta i zakładam że może faktyczny przebieg to 200 tyś. Sprzęgło zaczęło się w nim ślizgać na 140 tyś i było oryginalne . Ato eksploatowane w 80% tylko w dużym mieście wiec sam nie wiem. Co do końcówek drążków kierowniczych to ich nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie. Teraz też nie mają luzów. Co do luzów na listwie przekładni kierowniczej to są wyczuwalne, ale nie aż jakieś ogromne. Mnie intryguje natomiast to chrobotanie jakie się słyszy podczas kręcenia kierownica i ten trzask na skrajnych położeniach kierownicy ( to jest na nagraniu) , jak już dobijasz prawie do blokady skrętu. Generalnie tego nie było przed wjazdem w dziurę .

Z jednej strony jest to układ kierowniczy i nie chciałbym aby coś się zblokowało podczas skrętu, z drugiej strony może można z tym jeszcze jeździć . Sam nie wiem.

Edytowane przez Bravo8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest luz tzn, że może być tylko drążek do wymiany ( nie końcówka). Właśnie prawa strona i skrajne wysunięcie może uderzać metalicznie w listwę układu z dużą siłą.

Będzie drążek, a może również wymienna tuleja w mechaniźmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można wymienić drążek kierowniczy z prawej strony plus tulejka przekładni kierowniczej bez wyciągania całej maglownicy? Czyli te głośne stuknięcia na skrajnym położeniu kierownicy są od wyrobionego drążka , a co z tym cichym chrobotaniem które jest cały czas podczas kręcenia kierownicy? Tulejkę znalazłem na Allegro za 90 zł z przesyłką , drążek 82 zł i raczej końcówka 63 zł , razem 235 zł . Cała maglownica, ta jakby TRW to koszt 515 zł. Tak czy siak będę to robił sam , więc odchodzą koszt robocizny. Nie wiem czy opłaca się bawić w regenerację czy kupno nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, tylko trzeba mieć specjalistyczne narzędzia, bo dostęp ograniczony. Tuleję trzeba robić w dwie osoby.

Z wymianą maglownicy wymieniałbyś również drążki kierownicze.

Nie wiem o którym chrobotaniu mówisz? Może to słychać silnik układu wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czy ktoś kupował taki zamiennik i może coś powiedzieć na jego temat ?

 

https://allegro.pl/oferta/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-7807404659?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Edytowane przez decek_1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!