Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciche stuki na nawet drobnych nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio do moich uszu zaczęły docierać dziwne stuki z zawieszenia (chyba). Dzień przed wyjazdem na urlop pojechałem tylko po paliwo, nie włączałem radia i zauważyłem naprawdę cichutkie postukiwania z przodu, które pojawiają się dosłownie na każdej, nawet najmniejszej nierówności drogi. Jedno cichutkie, ledwo słyszalne puknięcie, które mam wrażenie jest po stronie pasażera, ale pewności nie mam. Nie czuję tego na kierownicy, ani na pedałach. Przy większych prędkościach nie słychać, ale bardzo możliwe, że po prostu zagłusza to szum.

Dzisiaj w nocy wróciłem z urlopu, zrobiłem ponad 1000 km i stukanie się nie pogłębiło. Bujałem przodem na różne strony i nie udało mi się tego dźwięku wygenerować sztucznie. Czy łączniki stabilizatora mogą coś takiego powodować? Pytanie, czy je należy sprawdzać na podniesionym kole? Na opuszczonym szarpałem je, to sztywno siedzą. A może szukać problemu w innym miejscu?

Chciałbym się tym zająć, bo za niecałe 3 tygodnie mam ponad 1200 km do zrobienia i trochę się martwię :/

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki lub gumy stabilizatora, ewentualnie sworznie, lecz raczej obstawiałbym to pierwsze. Jak sprawdzić ?

Łączniki/gumy - Jedna osoba do kanału druga mocno trzęsie autem na boki, druga przyklada rękę do kulki łączników, lub gum, wtedy wyczujesz luz. Na podniesionym kole nic nie stwierdzisz.

Sworznie - Podnosisz jedno koło i sprawdzasz luzy góra dół. Najlepiej z kimś w kanale kto potwierdzi, że to napewno sworzeń a nie np. guma mcpersona

Końcówki kierownicze - Podnosisz koło i ruszasz na boki czy ma luzy

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie przed chwilą próbowałem to zdiagnozować i oto co odkryłem. Kiedy od strony kierowcy naciska się przód auta i buja nim góra-dół to w pewnym zakresie pojawiają się jednak te stuki. Robiąc to samo po stronie pasażera cisza. Zszedłem do kanału i druga osoba bujała góra-dół. Złapałem cały stabilizator gdzieś na środku i ewidentnie czułem na nim te stuki. Następnie zblokowałem mocno ręką łącznik stabilizatora po stronie kierowcy, stuki natychmiast ustały. Specjalnie luzu na nim jednak nie czuję, mogę natomiast dość łatwo jabłuszkami łącznika sobie kręcić. Co ciekawe, na skręconych kołach (nieważne czy w lewo czy w prawo) stukania nie ma.

Czyli co, łącznik i to właśnie ten od strony kierowcy? Czy dodatkowo jakby gumy stabilizatora były wywalone to dość łatwo mógłbym ruszać całym stabilizatorem? Zastanawiam się teraz nad zakupem tych gum również. Idzie je wymienić bez męczenia się? Widzę, że od dołu dostępu zero, ale mam wrażenie, że po zdjęciu koła idzie dojść tam chyba kluczem do mocowania tej gumy, mam rację? W MI chyba wyglądało to podobnie, bo kiedyś wymieniałem, tylko tam jeszcze zewnętrzne gumy były, tutaj ich nie widzę.

Ogólnie reszta gumowych elementów na zawieszeniu według mnie wygląda bardzo ładnie, sztywno siedzi. Zaniepokoiły mnie tylko końcówki drążków kierowniczych. Obydwie mogę na jabłuszkach dość łatwo przekręcać, podobnie jak na łączniku stabilizatora (nie na boki tylko tak jakby w osi je kręcąc). Dodatkowo przy takim kręceniu dobiega głośny stuk, przy kręceniu kierownicą tego nie ma. Czy to oznacza, końcówkami tych drążków też warto się zainteresować? Podważałem je trochę łomem to luzu specjalnie nie zauważyłem, szarpiąc przód-tył też wygląda OK i sam nie wiem.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie chaotycznie to napisałeś. Mam rozumieć, że każdą końcówkę i stabilizator odkręcałeś i sprawdzałeś czy ma luz ? Skoro nimi kręciłeś? Napisałem w poście wyżej co jest objawem zużytych końcówek kierowniczych. Nie bardzo rozumiem stukanie przy skręcaniu to w 99% przypadków wywalone łożysko lub guma mcpersona. Co do gum stabilizatora, od strony pasażera nie ma problemu, od strony kierowcy jest ciężko, nawet bardzo ciężko. niektórzy nawet coś z maglownicą robią aby to wymienić. A co do Twojego stukania to zdiagnozuj to jak mówię. Moim zdaniem masz wywalone łączniki ( One siadają najszybciej, i odrazu je słychać ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że stuki dobiegają ze stabilizatora przy bujaniu autem góra-dół na wyprostowanych kołach. Kiedy koła skręcę maksymalnie w którąś stronę i wtedy bujam, to stuków nie ma. Faktycznie chaotycznie napisałem, ale nie chodziło mi o stukanie w czasie skręcania.

Ale nieważne, wymienię oba łączniki i dzięki za info z tymi gumami. Patrzyłem, że drogie nie są to kupię je również, a jak polegnę przy wymianie to mówi się trudno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wyszedłem z tego założenia, kupiłe wszystko łącznie z gumami, do tej pory leżą nie założone. Może wezmę się za to za tydzień, to dam znać jak faktycznie wygląda wymiana tych gum od strony kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze dzisiaj uda mi się kupić komplet łączników i gum to pewnie jutro się za to zabiorę, także może wcześniej dam znać ;) Chyba, że pogoda nie pozwoli. Mam za wąski garaż, żeby w nim dłubać przy aucie od jego boku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj się tym zająłem i potwierdzam, wymiana gum stabilizatora to jakaś tragedia. Ostatecznie odpuściłem sobie to, po wymianie obu łączników (jeden po zdjęciu miał mocny luz na jabłuszku) nastała cisza w aucie, więc zostawiam jak jest póki co.

Wymiana tej gumy od strony pasażera może jeszcze, ale od strony kierowcy maglownica skutecznie blokuje rozsądny dostęp. Wymanewrowałem do śruby mocowania płaskim kluczem z grzechotką i nawet bez problemu zacząłem ją odkręcać, ale później zacząłem się zastanawiać, jak ja w ogóle tę gumę wyciągnę z tego miejsca. Mam za grube dłonie, nie byłem w stanie włożyć jej pomiędzy maglem, drążkiem kierowniczym i tym całym stabilizatorem. Nie wykręciłem śruby mocowania do końca bo bałem się, że później jej tam nie wsadzę ponownie...

Myślę, że byłoby to wykonalne, jak podniesie się cały przód i ściągnie łączniki po obu stronach. Potem wykręcić śruby obejm tych gum z obu stron i luźny drążek stabilizatora wyciągnąć trochę w jedną, a później w drugą stronę, żeby nowe gumy założyć z obejmami, ale to moje przypuszczenia tylko. Jak będę musiał je zmieniać to pewnie tak spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 2 lata jak robiłem zawieszenie, to przy okazji zabrałem się za gumy stabilizatora i z tego co pamiętam też odpuściłem temat po dłuższym mocowaniu się z uchwytem. Rozwiązanie tego mocowania wg mnie to jakieś nieporozumie. O ile kojarzę, to jedna strona jest na śrubę, a z drugiej jest ucho mocno zagięte na wsuwkę i wiem, że nie mogłem w żaden sposób wymanewrować tak, aby wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!