Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb? Mam Scenic II rok 2004. Jakiś pół roku temu przestały nagle działać dwie szyby jednocześnie , przednia pasażera i tylna lewa. Zero reakcji włącznikiem góra dół . Dwie po przekątnej czyli kierowcy i prawa tylna opuszczały się bez problemu. Wczoraj mój syn opuścił do połowy prawą tylną szybą i stanęła jak zaklęta , żadnej reakcji góra dół. Jest otwarta do połowy wiec coś muszę z tym zrobić .Patrzyłem na kostkę R2 pod siedzenie i wydaje się w idealnym stanie. Tam nigdy nie było problemy z zalaniem wodą , żadnej widocznej korozji. Pryskałem to płynem kontaktowym, oraz te złączki na słupkach w drzwiach . Nie wydaje mi się aby był to problem w kostce R@ pod siedzeniem. Inna hipoteza że padły nagle dwa moduły i teraz ten trzeci , hmm może tak. Muszę sprawdzić bezpieczniki pod siedzeniem i pod hamulcem ręcznym, bo tego jeszcze nie zrobiłem .  Ale chciałbym zapytać czy pod panelem sterowania szybami od kierowcy jest jakaś elektronika  czy to tylko zwykłe przełączniki, oraz jak mogę sprawdzić moduł szyby , czyli pod jakie piny podłączyć masę i plus 12 V . Chciałbym je podpiąć na krótko , bezpośrednio z napięcia 12 V . Bo zanim zabiorę się za lutowanie kostki R2 to chcę sprawdzić czy do modułu w  drzwiach dochodzi napięcie ( który kabel jest masowy a który plusowy ?)

Pozdrawiam

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej otwartej kliknij na pilocie przycisk zamykania zamków szybko dwa razy, to może się zamknie - zależy od opcji wyposażenia czy jest taka funkcja. Co do sprawdzenia modułów to najlepiej przełożyć z działających drzwi (ale tylko w celach testowych - na 100% identycznie nie będzie działać). Inne możeliwości to jest mnóstwo tematów na forum i nie szukaj tylko do scenica ale do meganki również. Ponadto w części PLIKI masz schematy elektryczne. Pod siedzeniem nie szukaj w bezpiecznikach i skoro kostka R2 jest ładna to daj spokój. Szkoda czasu.

Tutaj masz jak możesz podnieść szybę (ta otwartą do połowy).

Tutaj masz jak sprawdzić moduł (nie ważne, że od cabrio to to samo) i wg mnie najlepiej jak to wykonasz, to wtedy wszystko będziesz wiedział co jest grane. I tak musisz zdjąc tapicerkę, żeby podnieść szybę.

1 godzinę temu, Bravo8 napisał:

Ale chciałbym zapytać czy pod panelem sterowania szybami od kierowcy jest jakaś elektronika

Nie ma elektroniki.

 

1 godzinę temu, Bravo8 napisał:

Inna hipoteza że padły nagle dwa moduły i teraz ten trzeci

Na 99% tak. 

 

1 godzinę temu, Bravo8 napisał:

czyli pod jakie piny podłączyć masę i plus 12 V

Jak podłączysz to spalisz moduły (jak są dobre). Sterowanie modułami odbywa się "masą", tak ja podałem w drugim linku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, okazało się że w tej ostatnie awarii otwartej szyby powodem były luźne piny we wtyczce do modułu. Szpikulcem lekko je zgniotłem tak aby wchodziła z większym ściskiem.
Auto ma już 14 lat więc je trochę wytrzepało. Pomogło, teraz szyba działa poprawnie. Być może te dwie pozostałe szyby też mają podobny problem, ale na sprawdzenie tego nie miałem już czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie i mnie dopadła awaria podnoszenie przedniej szyby kierowcy w megane cc. Z przycisku pod hamulcem ręcznym działa opuszczanie i podnoszenie wszystkich 4 szyb. Z panelu przycisków w drzwiach kierowcy nie działa tylko ta wspomniana. Wczoraj szyba się sama automatycznie podnosiła, natomiast dzisiaj już nie reaguje. Posprawdzałem przełączniki, sa ok. Rozebrałem tapicerkę i widzę moduł z silnikiem, wtyczka jest ok. Jak dostac się do niego, tzn wykręcić i ewentualnie podmienić. Czy trzeba wyciągać cały mechanizm podnoszenia szyby. Pradzcie coś. Dzięki

Edytowane przez Pawell1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w cabrio jest gorzej, ponieważ tak jak pisałeś moduł jest za blachą. O góry odkręcasz małego torksa. Później ciągniesz moduł do góry. Dobrze jest delikatnie podważyć dwa zatrzaski po bokach modułu (jak tego nie robiłeś wcześniej, ciężko jest wyjaśnić o co chodzi, zwłaszcza, że w cabrio dostęp jest kiepski do niego). Bez podważenia ciężej idzie wyciąganie modułu. Po wyciągnięciu, jak poznasz budowę, to o wiele łatwiej Ci pójdzie następnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też dokładnie sprawdzić wtyczki wchodzące w moduły. Oczyścić, podoginać konektory, zakonserwować chemią.

Miałem przypadek, kolejno przestawały działać szyby, często też żyły własnym życie, szczególnie z tyłu.

Wysłałem jeden, moduł do naprawy, wrócił naprawiony, po montażu "zonk", nie działa, podmiana lewa-prawa strona nic, zero reakcji. Dopiero po podoginaniu konektorów wtyczek modułów, przywróciło do życia wszystkie szyby.

Ciekawe czy naprawiono mi sprawny moduł ? :)  Czy akurat, ten jeden był uszkodzony? 

Jeżeli tak, to moja wina, wtyczki powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć. Odświeżę trochę temat. Mam do wymiany moduł podnoszenia szyb w prawych przednich drzwiach. Na allegro taki moduł z wtyczką kosztuje ok 70 zł. I teraz mam pytanie czy ten moduł do prawych i lewych drzwi jest taki sam? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!