Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszające się obroty, nierówna praca


peteranya

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam od niedawna megane II 1.6 16v auto od początku na biegu jałowym delikatnie podrygiwało oraz jak sie puści noge z gazu to obroty przez chwile trzymają się na 1000 potem spadają niżej.

Przepustnice dzisiaj wyczyściłem, zwiększyła się jedynie reakcja na gaz.

KZFR oraz rozrząd ponoć niedawno były zrobione

auto rozpędza się do katalogowego 200km/h

spalanie w normie ok 5 litrow przy 100 na godzine 

jak zakupiłem auto to wymieniłem plecionke oraz tłumik końcowy i rurę dolotową od filtra powietrza do przepustnicy ponieważ zauważyłem że z tej rurki odchodzi taka odnoga ala zbiorniczek a na mojej rurce to było urwane i zatkane.

Sprawdziłem na obd prace lambd, lambda przed katalizatorem od 0.05v do 0,7 (nie mam pojęcia czy to dobry zakres) druga lambda stałe 0,45v (prawdopodobnie uszkodzony katalizator, śmierdzi od auta)

Mimo niesprawnego kata auto powinno normalnie trzymać obroty.

Jeśli chodzi o cewki to nie wiem jakie mam wiem ze dwie czarne i dwie szare a świece renault nowe.

Na youtube znalazłem filmik który przedstawia jak zachowują sie obroty. 

Prosze o odpowiedzi od osób które mają doświadczenie z tego typu usterką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłą masz rakietę .

Ładnie opisałeś, ale nagraj swój film z widokiem na zegary przy nagrzanym silniku. Pokaż na nim opadanie z 2000 obr., chwilę pracy na wolnych, oraz jak szybki masz przyrost obrotów po naciśnięciu na gaz.

Lambdę masz niedogrzaną przez skład mieszanki, co widać po napięciu i dlatego śmierdzi, ale kat pracuje.

Tylko na podstawie z Twojego filmu spróbujemy określić domniemaną przyczynę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by sie zgadzało, rozglądałem sie po innych filmach gdzie obroty zachowuja sie tak samo i w jednym z komentarzy dowiedziałem się ze koleś wymienił wszystkie uszczelnienia plastikowego dolotu i to mu ponoć pomogło, dzisiaj rano odpaliłem silnik i rzeczywiscie bylo slychac delikatne syczenie w kilku miejscach, postanowiłem napełnić spray paliwem i psikać po miejscu złączenia, obroty zaczely spadac delikatnie. więc ten dolot jest nieszczelny więc bierze lewe powietrze, co do spalin to bardzo możliwe że przez to mieszanka jest zła, kat sie nie dogrzewa i dlatego tak śmierdzi, do srody powinienem dostac wszystkie uszczelki więc dam znać jak bedzie po wymianie

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jestem po wymianie uszczelek plastikowego kolektora ssącego oraz oringów czujników znajdujących się w nim,  nic to nie dało, jednakże troche więcej pozyskałem informacji odnośnie pracy silnika, dowiedziałem się że zawieszające się obroty wynikają z tego że albo w taki sposób jest sterowana przepustnica albo zacina się, po dodaniu gazu na wykresie widzę że przepustnica znajduje się w wartości 14 spada na 12 a następnie 10. Nie mam pojęcia skąd się bierze takie zacięcie, jednakże silnik nierozgrzany na obrotach poniżej 1000 szarpie oraz wykres drugiej lambdy jest płaski jak niemiecka autostrada oraz z wydechu bardzo śmierdzi, jak silnik i wydech jest dobrze nagrzany to zapach zanika i wykres drugiej lambdy pokrywa się z pierwszą mniej więcej (załączam zdjęcie). Nie mam pojęcia czy to jest jej normalne zachowanie, co 300km dostawałem check engine że katalizator ma obniżoną sprawność, nie wiem jak teraz po uszczelnieniu kolektora ssącego będzie, ponieważ rzeczywiście jak silnik jest rozgrzany to mniej szarpie a na postoju nadal obroty się zawieszają. Przesyłam filmik jak wygląda praca silnika, jak drga, oraz jak sie zawiesza, silnik bardzo dobrze rozgrzany jak i wydech, wykres lambd jest właśnie z tego stanu. Po wymianie podciśnienie w kolektorze ssącym według czujnika to 35 kPa przy obrotach ok 700

 

IMG_1248.png

Edytowane przez peteranya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie jest źle. Słychać pukanie w tłoki, co może świadczyć o niewłaściwym położeniu koła zmiennych faz. Czujnik wałka to wyłapuje i może blokować obniżenie przepustnicy. Ten sam czujnik powoduje zwiększoną dawkę paliwa włącznie z czujnikiem podciśnienia. Jest ono stosunkowo wysokie, bo obroty są podwyższone i niewątpliwie on jest dobry.

To co  może być, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym elektrozawór koła, czy przypadkiem jest niedomknięty, bo on bezpośrednio wpływa na czujnik wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Zdecydowanie jest źle. Słychać pukanie w tłoki, co może świadczyć o niewłaściwym położeniu koła zmiennych faz. Czujnik wałka to wyłapuje i może blokować obniżenie przepustnicy. Ten sam czujnik powoduje zwiększoną dawkę paliwa włącznie z czujnikiem podciśnienia. Jest ono stosunkowo wysokie, bo obroty są podwyższone i niewątpliwie on jest dobry.

To co  może być, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym elektrozawór koła, czy przypadkiem jest niedomknięty, bo on bezpośrednio wpływa na czujnik wałka.

wiesz co ja tam nie slysze zeby cos stukało ... ale coś z fazami może sie zawieszać to fakt

Przed chwilą, peteranya napisał:

wiesz co ja tam nie slysze zeby cos stukało ... ale coś z fazami może sie zawieszać to fakt

a wiesz ze teraz rzeczywiście słyszę że coś stuka

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Zdecydowanie jest źle. Słychać pukanie w tłoki, co może świadczyć o niewłaściwym położeniu koła zmiennych faz. Czujnik wałka to wyłapuje i może blokować obniżenie przepustnicy. Ten sam czujnik powoduje zwiększoną dawkę paliwa włącznie z czujnikiem podciśnienia. Jest ono stosunkowo wysokie, bo obroty są podwyższone i niewątpliwie on jest dobry.

To co  może być, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym elektrozawór koła, czy przypadkiem jest niedomknięty, bo on bezpośrednio wpływa na czujnik wałka.

A wiesz może jak sprawdzić to ? 

Edytowane przez peteranya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, peteranya napisał:

A wiesz może jak sprawdzić to ? 

Na ten temat jest bardzo dużo. Najważniejsze po wymontowaniu i obcieknięciu, zdejmujemy delikatnie sitko. Później  przy silnym potrząsaniu w ruchu poziomym, wzdłuż zaworu nie powinno było słychać pukania tłoczka wewnątrz zaworu. Przy uderzeniu główką w twardą powierzchnie delikatny stuk ma być słyszalny. Wtedy mamy pewność, że tłok w środku się porusza. Elektrycznie jest sprawny, bo nie masz żółtej kontrolki serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, jabrze napisał:

Na ten temat jest bardzo dużo. Najważniejsze po wymontowaniu i obcieknięciu, zdejmujemy delikatnie sitko. Później  przy silnym potrząsaniu w ruchu poziomym, wzdłuż zaworu nie powinno było słychać pukania tłoczka wewnątrz zaworu. Przy uderzeniu główką w twardą powierzchnie delikatny stuk ma być słyszalny. Wtedy mamy pewność, że tłok w środku się porusza. Elektrycznie jest sprawny, bo nie masz żółtej kontrolki serwis.

czyli może to być kwestia przeczyszczenia, jaką główką ? która stroną może powiedz, bo tak właśnie się trochę zastanawiam i w tym może być troche sensu że to może się przycinać albo mieć jakiś luz w każdym razie nie powinno być żadnej szparki jak zawór nie jest pod wpływem prądu że tak powiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peteranya napisał:

czyli może to być kwestia przeczyszczenia, jaką główką ? która stroną może powiedz, bo tak właśnie się trochę zastanawiam i w tym może być troche sensu że to może się przycinać albo mieć jakiś luz w każdym razie nie powinno być żadnej szparki jak zawór nie jest pod wpływem prądu że tak powiem. 

Główka to przeciwna strona do elektrycznej. Nie powinno być "szparki" a jest, jak osłabnie, lub pęknie sprężyna -  olej z pompy smarowania może  częściowo podnieść tłok. Zmieni się droga wypełniając koło i przesuwając zapłon.

Dużo ludzi wymieniając koło o tym zapomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jabrze napisał:

Na ten temat jest bardzo dużo. Najważniejsze po wymontowaniu i obcieknięciu, zdejmujemy delikatnie sitko. Później  przy silnym potrząsaniu w ruchu poziomym, wzdłuż zaworu nie powinno było słychać pukania tłoczka wewnątrz zaworu. Przy uderzeniu główką w twardą powierzchnie delikatny stuk ma być słyszalny. Wtedy mamy pewność, że tłok w środku się porusza. Elektrycznie jest sprawny, bo nie masz żółtej kontrolki serwis.

to ja może najpierw sprawdzę olej bo wiem że jak mi zalewali to mi zalali na polowe, a ponoć ten zawór zależny jest od oleju, poza tym ogarnąłem ostatnio że z tego kolektora to wylało mi się troche oleju.. ucierpiała na tym aż moja garderoba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, jabrze napisał:

Główka to przeciwna strona do elektrycznej. Nie powinno być "szparki" a jest, jak osłabnie, lub pęknie sprężyna -  olej z pompy smarowania może  częściowo podnieść tłok. Zmieni się droga wypełniając koło i przesuwając zapłon.

Dużo ludzi wymieniając koło o tym zapomina.

wiesz co tak średnio rozumiem ale wiem na pewno że była historia że koło było zmienione na chińskie najtańsze, to koło uległo awarii auto nie odpalało, potem poprzedni właściciel wymienił koło na porządne. nie miałem nic wspominane że cokolwiek było robione z tym zaworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem nie powinno się schodzić poniżej połowy na bagnecie.

Uszkodzenie koła jest często następstwem złej pracy tego zaworu. Przesunięcie zapłonu normalnie mamy tylko przy przyśpieszaniu. (mówi się "dajemy po garach", bo słychać tłoki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po całej nocy główkowania w końcu znalazłem przyczynę tych dziwnych podwyższeń obrotów, komputer je specjalnie zwiększa bo ma zadanie żeby prąd ładowania był większy a alternator nie daje rady więc na alternatorze znajduje się regulator jak go odłączyłem to więcej nie było podbijania obrotów, kwestia jest teraz czy zwyczajnie są słabe styki czy rzeczywiście alternator kończy swoje życie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być związek z alternatorem, który ma sterowanie dwuprzewodowe, ale nie dlatego, że on kończy swoją żywotność, lecz dlatego, że spadek napięcia w instalacji jest za duży. Jeśli dojdzie do tego akumulator o zbyt dużej oporności wewnętrznej, to jest to logiczne, bo tak działa sterowanie z UPC. To idzie łatwo zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!