Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

smooth

Renault Can CLIP - pierwsze kroki

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie do osób doświadczonych przy pracy z CLIPem na większej ilości aut. Do tej pory od dłuższego czasu zajmowałem się samochodami z grupy PSA za pomocą programu Diagbox/PP2000/Lexia. Teraz zaczynam przygodę z CLIP.

 

Nauczyłem się obsługi programu w zakresie rozpoznawania kalkulatorów, testu sieci CAN, oraz wejścia w każdy kalkulator, i odczytu błędów. Mogę wejść w opcje zabezpieczone UCH i programowanie poszczególnych funkcji. Problem jest w tym, że nie widzę zbyt dużo możliwości do zaprogramowania. Maksymalnie dwie na każdy kalkulator, lub wcale.

Dziwi mnie to, gdyż w przypadku grupy PSA, praktycznie w każdym kalkulatorze mam możliwość programowania przynajmniej 10 parametrów (od ilości rezerwy, rodzaj auta, nadwozia, funkcji wyświetlacza, kodowanie poduszek powietrznych itd.)

 

Czy w przypadku Renault tak mała funkcjonalność jest normalna, czy robię coś źle? A może zależy to od wersji UCH? Auto na którym się uczę jest bardzo ubogo wyposażone (MIII)

Będę wdzięczny za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Clip ma mniejsze możliwości programowania niż w grupie PSA, natomiast bardzo dobrze sprawdza się w diagnostyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, jednak chyba powinienem mieć możliwość zakodowania samego UCH pod dany typ auta, jednak w moim przypadku nie ma takich opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tytuł tematu bardzo mi odpowiada - również zaczynam przygodę z clipem choć jestem daleko za Tobą w tyle. Fajnie by było gdyby udało się stworzyć tutaj taki mini przewodnik od podstaw. Oczywiście jeśli będą chętni "mentorzy" do wdrażania "świeżaków" w tajniki tej magii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz swojego Clipa? Zastanawiam się właśnie czy aby sobie takiego nie sprawić, ceny są dość rozsądne, tylko który wybrać?

P.S. W ASO każde podpięcie to 200 zł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@[email protected] mam. Link gdzieś kiedyś wklejałem. Jak potrzebujesz podpięcia to możemy kiedyś spróbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x

Korzystasz z możliwości CLIPa? Trzeba dużej wiedzy żeby posprawdzać trochę rzeczy albo znaleźć winowajcę jak autko wyświetla np. komunikat "sprawdź wtrysk"?

7 godzin temu, smooth00 napisał:

@[email protected] Mam CLIPa. Jestem z okolic Poznania. Zapraszam. U mnie troszkę taniej :)

 

7 godzin temu, smooth00 napisał:

@[email protected] Mam CLIPa. Jestem z okolic Poznania. Zapraszam. U mnie troszkę taniej :)

Ja z Jeleniej Góry:)

Lubię wiedzieć więcej. Nieraz łącze się smartfonem bluetoothem z ODB aplikacja "Piston", z ciekawszych rzeczy to pokazuje mi stan ładowania akumulatora i dokładną temp. cieczy chłodzącej.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@[email protected] nie korzystam z jego pełnych możliwości :) Póki co użyłem tylko kilka razy i głównie do odczytania błędów. Taki też był cel mojego zakupu. Planuję zakupić jeszcze zakupić jakiś ELM327 BT żeby w telefonie móc podglądać bieżące parametry bo nie wyobrażam sobie jazdy z laptopem na kolanach i clipem pod nogami nawet jako pasażer.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na stałe podpiętego ELMa do gniazda serwisowego, ale szału nie ma, odczytuje temperaturę cieczy, temperaturę zasysanego powietrza, bieżące obroty, ładowanie.

Mimo dostępnych wielu innych niestety nie działają (np.chwilowa korekta wtrysku). Dlatego CLIP mnie bardzo interesuje.

Jak widzę na allegro to koszt ok. 600-700 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do elm polecam apke Torque pro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x

Miałem ale nie wiem czy PRO (jest bezpłatne?) i też nic więcej nie pokazywał:(

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest płatna , ale pokazuje dużo więcej niż darmowa .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x

Jesteś pewien że pokazuje chwilowe korekty wtryskiwaczy i temperaturę katalizatora (lub DPF)?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temu akurat się nie przyglądałem , ale jutro sprawdzę to napiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@[email protected] zamów lepiej od chińczyków z aliexpress a nie przepłacaj u janusza :10_wink:

Od jakiegoś czasu jest wersja "złota" która oferuje jeszcze lepszą stabilność https://www.aliexpress.com/item/Newest-CYPERSS-AN2131QC-Full-Chip-For-Renault-Can-Clip-V165-Auto-Diagnostic-Interface-Gold-Side-PCB/32810950549.html :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony dorzucę, że zakup u Janusza ma tą zaletę że możesz zwrócić do 14 dni jeżeli będzie jakiś problem. Ze zwrotem do myfrienda nie jest tak łatwo jak myfriend pisze. Proponuję płatność przez PayPal. Kiedyś miałem problem z chinolami gdy w tablecie wifi przestało działać po miesiącu. Oszczędzę szczegółów, ale zwrot 100% kosztów otrzymalem właśnie dzięki PayPal (zgłosiłem spór). Gdyby nie oni byłbym w plecy na sporo USD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Pitrek napisał:

Ze swojej strony dorzucę, że zakup u Janusza ma tą zaletę że możesz zwrócić do 14 dni jeżeli będzie jakiś problem.

Mało tego, niektórzy "Janusze" wystawiają paragon i dają gwarancję. Ja kupiłem u "Janusza" i nie żałuję, bo pierwszy Clip przyszedł wadliwy. Bez problemu został wymieniony na sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

599,99 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do Torque pro to jest krótkoterminowa korekta czasy wtrysku na dwóch sondach , korekta czasu wtrysku i długoterminowa korekta czasu wtrysku .

Temperatury katalizatora nie ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie jestem nowy, trafiłem tu szukając czegoś na temat zakupu clipa z allegro, postanowiłem się dołączyć do tematu. Mam zamiar kopić clipa, lecz jest wiele znaków zapytania, jak wiadomo obecnie występują dwie wersje sondy "silver" i "gold". Pierwsza wersja silver jest dedykowana do zastosowania prywatnego, z racji gorszej elektroniki która została niej zastosowana. Gold zaś do warsztatów. Wysłałem zapytanie do sprzedającego jakie ograniczenia w użytkowaniu są dla wersji silver Uzyskałem takie informacje: Obsługa jest identyczna, różnica w elektronice i stabilności pracy. Do diagnostyki wystarczy silver (istnieje ryzyko rozłączenia interfejsu), do bardziej zaawansowanych prac tylko wersja Gold.

Tyle ja się dowiedziałem czy ktoś posiada jedną z wersji i może się podzielić opinią?

Link do clipa silver:

https://allegro.pl/tester-sonda-can-clip-179-pl-renault-dacia-silver-i7402728396.html

Link clip gold

https://allegro.pl/oferta/skaner-sonda-can-clip-najnowszy-renault-dacia-gold-7402735145

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowym na forum. Temat jak najbardziej na czasie. Man zainstalowany CLIP 179 na Win7 32 . Instalacja przebiegła książkowo. Podłączenie  Megane 1 Lift 2001 1,9DCI 102KM również gładko. Mam pytanie czy jest gdzieś instrukcja lub opisy jak diagnozować?. Chcę jeszcze podzielić się uwagami na temat podłączenia różnych wersji interfejsów. Problem z nie stabilnym działaniem sond są przewody USB po stronie PC <=>CLIP oraz kiepska jakość instalacji zasilania sondy - zakłócenia z układów w samochodzie. Dalej sama komunikacja z poszczególnymi układami w samochodzie ( brak odpowiedniej masy i spadki napięć). Nigdzie nie znalazłem opisów obniżenia transmisji na porcie USB w przypadku problemów z połączeniem. Jak dla mnie posiadanie sondy gold czy silver  jest bez znaczenia tz. maska anty-lutownicza nakładania na płytkę elektroniki , różnica jest w kolorze. Jak sonda ma gwarancje i istnieje możliwość wymiany niesprawnej to kolor jest drugorzędnym problem. Jedyna różnica jest w punktach lutowniczych i tym ewentualnie należ się kierować przy wyborze sondy punkty są cynowane, srebrzone (najgorsze) lub złocone w sieci na ten temat można znaleźć dużo informacji. Sonda sprawna, poprawnie zmontowana i podłączona powinna działać bez problemów.

Zakupiłem z :

https://allegro.pl/renault-clip-dacia-najnowsza-wersja-j-polski-i6240161370.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica między silver a gold version jest taka:

Renault CAN CLIP programming interface:
The YELLOW PCB (czyli "gold") version is the only one can work in Renault programming.
FORGET IT if GREEN versions.
 
Wniosek:  jeśli potrzebujesz sondy tylko do diagnostyki, to "silver", czyli na zielonym PCB, w zupełności wystarczy. Zróżnicowanie w cenie jest dosyć znaczne.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×