Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mrugające światła mijania razem z kierunkowskazem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu mówię, że szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, który polega na tym, że lewy kierunek czasami szybciej miga, a dodatkowo mrugają światła mijania w obu lampach(lewa mocniej mruga niż prawa). Myślałem, że może słaba masa lub, że jej w ogóle nie ma więc podałem bezpośrednio z karoserii ale nie dało żadnego efektu, przeczyściłem kostki chociaż były jak nowe i dalej nic. Nie wiem gdzie mam jeszcze szukać (moduł UCH?), a po jutrze jadę do Pragi więc wolałbym mieć sprawne światła. Pozdrawiam i liczę na szybką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Jacek119933 napisał:

x

Nie masz problemu z ładowaniem akumulatora?

Wzrost prądu w instalacji o 4A powoduje obniżenie napięcia w instalacji o ponad 0,5V?

To trzeba  pomierzyć.

37 minut temu, Jacek119933 napisał:

Nie wiem gdzie mam jeszcze szukać (moduł UCH?)

Nie. związane jest z UPC.

Jak długo jeździsz tym samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podejrzenie jest w zasiarczony akumulator, którego rezystancja wewnętrzna w wysokiej temperaturze jest tak duża, że alternator (wzmacniacz elektromechaniczny) mocno "pływa".

Trzeba dokładnie pomierzyć napięcia na akumulatorze, przy zmianach obciążenia na obr. jałowych i 2 tyś.

Oczywiście pod warunkiem, że połączenia płytki bezpieczników i mas są czyste nie wspominając o samych klemach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sadisticescape napisał:

nie szukaj nic w upc tylko szukaj nowego alternatora - to oczywiste

300 000 przebiegu utwierdza w tym jeszcze bardziej, to tylko alternator 

Dziwie się, że alternator by dawał objawy braku masy, że gdy kierunkowskaz się zapali to przygaśnie światło mijania no ale są na pewno ludzie mądrzejsi ode mnie więc rano to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj podnieść szyby obie jednocześnie a zabaczysz mruganie również

to nie chodzi o kierunkowskaz, po prostu uruchomiłeś coś w aucie co pobiera prąd, analogicznie zrobi to samo podnoszenie szyb obu

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat w pracy jestem i skoro świt zmierzyłem ładowanie. Na wolnych obrotach wynosi ono 13.7/8V, a przy 2000 obrotów wynosi 14V ogólnie nawet jak dam więcej gazu to nie przekracza 14V. Ale chyba wymiana regulatora nie wystarczy bo napięcie nie"skacze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ładowanie na zaciskach akumulatora jest idealne. 

Te pomiary mówią, że akumulator jest w pełni naładowany, tym bardziej, że temperatura elektrolitu była w okolicach 18 stopni. Wyklucza to całkowicie alternator. 

Trzeba zrobić jeszcze pomiar pod maksymalnym obciążeniem alternatora ( nawiew max, ogrzewanie szyby, siedzeń itp. ) na wolnych obrotach.

Możesz śmiało wyjeżdżać za granicę, a po powrocie górna płytka UPC do przejrzenia pod kątem przegrzanych połączeń w okolicy bezpieczników i przekaźników świateł ( kierunki są obok ), bo samochód pracował już wiele tyś. godzin i niewątpliwie to mu wyjdzie na dobre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnym obciążeniu (nawiew, ogrzewanie szyby, światła, radio) napięcie zarówno na wolnych obrotach jak i wyższych waha się w granicach 13.8-14V. A czy ładowanie bez obciążenia nie powinno wynosić ok14.4V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jacek119933 napisał:

 A czy ładowanie bez obciążenia nie powinno wynosić ok14.4V?

To jest najwyższe napięcie ładowania i dotyczy całkowicie rozładowanego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!