Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V MII - nierówna praca w zakresie 2000-3000obr/min


dccman

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem 110 kkm i mechanik wlał mi olej 0W. Założył nowy elektrozawór i nowe koło. Silnik niestety nie pracował dobrze. Rozebrałem stary, włożyłem obciętą sprężynę z zamka LOB i się udało. Jest dobrze, chociaż mogłaby być jeszcze twardziejsza. Wyciągnięcie istniejącej sprężyny i rozciągnięcie to do pół roku mamy problem zarzegnany, więc lepiej coś dobrać w jej miejsce. Ja mam regenerowany trzeci rok. We wrześniu wleję olej 10W i zobaczę, jak będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę sobie w tej chwili pozwolić na ryzyko uziemienia samochodu (co jest możliwe jak coś pójdzie nie tak).

W przyszłym tygodniu jedzie na południe Europy a do wyjazdu potrzebny mi jest do pracy (przemieszczam się pomiędzy dwoma/trzema lokacjami w obrębie Łodzi i okolic).

 

Dlatego muszę zrobić to dobrze, szybko i pewnie.

Czas mnie goni...

 

Mając drugi mogę sobie sprawdzić zdolności manualne ;)

Mając jeden - za dużo ryzykuje.

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój przypadek to już zaawansowane zdarzenie. Prędzej można to zauważyć, jak samochód traci moc przy przyśpieszaniu i zwiększa się średnie zużycie paliwa.

Samochód musi na drugim biegu, na mokrym asfalcie zerwać przyczepność przy ostrym przyśpieszaniu na prostych kołach w zakresie do 3000 obr. Im zrobi to szybciej tym jest lepiej. Mi to wyszło na 1700-1800 obr.

Oznacza to, że zapłon przypada w najbardziej optymalnym położeniu tłoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z Łodzi? Mam zapasowy elektrozawór używany, który na pewno wymaga również rozkucia i rozciągnięcia tej sprężynki, ale z tego co pamiętam nie było na nim takich jaj, o których piszesz. Auto po prostu było nieco bardziej mułowate. Jeśli uda mi się go znaleźć to mogę rozciągnąć tę sprężynkę, założysz sobie go i sprawdzisz, czy coś będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to umknęło - już pisze dlaczego.

Mam ją od nowości.

Jedyne co wymieniłem przez te lata to korpus i łożysko na sprzęgle sprężarki od AC ;) (nie licząc wahaczy przednich, tarczy, klocków i rozrządu).

Ten rok mnie troszkę zastrzelił.

W styczniu musiałem wymienić oryginalny akumulator - padła jedna cela - nigdy nie ładowany zawsze na dworze - 11 lat - ekstra wynik.

Wymiana.

Zrobiło się cieplej - zauważyłem, że na IV i V biegu potrafi mi się poślizgnąć sprzęgło - 2500/3500 obr/min.

Zaplanowałem wymianę.

Coś mi zaczął chodzić nierówno na jałowym, aż do odłączenia pierwszego garka - wtrysk.

Zaplanowałem wymianę.

Wiedziałem, że trzeba wymienić świeczki - bo wypadało (cewki wymieniłem rok temu - profilaktycznie bo oryginalne Sagem'y dalejdziałały - mam w bagażniku dwie z nich - tak na wszelki wypadek ;) )

Zaplanowałem wymianę

Muszę wymienić łożyska pod oryginalnymi jeszcze amorkami z przodu - bo już trzeszczą, że aż wstyd na parkingu...

Zaplanowałem wymianę.

Wszystko poszło za jednym zamachem przy rocznym przeglądzie plus wymiana oleju w skrzyni.

Pełny pakiet ubezpieczenia też...

Zatrzeszczało w portfelu aż miło.

W związku ze sprzęgłem jeździłem raczej delikatnie - chciałem dojeździć do wymiany...

 

Teraz po wszystkich w/w robotach zauważyłem ten problem.

9 minut temu, droopy napisał:

Jesteś z Łodzi? Mam zapasowy elektrozawór używany, który na pewno wymaga również rozkucia i rozciągnięcia tej sprężynki, ale z tego co pamiętam nie było na nim takich jaj, o których piszesz. Auto po prostu było nieco bardziej mułowate. Jeśli uda mi się go znaleźć to mogę rozciągnąć tę sprężynkę, założysz sobie go i sprawdzisz, czy coś będzie lepiej.

Zgierz - ale cały dzień w Łodzi.

Dziękuję za propozycję - czekam na info o dostępności i cenie nowego od mojego Kolegi - obraca się w tym zawodzie.

 

Nie wiem też czy czasem nie będę musiał wymienić też tego koła przy rozrządzie...

Mam nadzieje, że nie jest "zabite".


jabrze pisze, że zawór jest sterowany przez PWM czyli trzpień przesuwa się proporcjonalnie do wypełnienia impulsów (nie pracuje "zero-jedynkowo") - widząc jak pracuje mój zawór na stole - to daleko mu do prawidłowej reakcji.

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzęczy tylko przy odpalaniu - 2 może 3s - ale nie wiem czy to on... (muszę kogoś posadzić za kierownicą i wsadzić łeb pod maskę ;) ).

W necie oglądałem film z uwalonym - jak napisałeś - diesel ;)

Ale dopiero na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak się to zaczyna niestety. Ja 2 lata temu kupiłem świadomie auto z uszkodzonym kołem, dźwięk przy odpalaniu jest bardzo charakterystyczny. Z 3-4 miesiące z tym jeździłem i pod koniec pogorszyło się o tyle, że zazwyczaj natychmiast gasł po pierwszym odpaleniu, po drugim już OK. Do stałego klepania nie udało mi się dociągnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na kontakt z Kolegą - teraz nie może - zapytam - to On wymieniając sprzęgło (i resztę) rzekł, że jak mamy skrzynie na wierzchu to olej wypadałoby jej też zmienić.

 

Wylał z niej gęstą zupę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!