Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stuki z silnika


robus23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu po odpaleniu silnika słyszę jakieś stuki dobiegające z silnika. Stuki te raz są a raz ich nie ma. Silnik to 1.6 16 v 100 Km. Zamieszczam 2 nagrania , pierwsze na zimnym silniku a drugie po częściowym rozgrzaniu silnika. Jak slychać  na drugim nagraniu to stuki te nasilają sie wraz z dodawaniem gazu by w pewnym momencie ucichnąć.  Co to może być? KZFR odpada bo ten silnik go nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zmieniałeś świece i cewki zapłonowe? Polecane cewki to beru.

Jakie masz duże szczeliny na elektrodach? Powinny być ok.0,7-0,8 mm.

Czy cewki i świece masz czyste i suche ?

Nie zauważyłeś wody, wilgoci w gniazdach cewek, bo prawdopodobnie to jest przyczyną takiego zachowania silnika.

Czy masz ?;

- drożne odpływy na podszybiu,

- sprawne wężyki spryskiwaczy, szczelne na całej długości,

- osłonę ozdobną na silnik ,

- osłonę pod silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Mam identyczne objawy. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził uszkodzenie zaworów. Czy to może być to? 

 

Co to było w Waszych przypadkach? Można z tym jeszcze kilka dni pojeździć?

Edytowane przez zielo94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził uszkodzenie zaworów.

Masz instalacje LPG?

Kiedy wymieniałeś olej?

Jaki jest stan oleju w misce?

Jaki olej stosujesz?

Co ostatnio było robione przy silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5k km bez żadnych problemów do tej pory. Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10k km. Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40. Przy silniku od kiedy posiadam auto dosłownie nic ( ponad 3 lata). Rozrząd w 2015 roku przy 120kkm. Aktualnie 185kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5 k km bez żadnych problemów do tej pory.

Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10 k km.

Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40.

1/ Od kiedy masz takie objawy?

2/ Co to za instalacja LPG? Podaj składniki ;

       a/ niewłaściwe strojenie instalacji lub niewłaściwy montaż, bardzo szybko doprowadzają ;

       b/ do wypalenia gniazd zaworowych oraz zaworów,

3/ Castrol, elf - to oleje z najniższej półki, najczęściej podrabiane;

    a/ do tego stosujesz olej półsyntetyczny, gdy instalacja LPG wymaga oleju z najwyższej półki,

    b/ im gorszy jakościowo olej, tym większa jego skłonność do ;

          1/ tworzenia osadów, nagarów,

          2/ słabsze parametry smarne i chłodzące,

          3/ duży spadek lepkości wraz ze wzrostem przebiegu, temperatury

          4/ zapychanie nagarem regulatorów luzów zaworowych i stąd niewłaściwe luzy i wypalanie zaworów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy mam dosłownie od kilku dni. Wcześniej zdarzał się tylko metaliczny dźwięk przy odpaleniu. 

 

Składniki instalacji sprawdzę jak wrócę do domu i podam. Olej też sprawdzę, bo nie jestem pewny. 

 

Jaki olej jest zalecany? Czy jeśli to wina instalacji można na tej podstawie żądać jakiejś rekompensaty poniesionych kosztów czy bez szans ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zielo94 napisał:

Mam LPG od 2 miesięcy, zrobione na niej ok. 3,5 k km bez żadnych problemów do tej pory.

Olej zmieniany miesiąc temu po niecałych 10 k km. Jeśli dobrze pamiętam Castrol 10w40.

Przy silniku od kiedy posiadam auto dosłownie nic ( ponad 3 lata).

Dopóki nie miałeś LPG, to przez ponad 3 lata  " dosłownie nic "

1 godzinę temu, zielo94 napisał:

Wcześniej zdarzał się tylko metaliczny dźwięk przy odpaleniu. 

To prawdopodobnie tzw efekt "spalania stukowego " jako wynik nieprawidłowości w instalacji LPG,

Zakręć gaz na butli, 

Nie jeździj!!!

Konieczna wizyta u gazownika celem generalnej kontroli instalacji LPG,

Konieczna zmiana;

  - filtra oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

  - oleju na markowy ;Valvoline Syn Power 5W40.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!