Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek wielorowkowy


Walter5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie tydzień temu podczas jazdy usłyszałem stukanie i po 1 km auto zgaslo napis STOP i stanalem na poboczu po otwarciu maski zobaczyłem brak paska wielorowkowego zadzwoniłem po lawete i odholowali mi go na plac pod domem, niestety jechałem na szkolenie rezerwy i musiałem poczekać tydzień. Zamówiłem pasek i dzisiaj wziąłem się za przeglądanie koła pasowego i czy nie ma gdzieś wkrecenia paska nic nie znalazłem jedynie części paska porozrzucane na dolne osłonie wiec prawdopodobnie wieksza część mi wyleciała. Jako że nie dopatrzylem się wkrecenia i po próbie recznego krecenia koła pasowego nic nie stukalo ani mie blokowalo, zalozylem nowy pasek ale samochód nie odpala, kręci koło się także obraca ale nie odpala... Czy rzeczywiście istnieje ryzyko że przestawił się rozrząd ?? Dwa miesiące temu kompletny robiony rozrzad z kfzr oraz wszystkie paski wymieniane. Nie powiem o tarczach klockach amorach poduszkach itd. Zainwestowalem ponad 2 k a teraz megi mi się tak odplaca. Jednostka to 1.6 16 V 113 km Czy jest jeszcze coś co mogę sam sprawdzić czy tylko mechanior ?? Dzięki wszystkim zainteresowanym za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pasek za rozrząd nie odpowiada.

tylko za pompę chłodzącą i alternator.

Może nastąpiło mocne przegrzanie silnika , może jego uszkodzenie z powodu braku chłodzenia?

Dziwne, że ten pasek uszkodził się przy tak małym przebiegu.

W mojej Megi wymieniłem ten pasek "profilaktycznie" przy przebiegu 250 tys km, a wyglądał całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II pasek klinowy odpowiada tylko za alternator i klimatyzację jeżeli jest.Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu.Odkręć korek wlewowy oleju i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem i zerknij czy obraca się wałek rozrządu.Jeżeli nie to rozrząd poszedł,a jeżeli się obraca to sprawdzenie ustawienia rozrządu lub przed pomiar kompresji.

Edytowane przez Adamos1115
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper ja wiem że za rozrzad nie odpowiada tylko za alternator i klime ale jest ponoć duże prawdopodobieństwo wkrecenia w rozrząd ??- taka specyfika :-(  Dlatego pytam czy jesli wkreci w rozrzad to koło pasowe by dało się kręcić ??  I co mogę jeszcze sprawdzić oprócz kręcenia i sprawdzenia przez korek oleju a le jest racz d j ok bo odkrecilem na lapie Górna obudowe i pasek się kręcił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Walter5 napisał:

Dwa miesiące temu kompletny robiony rozrzad z kfzr oraz wszystkie paski wymieniane.

Przy wymianie rozrządu należy;

- wymienić koło pasowe wału z amortyzatorem drgań,

- napinacz paska wielorowkowego z rolką plus rolka prowadząca,

- sprawdzić łożyska i koło napędowe alternatora,

Po montażu należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować ;

   - Czy pasek osprzętu ;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy pasek nie wpada w drgania ? 

        -  czy koło pasowe wału chodzi równo nie bije na boki ?

        -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

13 godzin temu, Walter5 napisał:

Czy rzeczywiście istnieje ryzyko że przestawił się rozrząd ??

Istnieje takie ryzyko, oraz przy dużym przestawieniu rozrządu możliwość pogięcia zaworów.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej z wymienionych rzeczy tylko koło nie było wymienione bo przy ostatniej wymianie rorzadu zostało wymienione i wyglądało na ok. To teraz może mi ktoś powiedzieć z jakimi kosztami muszę się przygotować biorac pod uwage najgorsze wersje, może być na oko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej nie oszczedzam na czesciach zawsze kupuje orginalne czesci. Rorzad byl wymieniany na orginal z pompa hepu kfzr orginal pasli conti. Kolo tez bylo 4 lata temu oryginalne. A mniej więcej szykować się na 1 k czy może 2 k zł.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!