Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 dCi brak mocy na zimnym silniku


bizon94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem swoją meganke jakiś miesiąc temu. Od samego zakupu samochód miał problem z mocą, był zamulony, zapalała się kontrolka świec żarowych gdy mocniej wciskałem gaz. Po przeczytaniu forum, doszedłem do wniosku, że winny jest EGR. Także EGR został odpięty, lecz nie zaślepiony, ale taka zmiana wyszła jej na dobre. Silnik ma moc jak jest ciepły, kontrolka świec się nie zapala także wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że samochód nie ma mocy na zimnym silniku. 

Po całej nocy normalnie odpala, bez jakichkolwiek problemów jedzie powiedzmy z 100-200 metrów normalnie, a później traci moc (wrażenie jakby turbo dawało ciśnienia). W tym momencie zaczyna lekko dymić, aż do chwili gdy złapie odrobinę temperatury. Jak wskaźnik wejdzie na dwie kreski problem znika, samochód przestaje dymić i ma moc, a problem znika właściwie do momentu aż samochód całkowicie ostygnie, czyli właściwiej do następnego dnia. 

Czy ktoś miał może podobny problem? Dodam, że samochód nie był jeszcze na diagnostyce, uczynię to pod koniec miesiąca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba pompa vacum i na zimnym wytwarza za małe podciśnienie do prawidłowego pociągnięcia sztangi turbiny. To należy zmierzyć wakuometrem na zimnym silniku.

Może być również za słabe smarowanie turbiny - niedrożne wężyki.

Popraw opis bo masz tam silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bizon94 napisał:

Także EGR został odpięty, lecz nie zaślepiony, ale taka zmiana wyszła jej na dobre.

Silnik ma moc jak jest ciepły, kontrolka świec się nie zapala także wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt,

że samochód nie ma mocy na zimnym silniku. 

Z którego roku auto, jaka moc?

Świece żarowe do kontroli/wymiany. Z tym że ;

   -  świec 11 V nie ma w sprzedaży,

   -  należy zakupić świece 7 V,

   -  przeprogramować sterownik świec w ASO.

Odnośnie egr to można to rozwiązać ;

1/ zakup sprawnego egr ;

     - montaż bez żadnych przeróbek,

     - montaż z zaślepieniem sprawnego egr,

2/ demontaż posiadanego egr, 

     - przeczyszczenie go dokładnie,

     - domknięcie go ręcznie,

    -  montaż i wyciągnięcie wtyczki,

    -  może palić  się " serwis ,'' ale od tej pory nie powinno być żadnych ;

         - problemów z duszeniem się auta ,

         - oraz z mułowatym silnikiem ,

Egr nadmiernie wyeksploatowany, może rozlecieć się na kawałki i narobić bigosu w silniku,

Egr musi być podłączony i musi być sprawny, żeby wykasować błąd z komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!