Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim, 

 

Mam problem, aktualnie mam megan 2004r. 1.6 16v  i kiedy ruszam mam uderzenie z lewej strony (od kierowcy). Sprawdziłem czy jest to przeglub ale nie bo wymieniłem na nowy, wahacze wymienione. Zawiecha sprawna. Podejrzewam że jest to półośka. Ale nie jestem mechanikiem. Pojawił się również lekki wyciek na skrzyni uszczelniacza. Co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to podjechać do kumatego mechanika. Przyczyn może być kilka m.in. zerwane poduszki, obijajaca się rura wydechowy itp. 

 

Jak sam zauważyłeś przecież nim nie jesteś i wymieniasz części w ciemno bez skutku. 

Do dentysty też nie chodzisz i zęby sam wiercisz ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoś możesz sprawdzić prosto, skręcasz kierownicę do oporu i ruszasz w miarę żwawo (oczywiście bez strzelania ze sprzęgła). Jeśli usłyszysz terkotanie jak w grzechotce no to do wymiany. Oczywiście robisz ten test 2x najpierw skręt w lewo a potem w prawo.

Czy przy stuku widać poruszenie lewarka od skrzyni? Którą poduszkę wymieniłeś w silniku? Wypadało by sprawdzić zawieszenie tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info terkotanie sprawdze rano. Odnośnie lewarka nic nie lata. Poduszkę wymieniłem tą na górze (przepraszam ale nie mam wiedzy mechanika) a odnośnie uszczelek gumowo metalowych wymiana również się odbyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problemów ze wrzuceniem biegów nie masz? Konieczne sprawdź poduszkę pod autem tzw. łapę to ona odpowiada za ruch silnika przód tył i jak jest rozwalona może powodować obijanie silnika przy ruszaniu i hamowaniu. 

48edab6f4823b0aedab3404c75d9.thumb.jpg.dec9e64ac48dbf952f7aef8926491e2a.jpg

Wymiana banalnie prosta, odkręcenie 2 śrub i dokręcenie ich na odpowiedni moment 105nm, nie wiem jak w 1.6 w silniku 2.0 nie trzeba podnosić go by wymienić dolną poduszkę. Oczywiście pierw sprawdź starą zanim wymienisz. 

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!