Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V


qubas

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 4.11.2018 o 14:20, qubas napisał:

wymieniłem olej z filtrem oleju - nie zmieniło to nic

Efektu nie będzie od razu. Markowy olej i filtr wykonają swoją robotę w dłuższym czasie,

( płukanka może spowodować gwałtowne zmiany. Czy mechanik da gwarancję na taki zabieg z płukanką ?? )

Należy, ze względu na krótkie odcinki dojazdy do pracy;

   -  jeździć w miarę na wysokich obrotach, ( celem ew.odblokowania pierścieni uszczelniających, przedmuchania katalizatora ),

   -  często przeganiać auto po trasie;

        -  może to trwać miesiąc, dwa,

        -  w zależności od tego na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel i w jakim stylu,

Dnia 4.11.2018 o 14:20, qubas napisał:

wymieniłem świece na Denso K20TT

-  Proponuje zmniejszenie odstępu na elektrodach do 0,7 mm,

    (  na pierwszym cylindrze wartość spalania stukowego wynosi 40000 a na pozostałych w zakresie od 7000 do 8000 ),

-  Wymianę cewki na I -wszym cylindrze na nową ,

Dnia 27.10.2018 o 10:11, qubas napisał:

A teraz najważniejsze martwią mnie wyniki badania kompresji. Czy jest się czym martwić?

 

Dla takiego przebiegu, kompresja powinna być w okolicach 14 bar,

Po pewnym czasie - im większy przebieg, należy wykonać ponowny pomiar kompresji na ciepłym silniku,

2 godziny temu, qubas napisał:

   Spalanie benzyny w trasie 8 l/100 km w mieście 10 l/100 km

 Sprawność silnika jest OK,

Dnia 27.10.2018 o 10:11, qubas napisał:

f) instalacja gazowa jest założona od nowości, instalacja posiada lubryfikację

Jaki to system LPG?

Wyłącz lubryfikację,

Zastanów się, jakim sposobem mogą być smarowane gniazda wydechowe wg.tej lubryfikacji ???

2 godziny temu, qubas napisał:

Czy zapchany katalizator może dawać takie objawy?

Raczej nie, bo jest tak samo zapchany tak dla Pb czy gazu,

Wysokie obroty silnika, mają na celu zwiększenie jego sprawności,

2 godziny temu, qubas napisał:

Czy grzebać w mapach spalania aby podnieść mu wolne obroty?

Powinien wypowiedzieć się kumaty gazownik, bo ma do tego odpowiednie narzędzia,

Należy wg.mnie;

 -  pojeździć wg.zaleceń,

 -  zrobić dłuższe trasy aby silnik był właściwie nagrzany przez dłuższy okres czasu,

 -  jeżeli usterka będzie w dłuższym okresie czasu uciążliwa, bez oznak poprawy ( kompresja ) to ;

        -  czeka Cię demontaż głowicy i wymiana pierścieni tłokowych. 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam forumowiczów,

 

Po przeczyszczeniu wszystkich kostek, nic nie dało jeżeli chodzi o drgania silnika. Odpuściłem temat na dłuższy czas.

 

Dwa dni temu wymieniłem więc sondę lambda (choć podpięty clip nie wykazywał takiej potrzeby)(przy przebiegu 166000 km. Gaz założony przy przebiegu 22000 km) tą w kolektorze wydechowym i eureka drgania (a właściwie rzucanie silnikiem ustało). Pozostały minimalne drgania na PB. Są one tak minimalne, że nazwałbym czepialstwem aby mieć do nich jakiś zarzut - ot silnik pracuje to drga - proste. (minimalnie pozostało drganie podsufitki na wolnych - bardzo trzeba się wpatrzeć). Po przełączeniu na LPG silnik pracuje jak pszczółeczka - równiuteńko sama poezja (dlatego mam  porównanie do PB). (czyli problem z trzęsieniem to nie kompresja). 

 

Razem z sondą wymieniłem rozrusznik (na regenerowany) - powód wizyty w warsztacie a przy okazji wymiana sondy. (Powód wymiany po naciśnięciu start było słychać pod maską stuk i cisza. Tak 5 - 6 razy aż w końcu odpalił)

 

Sprawdzenie spalin.

LPG na wolnych obrotach - SUPER!

LPG na obrotach - SUPER!

BP na obrotach - SUPER!

BP na wolnych - (puszczenie z obrotów) początkowo super jednak powoli w trakcie badania rosną węglowodory o skok o około 10 - 15 jednostek  od 10 aż do 300. Inne parametry też powoli idą w górę.

 

Jeszcze jeden objaw był taki, że przed wymianą sondy jak silnik był odpalony na parkingu (PB) do było strasznie czuć spaliny wokół niego. Po wymianie sondy tego nie ma.

Od wymiany sondy zrobiłem lekko ponad 20 km z czego 70% na PB.

 

Podsumowując:

a) zostały minimalne drgania na PB (mrużenie podsufitki i świateł)

b) złe spaliny na PB na wolnych

 

Temat można by sobie odpuścić gdy nie:

- raz (na te 20 km) silnik na PB spadł na 500 obr - zatrzepotał i wstał (przy spadku z obrotów)

- na gazie potrafi zgasnąć jak się puści gaz (ten objaw nie zginął). Gaziarz powiedział, że nie jest wyregulować tego dopóki całkowicie nie uporam się z problemem na benzynie.

- złe spaliny na wolnych na PB

 

Pytanie zasadnicze.

Czy druga sonda lambda (ta za katalizatorem) ma wpływ na mieszankę paliwa?

 

Pytanie drugie. Jakieś pomysły co może być przyczyną? Jechać na sprawdzenie wtrysków?

Silnik K4M 848. Bez zmiennych faz rozrządu.

 

Oprócz powyższego: wywaliłem lubryfikację LPG i wymieniłem akumulator ale to jakieś 1000 km temu. Zbiorniczek na płyn był w komorze akumulatora a stary akumulator był bardzo mały i już kończył się. Podczas demontażu lubryfikatora został ustawiony dotrysk benzyny od 3500 obrotów. Wywalenie lubryfikacji nic nie dało.

 

Przepraszam, za ten "poemat" ale chciałem rzetelnie opisać co i jak.

Z góry dziękuję za ewentualne porady.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, qubas napisał:

Dwa dni temu wymieniłem więc sondę lambda (choć podpięty clip nie wykazywał takiej potrzeby)(przy przebiegu 166000 km.

1/ Producenci zalecają wymianę sond lambda po przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

2/  Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut ;

       a/ zasilanych gazem,

       b/ z silnikiem o niskiej kompresji,

3/ Jeżeli jest awaria sondy, to wywala błąd ale przy częściowym zużyciu sondy;

       a/ błędu brak, reakcji brak..,

       b/ ale sonda nie działa poprawnie w 100 %,

4/ Druga sonda wchodzi w skład systemu OBD ;

        a/  sprawdza sprawność katalizatora, oraz ogólny stan układu wtrysku,

        b/ dobiera '' long term fuel trim '' czyli ; 

               -  długoterminowe dobór mieszanki i ustala czy silnik ma generalnie mieć bogatą czy

                 ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

 5/ Zalecam wymianę sondy II ;

      a/ stosować oryginalne bo zamienniki szybko padają,

4 godziny temu, qubas napisał:

Podczas demontażu lubryfikatora został ustawiony dotrysk benzyny od 3500 obrotów.

Wywalenie lubryfikacji nic nie dało.

6/ Nic nie dało, bo nic nie dawało,

      a/  dotrysk benzyny powyżej 3500 obr/min jest zbyteczny - do likwidacji, 

      b/ solidne strojenie silnika na afr ;

              - pod obciążeniem,

             - na trasie ( ok ; 2 x 20 km ) z użyciem sondy szerokopasmowej AFR podłączonej do wydechu,

      c/ nie możesz czuć spadków mocy na lpg względem benzyny,

      d/ mapy wtrysku benzyny i gazu muszą się pokrywać, inaczej jest efekt rozjeżdżania map,

8/ Zalecałem 27 października 2018 r ;

      -   olej Valvoline Synpower 5W40, bez płukanki, lecz po przebiegu ok.6000 km wymiana oleju na nowy,

      -   dużo jazd z wysokimi obrotami silnika, mało jazd po mieście,

      -   filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux,

9/ Jak wygląda kwestia spalania stukowego  na pierwszym cylindrze ???

        W dniu 27.10.2018 o 10:11, qubas napisał:

       - na pierwszym cylindrze wartość spalania stukowego wynosi 40000 a na pozostały w zakresie od 7000 do 8000,

10/ Jak wygląda kwestia ??? ;

          - zmiany rozrządu,

         - oraz koła pasowego wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Z dokumentacji od poprzedniego właściciela wynika, że w kwietniu 2017 (121 000 km) założono (zestaw paska rozrządu + pompa wody GATES)

Rozrząd miałem w planach zmieniać na wiosnę przyszłego roku.

Wymiany oleju wykonałem przy następujących przebiegach:

140 000 km wymiana oleju (elf)

Przed każdą poniższą wymianą została dodana płukanka i 10 min pracy na wolnych. Następnie zlany olej któremu dano ściekać średnio około 3 godzin zanim zalano nowy.

147 600 km wymiana oleju i świec (millers trident 5w-40) (denso)

155 000 km wymiana oleju i świec (valvoline) (beru)

158 800 km wymiana cewek wszystkich i świec  (beru) (bosh)

163 000 km wymiana oleju (millers trident 5w-40) (wyjazd na wakacje głównie autostrady i ekspresówki)

163 000 km wymiana oleju w skrzyni (elf) (skrzynia JH3)

165 700 km wymiana oleju i świec (millers trident 5w-40) (bosh)

166 000 km wymiana pierwszej sondy lambda

Filtry oleju zakładam zawsze markowe.

Nigdy nie jeżdżę z obrotami poniżej 2000.

Przy spokojnej jeździe obroty oscylują w zakresie 2200 – 3500.

 

Nie czuję, nigdy nie czułem, aby samochód był słabszy na LPG w stosunku do benzyny.

Nie sprawdzałem spalania stukowego ostatnio.

Sprawa koła pasowego wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych nie była przeze mnie poruszana.

W załączeniu zdjęcia wyjętej sondy lambda oraz świec ostatnio zmienionych po 6900 km.

Opór na grzałce starej sondy wyniósł 8,5 Ohm. Sonda nowa została założona również Bosch o numerach jak na zdjęciu (identycznych jak stara)

 

Po zapoznaniu się z Pana mailem wykonam czynności w następującej kolejności:

- wymiana 2 sondy

- diagnostyka clipem (koncentracja na: spalaniu stukowym, wartość obrotów na biegu jałowym, parametry wtrysku benzyny)

- strojenie silnika na afr (czy to strojenie silnika zlecić firmie od LPG?)

Czy jest możliwe aby komputer był uszkodzony?

Nie czyściłem kolektora dolotowego. Może to należałoby wykonać?

sonda.jpg

świece 1.jpg

Edytowane przez qubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, qubas napisał:

 Z dokumentacji od poprzedniego właściciela wynika, że ;

  - w kwietniu 2017 (121 000 km) założono (zestaw paska rozrządu + pompa wody GATES),

  - Rozrząd miałem w planach zmieniać na wiosnę przyszłego roku,

 

1/ Jeżeli jest na to faktura, to jest OK,

      a/  interwał zmiany rozrządu to ; około 80.000 km przebiegu, przy czym warto ,

      b/  w międzyczasie, fachowo - sprawdzić jak ;

              -  biega pasek osprzętu,

              -  oraz czy koło pasowe wału nie bije na boki i jest w jednej płaszczyźnie z kołami alternatora i kompresora klimy, 

21 godzin temu, qubas napisał:

Dwa dni temu wymieniłem więc sondę lambda tą w kolektorze wydechowym i eureka drgania (a właściwie rzucanie silnikiem ustało). Pozostały minimalne drgania na PB.

Są one tak minimalne, że nazwałbym czepialstwem aby mieć do nich jakiś zarzut

7 godzin temu, qubas napisał:

158 800 km wymiana cewek wszystkich i świec  (beru) (bosh)

2/ Z opisu wynika, że było 4 wymiany oleju i 4 płukanki silnika,

3/ Wynika, że powinno być wszystko OK jeżeli;

      a/ dokonasz wymiany II sondy,

      b/ przeprowadzisz analizę kontrolną clipem,

8 godzin temu, qubas napisał:

strojenie silnika na afr (czy to strojenie silnika zlecić firmie od LPG?)

4/ Strojenie silnika z sondą afr, przeprowadzić z udziałem firmy od LPG.  

Zlikwidować dotrysk benzyny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na rozrząd mam fakturę (Niemcy).

W skład niej także jest wymiana paska osprzętu i inne.

 

Bardzo dziękuję za informacje.

Pozdrawiam!

 

 

 

Ciąg dalszy mojej walki z drgającym silnikiem.....

 

 

Wydaje się, że przyczyna znaleziona - umyślałem sobie, że wymienię rozrząd. Okazało się, że blokady nie pasują 'w stary rozrząd'. Wałek ssący był za szybko o jeden ząbek.

Po ustawieniu i założeniu nowego (już po przejechaniu 500 km) nic nie drga, silnik chodzi jak pszczółeczka.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 29.09.2021 o 07:25, Lukas89 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się Kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

 

Opis szczegółowy naprawy.... nic specjalnego. Naprawa polegała tylko i wyłącznie na wymianie rozrządu wraz z ustawieniem silnika na blokadach. Naprawę to zleciłem warsztatowi, który to wykonał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!