Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stuki z silnika


robus23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu po odpaleniu silnika słyszę jakieś stuki dobiegające z silnika. Stuki te raz są a raz ich nie ma. Silnik to 1.6 16 v 100 Km. Zamieszczam 2 nagrania , pierwsze na zimnym silniku a drugie po częściowym rozgrzaniu silnika. Jak slychać  na drugim nagraniu to stuki te nasilają sie wraz z dodawaniem gazu by w pewnym momencie ucichnąć.  Co to może być? KZFR odpada bo ten silnik go nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zmieniałeś świece i cewki zapłonowe? Polecane cewki to beru.

Jakie masz duże szczeliny na elektrodach? Powinny być ok.0,7-0,8 mm.

Czy cewki i świece masz czyste i suche ?

Nie zauważyłeś wody, wilgoci w gniazdach cewek, bo prawdopodobnie to jest przyczyną takiego zachowania silnika.

Czy masz ?;

- drożne odpływy na podszybiu,

- sprawne wężyki spryskiwaczy, szczelne na całej długości,

- osłonę ozdobną na silnik ,

- osłonę pod silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Mam identyczne objawy. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził uszkodzenie zaworów. Czy to może być to? 

 

Co to było w Waszych przypadkach? Można z tym jeszcze kilka dni pojeździć?

Edytowane przez zielo94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził uszkodzenie zaworów.

Masz instalacje LPG?

Kiedy wymieniałeś olej?

Jaki jest stan oleju w misce?

Jaki olej stosujesz?

Co ostatnio było robione przy silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5k km bez żadnych problemów do tej pory. Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10k km. Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40. Przy silniku od kiedy posiadam auto dosłownie nic ( ponad 3 lata). Rozrząd w 2015 roku przy 120kkm. Aktualnie 185kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5 k km bez żadnych problemów do tej pory.

Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10 k km.

Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40.

1/ Od kiedy masz takie objawy?

2/ Co to za instalacja LPG? Podaj składniki ;

       a/ niewłaściwe strojenie instalacji lub niewłaściwy montaż, bardzo szybko doprowadzają ;

       b/ do wypalenia gniazd zaworowych oraz zaworów,

3/ Castrol, elf - to oleje z najniższej półki, najczęściej podrabiane;

    a/ do tego stosujesz olej półsyntetyczny, gdy instalacja LPG wymaga oleju z najwyższej półki,

    b/ im gorszy jakościowo olej, tym większa jego skłonność do ;

          1/ tworzenia osadów, nagarów,

          2/ słabsze parametry smarne i chłodzące,

          3/ duży spadek lepkości wraz ze wzrostem przebiegu, temperatury

          4/ zapychanie nagarem regulatorów luzów zaworowych i stąd niewłaściwe luzy i wypalanie zaworów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy mam dosłownie od kilku dni. Wcześniej zdarzał się tylko metaliczny dźwięk przy odpaleniu. 

 

Składniki instalacji sprawdzę jak wrócę do domu i podam. Olej też sprawdzę, bo nie jestem pewny. 

 

Jaki olej jest zalecany? Czy jeśli to wina instalacji można na tej podstawie żądać jakiejś rekompensaty poniesionych kosztów czy bez szans ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zielo94 napisał:

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5 k km bez żadnych problemów do tej pory.

Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10 k km. Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40.

Przy silniku od kiedy posiadam auto dosłownie nic ( ponad 3 lata).

Dopóki nie miałeś LPG, to przez ponad 3 lata  " dosłownie nic "

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Wcześniej zdarzał się tylko metaliczny dźwięk przy odpaleniu. 

To prawdopodobnie tzw efekt "spalania stukowego " jako wynik nieprawidłowości w instalacji LPG,

Zakręć gaz na butli, 

Nie jeździj!!!

Konieczna wizyta u gazownika celem generalnej kontroli instalacji LPG,

Konieczna zmiana;

  - filtra oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

  - oleju na markowy ;Valvoline Syn Power 5W40.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!